Gå til innhold

Designer's E92 335i | Solgt | Hva blir det neste?


 Share

Anbefalte innlegg

Må få skaffet meg en frontleppe til neste sesong, og det som er aktuelt da er Arkym leppa.

Noen vet om en bra side å handle denne fra? 🤔 Billigste jeg finner er på Ebay fra Taiwan 3200,- ink. frakt.

OBS! må ikke være carbon.

arkym_new-11.thumb.jpg.8bcb044677e25891104b2cdb7a1280c4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mod jeg har lyst til å gjøre er å lage en killswitch for eksosspjeldet på bakpottene. Ved å trekke en ledning fra kontakten til vakumspjeldet og frem til dash, så til en bryter. Med denne vil jeg kunne velge mellom å gi spjeldet strøm eller kutte den. Da har man jo egen eksosknapp. 😎 

Problemet er når jeg kommer til det må integrere knappen som en original knapp... Tenkte først nede der de 5-6 knappen for bl.a setevarme, pdc, etc. er, men dette er en stor modul så man kommer ikke til knappen så lett som jeg trodde. Lurer på å åpne modulen men redd for å ødelegge noe. En annen er CD-veksler knappen som mange har som "M" button. Har heller ikke sett hvordan disse knappene er bygd opp, ser ut som en "modul" dette også. 

Noen som har sett eller tenkt på noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt mod'en med eksosspjeld, den støttes 100% :) 

Forstår godt problemet du har støtt på rundt plassering av knappen og jeg har heller ikke noe smart løsning for deg der dessverre. Men håper ikke du går vekk fra ideen om å plassere den på en original knapp, da det så mye mer gjennomført! 

Dette blir bare synsing fra min side, men vil tro det er mulig å kjøpe en ny modul(til setevarme knappene, osv) som har èn knapp mer enn din, som du kan koble det på gjennom pinnene på kontakten på baksiden. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carlsius skrev:

Liker veldig godt mod'en med eksosspjeld, den støttes 100% :) 

Forstår godt problemet du har støtt på rundt plassering av knappen og jeg har heller ikke noe smart løsning for deg der dessverre. Men håper ikke du går vekk fra ideen om å plassere den på en original knapp, da det så mye mer gjennomført! 

Dette blir bare synsing fra min side, men vil tro det er mulig å kjøpe en ny modul(til setevarme knappene, osv) som har èn knapp mer enn din, som du kan koble det på gjennom pinnene på kontakten på baksiden. :-k

Godt å høre! Må nok demontere og studere mulighetene litt mer. Har kun sett selve klossen og kontakten på bilder, ser ut som det kan bli vanskelig å få inn en egen ledning. Men jeg håpte egentlig å kjøpe en med en annen knapp hvor jeg folierer knappen det gjelder i matt svart, eller en farge og lager eget symbol. :P 

Samme gjelder DTC knappen oppe, vil endre den til et morsomt symbol eller "FUN". 😅

Akkurat nå står bilen i en meget trang carport, og temperaturen har falt drastisk de siste dagene så kan nok bli en stund til jeg begynner på prosjektet. Men det er såpass enkel oppkobling egentlig at det tar ikke lange tiden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må kjøpe en knapperekke som har like knapper som din + en ekstra som du kan bytte ut eller bruke som den er.

Tror ikke det blir lett å integrere en ekstra knapp der med oem utseende. Jeg skulle gjøre noe lignende på E46, men endte opp med å lage en vinkel oppi rommet der med askebegeret og montere en knapp der. Dette var til air cups vel og merke.

DSC_0377

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frode D skrev:

Jeg tror du må kjøpe en knapperekke som har like knapper som din + en ekstra som du kan bytte ut eller bruke som den er.

Tror ikke det blir lett å integrere en ekstra knapp der med oem utseende. Jeg skulle gjøre noe lignende på E46, men endte opp med å lage en vinkel oppi rommet der med askebegeret og montere en knapp der. Dette var til air cups vel og merke.

Var det som var tanken egentlig, gjøre om bruken på for eks. "Hill descending". :) Må bare finne ut av om det er mulig å "koble seg inn" på den modulen der. Har også tenkt den reserveløsningen der, med å ha det nede i brilleholderen. :) Må google litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, @Frode D hvor kjøpte du leppa di til din E92? Mener å huske du hadde slik jeg ønsker? 😮 

Edit: Så du hadde handla på ebay. (Gikk gjennom tråden din) :P. Hvis du gidder, vil du sjekke om du finner annonsen i "purchased" fanen din? Du bestilte leppa den 28.05.2015

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frode D skrev:

Grunnen til at jeg ikke har svart deg er fordi at de har sluttet å selge den. Så jeg kan ikke hjelpe deg der ;) 

Og ebay går bare tilbake 3 år...

Fack..... :( Jaja ser ut til at det bare må bli den billigste på ebay i Taiwaaaan. 3lapper. 

Hva ga du for din? Husker du det? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det husker jeg ikke. Men 3000kr inkl frakt er ikke gale for en frontleppe.

Fant denne da, men bildene viser en LCI-leppe etter første bildet. https://www.ebay.com/itm/BMW-E92-E93-ARKYM-Front-Splitter-2006-2009-CARBON-EFFECT-PRE-LCI-ABS-PLASTIC/173628054322?hash=item286d09db32:g:PQ0AAOSwilVbuIJx:rk:2:pf:0

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Frode D skrev:

Nei, det husker jeg ikke. Men 3000kr inkl frakt er ikke gale for en frontleppe.

Fant denne da, men bildene viser en LCI-leppe etter første bildet. https://www.ebay.com/itm/BMW-E92-E93-ARKYM-Front-Splitter-2006-2009-CARBON-EFFECT-PRE-LCI-ABS-PLASTIC/173628054322?hash=item286d09db32:g:PQ0AAOSwilVbuIJx:rk:2:pf:0

 

Åja 😂 synes 3k er mye for noe som fort kan ryke 🙈

hmmm 🤔 sjekka nå, blingsa på 3k det var for en M3leppe. Billigste på ebay til min er nå 4150,- 🙄

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser leppe ut til å være i orden. Har snakket frem og tilbake med KSB Autostyling i england som du linket til @Frode D. De sender til Norge for £55, dvs. leppe og frakt blir totalt ca 2k. + MVA så det var helt innafor! Ny julegave til meg selv! :D 

Spurte også ang det med at bilde 1 er Pre-LCI og resten er LCI men han bekreftet PRE-LCI så...

s-l1600-3.thumb.jpg.80f7856510111f533436e850ffdb8145.jpg

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...