Gå til innhold

Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # lakkering av kalippere og vask av hjulbuer. salg av bil vurderes s. 16


 Share

Anbefalte innlegg

Ser der ja! Er det originale fra BMW, dette? Personlig synes jeg skvettlapper foran er stilig og der gjør de jo en jobb med å beskytte kanaldekslene mot slitasje fra sand og grus etc. Men bak er jeg nok mer skeptisk, synes de bryter litt mye opp helheten over hekken til F11 😉

Hvordan er Falken dekkene å kjøre på i forhold til Goodyear? Har du merket deg noe særlige forskjeller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, cityhopper skrev:

Ser der ja! Er det originale fra BMW, dette? Personlig synes jeg skvettlapper foran er stilig og der gjør de jo en jobb med å beskytte kanaldekslene mot slitasje fra sand og grus etc. Men bak er jeg nok mer skeptisk, synes de bryter litt mye opp helheten over hekken til F11 😉

Hvordan er Falken dekkene å kjøre på i forhold til Goodyear? Har du merket deg noe særlige forskjeller? 

Ikke orginale nei. Kjøpte dem på eBay. Passet perfekt. Har egentlig ikke tenkt så mye på dette med dekk. Syns dem er gode å kjøre på begge to. Så svaret er vel nei. Merker ikke så stor forskjell:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg ikke så verst ut dette. Har kjøpt 3GT skvettlapper framme til 4GC som jeg skal få på snart. Må sikkert modifisere de litt, men er en annen her inne som har det på sin 4GC så burde la seg gjøre :)

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, papertiger skrev:

Såg ikke så verst ut dette. Har kjøpt 3GT skvettlapper framme til 4GC som jeg skal få på snart. Må sikkert modifisere de litt, men er en annen her inne som har det på sin 4GC så burde la seg gjøre :)

Det blev ikke så værst. Men skulle vært montert for lenge siden, sliter bra på kanten av skjørtene. Forstår jeg deg rett, du skal montere 3GT skvettlapper på en 4GC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chris A skrev:

Det blev ikke så værst. Men skulle vært montert for lenge siden, sliter bra på kanten av skjørtene. Forstår jeg deg rett, du skal montere 3GT skvettlapper på en 4GC?

Korrekt. Er en her inne på forumet som har samme, kun framme. Innfestingen er mer lik på F34 og F36 enn på F31 og F36, tror bare jeg på trimme litt i selve innfestingen på skvettlappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gabz skrev:

Aldri likt de merkene på siden, bare å fjerne :)

Ja, er i tvil selv. Spørs om ikke dem ryker:)

4 timer siden, MGunders skrev:

Greit å ville passe på bilen vinterstid med skvettlapper. Var det bare plug & play eller måtte de tilpasses?

Synes det passet best uten M-merker.

Disse passet meget bra. Aldri forstått meg på dem klipsa som holder lokarisskjermen ut mot fremskjerm. Plastplugg som utvides ved å stikke en pinne igjennom. Fikk dem ikke ut. Bortsett fra dette var det bare å løse skruene. 

Tror merkene ryker ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer og skifte xenon pærer. Rekner med at mine orginale pærer som er ca. 5 1/2 år har tapt seg litt i styrke. eller hva tror dere?

Lurer på disse, eller har dere noen bedre alternativer?

https://www.ebay.de/itm/PHILIPS-D1S-85415XV2-X-tremeVision-gen2-Xenon-Scheinwerfer-Lampe-NEU-AD/172634654800?var=471448729168

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Chris A changed the title to Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # XENON pære tips S. 10
14 minutter siden, Chris A skrev:

Vurderer og skifte xenon pærer. Rekner med at mine orginale pærer som er ca. 5 1/2 år har tapt seg litt i styrke. eller hva tror dere?

Lurer på disse, eller har dere noen bedre alternativer?

https://www.ebay.de/itm/PHILIPS-D1S-85415XV2-X-tremeVision-gen2-Xenon-Scheinwerfer-Lampe-NEU-AD/172634654800?var=471448729168

 

Jeg kjøpte sist fra disse: https://www.verne.no/egilverne/default.asp?KatID=C0C508BMN :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Chris A skrev:

Takk for tips, @ahj! Vet om pærene taper seg i effekt med årene? 

Ikke det jeg har opplevd. Jeg har opplevd er at de brått bare gikk fra vanlig farge til helt rosa på 2 minutter. På min E90 har jeg ikke sett noe forskjell på effekt løpet av årene. Så jeg ville ha ventet til de begynner å skifte farge før jeg bytter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min F11 har passert 8 år og 174.000 km nå, og fortsatt ikke vært nødvendig å bytte xenonlys. Så ville ikke nødvendigvis byttet bare for å bytte, det kan godt hende de holder lenge til :) 

Eneste grunnen for meg til å bytte før pærene faktisk ryker måtte være for å øke fargetemperaturen fra 4300 kelvin (original) til 6000 kelvin, som da er hakket hvitere - altså helt hvit med et lite hint av isblå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...