Gå til innhold

Hefres e46 320/330ci Trackdaycar


Hefre auto
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkt lenge om eg skal lage noe prosjekt tråd. Har nylig avskilta 320ci min som fikk 3l motor i fjor sommer. 

Så nå vil eg få den i skikkelig stand å bruke den som trackday bil, søndagsbil. Få alt godkjent. Venter en stund til med godkjenning av motor. 

Så har det seg slik at eg blei stoppa på vei til gatebil med senkesett som ikkje var godkjent senka. Har alltid hatt en fobi med vegvesenet så bilen sto helst i ro etter dette. Men som tiden gikk så kom det mer og mer rust på bilen. Hjulbuer, dører og sjermene. 

Bilen er også blitt bredda av forrige eiger i ungaren, der de skal ha lakket opp bilen og fjernet overfladig rust under bilen. 

Dette er da blitt gjort på en elendig måte, så planen nå er:

Ta av framskjermene

Passasjer dør 

Bak stillinga

Fjerne all rust under

Sveise inn forsterkninger i travers foringene

Lakke og tecktylere

Bytte alt av foringer til powerflex framme og bak

Montere bilstein dempere med H&R fjører 50/40 

Montere avstivere på dempertårn bak og fremme.

6 stempla k sport bremser 

 

Litt div som bilen har fått til nå:

M3 fanger med tilpassel csl leppe. 

Eisenmann grenrør og ut til bakpotte. Med sebering bakpotte                                 M sport del skinn interiør.                             M54b30 motor med software fra fekzenchip 

Kommer nok en del mer. Men dette er en start. Har ikkje noge hast så dette er for å holde styr å se tilbake på hva som er blity gjort. Kjekt om noen følger med eller har innspill.

 

20180322_195320.jpg

20180322_194758.jpg

20180322_194745.jpg

20180322_194736.jpg

20180322_194650.jpg

Endret av Hefre auto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, kjekt å høre.

Fått tatt ned bakstillinga i kveld. Endte opp med å kappe håndbrekk vaierene da dem er helt rusta fast i innfestninga til navet.

Etterpå fikk eg demontert bakaksel brua for seg selv, tar den med til jobb i morgen for en litt finere sjekk. Ser at eg kan få ny bak aksel bru til under 2k. Så det spørs om det er like lurt.  Legger ved noen bilder fra skruinga.

Snapchat-421127979.jpg

Snapchat-1952940484.jpg

Snapchat-1494776895.jpg

Snapchat-2019444293.jpg

Snapchat-1980282648.jpg

Endret av Hefre auto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Breddinga er forsovidt fin. Men stålet som ble brukt kan ikke ha blitt behandlet med noe. Så rusta spiser det opp :/ heldigvis ikke blitt for gale enda.

 

Lyden er noe helt for seg selv. Skal se om eg klarer å legge inn en liten film av lyden her. Kjøpte meg en 94 corolla 1.3l sånn at jeg pines hver dag og holder motet oppe for å bli ferdig me bmwen 😆😁

Snapchat-1415061401.jpg

Snapchat-1077517655.jpg

Snapchat-577454028.jpg

Snapchat-1324883978.jpg

Endret av Hefre auto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort lite i kveld men fikk kontrollert sveise punkta på bakaksel brua. Alt ser veldig greit ut. Blir å pusse den så mye som muligt ned til stålet. Sette den inn med brunox før det blir lakking/maling. Mitt usikker hva som er best. Malingen holder nok lenger over tid. 

Kom gjerne med innspill ka som er best å gjøre.

 

20180417_201117.jpg

20180417_200326.jpg

20180417_200225.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe godt med litt lokalt folk :)

Lyden er som (musikk i mine ører) :D  kjempe bil. satser på at den blir ennå kjekkare når skiltå kan hentas ut igjen :)

Leker med tanken om ESS kompressor kit med tiden. Mer fart, mer spenning :)

Endret av Hefre auto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, eeikenes skrev:

Flere ''lokale'' her må det følges med! Må være en kjekk trackday/autoslalom bil! Rå lyd var det å! :D

Kjenner igjen navnet ditt, du kjenner vel til Sean med e36 og mr2? Jobba med han tidligere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Hefre auto said:

Kjenner igjen navnet ditt, du kjenner vel til Sean med e36 og mr2? Jobba med han tidligere :P

Ja kan stemme det, kjenner Sean! hehe Jobber på hellestø du altså? Sikkert sett gamle e36n min der ute etpar ganger også da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...