Gå til innhold

Carly fraråder meg å kode FRM-modulen (E87)


Flowlance
 Share

Anbefalte innlegg

"Carly has found severe faults in your FRM and has therefore NOT coded your FRM."

Noen FRM moduler produsert mellom 2007 og 2013 har en feil som gjør at modulen henger seg etter en omstart (som er nødvendig etter en koding). Da mister man muligheten til å bruke blinklys, lys inni bilen, elektriske vinduer etc. Ser ut som disse modulene koster en god del tusen kr å bytte ut.
Jeg ønsker å programmere automatisk innfellbare speil og lysstyrken på angel eyes. Er det noen som har ignorert feilen og tatt sjansen? Isåfall, hvordan gikk det?

Som Carly selv sier på nettsiden http://support.mycarly.com/knowledge-base/carly-safe-coding-specially-regarding-frm-ecu/ er det ikke et problem med appen, men med selve FRM modulen. Mange er riktignok skeptiske til de påstandene. Er det nå bare å glemme å kode FRM modulen jeg har i min 2010 1-serie ?

Om noen kan bistå med koding i Østfold (Fredrikstad), hadde jeg satt pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 3 months later...

Kast carly i båset, last ned NCSexpert å kjør på. Any modul du koder via Carly risikerer du å bricke dem. Det er trådløst så alt som skal til er en droppa packet evnt en forstyrrelse på RF nettet for att du corrupterer modulen du flasher. Koding skal og bør ALLTID gjører over kabel hvis du bryr deg om hva en du koder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...