Gå til innhold

magnetens E46 M3 (Reisebrev fra Spa Francorchamps Trackday Onsdag 17. Oktober)


Anbefalte innlegg

44 minutter siden, papertiger skrev:

Geometrien endres ikke ved spacere? Det blir jo som å sette på en felg med lavere innpress, skulle ikke tro at slike modifikasjoner fordret hjulstillingskontroll.

I følge min dekkpusher så gjør den det, han tegnet og forklarte hvorfor også.

grunnet er at man har camber og når man så flytter hjula utover så vil den tiltenkte loddrette linjen for vekta på bilen legger seg også flytte seg. Føltes ganske forståelig og fornuftig når han fortalte, med andre ord burde man egentlig gjør det ved hvert dekk bytte hvis felga ikke er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne i hjulbuen var det mye overflaterust! Dette er pga skiten ligger å lagrer på vannet, den skiten! Gjør rent! :D

 

Etter tips fra Valsemesteren.no, så kjøpte jeg på Jula:

- Hammerite Anti-Rust (Rust Protecting Primer)

- Hammerite Direct To Rust Paint («No need to prime» du liksom :D)

I tillegg skvetter Valsemesteren på noe tectyl, så da tenker jeg vi har kontroll på dritten :D

 

4B8791C1-D654-47EF-9B68-4AAABF6B3E21.thumb.jpeg.19875251d57613bd02e1e7bcc40d4807.jpeg9629DB5C-0C34-4A13-9502-50F1A764836C.thumb.jpeg.d43a1a2146b89519dd7bc2d79c29de70.jpeg

 

The good stuff!

2BB5CBC7-E8E8-4E64-AAB6-F2253F05B520.thumb.jpeg.d7dd097cb91b98eca81bcee3fa3153ff.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fjerne gummien i buene bak er noe av det værste jeg har gjort på bil. Makan til tull å dytte opp i ei hjulbue. Samler bare møkk og vann, og rust på sikt. På e46'n subba jeg buene faktisk helt rene for lakk så kjørte helt ubeskyttet hele sesongen, men fikk ikke rust da det subba hver gang jeg kjørte. Haha, men før vinteren når jeg satte den bort var det frem med Hammerite eller Benga. Holdt helt fint det til jeg solgte den i fjor. 

Valsemesteren fyller mellomrommet mellom leppa og bua med masse tecktyl. Så rust ville jeg ikke vært redd for. Brukt endel tecktyl på M5'en også etter valsing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre @Slavearbeider'n ;)

 

I dag fikk jeg første mod til i3s’en. Tenker det blir CSL-ratt her også! :D

4518A9ED-2A37-43A4-B391-FABE4266B7F6.thumb.jpeg.8d29345ed978fc11759ff2d273b14108.jpeg

(Jeg klarte å knekke noen fester på det dekselet i M3’en :P)

 

Ellers er jeg pakket og klar for tur! :D Bortsett fra lykkeboxeren som er i vaskemaskinen! (Ingen spydige kommentarer @andreaskarm!! :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sånn ca 1000 ganger finere med hjulene nå Magneten :):):)

Og god tur østover.

Det verste er at på lørdag er jeg i samme området som det skal være treff på lørdag .

Menne ...familieselskapet begynner kl 13...Æsj!,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sveigis skrev:

Ble sånn ca 1000 ganger finere med hjulene nå Magneten :):):)

Og god tur østover.

Det verste er at på lørdag er jeg i samme området som det skal være treff på lørdag .

Menne ...familieselskapet begynner kl 13...Æsj!,,

Får si du må ut på svært viktig ærend under selskapet, og dra på treffet isteden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...