Gå til innhold

Stjernemerkede dekk -- igjen...


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, papertiger skrev:

To valg:

Kjøre F30 dimensjon med 225/40-19 foran og 255/35-19 bak med tilhørende stjernemerkede PS4S* dekk (kjører selv denne dimensjonen på F20 nå, og funker fjell komfortmessig, ingen subbing eller noe. 

Kjøre lik dimensjon foran bak. Mener 235/35/19, da på 8" felg, er mye brukt på F20 rund baut.

2 timer siden, awt skrev:

Finnes det ikke stjernemerkede e9x-dimensjoner i 19"? 245/35-19 og 255/30-19.

Var ikke så dumt det med F30 dim. Kan vedlikeholde litt komfort samtidig. Jeg fant ingen på dekkonline som var stjernemerket i e9x dim, det hadde jo vært helt perfekt om de hadde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ahj said:

Var ikke så dumt det med F30 dim. Kan vedlikeholde litt komfort samtidig. Jeg fant ingen på dekkonline som var stjernemerket i e9x dim, det hadde jo vært helt perfekt om de hadde det. 

Nei, tror E9x dimensjonen er «utgått» i stjernemerket - og på den tiden var det jo også bare RFT med stjernemerke. Mener @fupsaker også kjørte F30 dimensjon på sin tidligere F20 xdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Nei, tror E9x dimensjonen er «utgått» i stjernemerket - og på den tiden var det jo også bare RFT med stjernemerke. Mener @fupsaker også kjørte F30 dimensjon på sin tidligere F20 xdrive.

Stemmer det, 19" Performancefelger med Goodyear Asymmetric. Funket som fjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2021 den 17.19, papertiger skrev:

Nei, tror E9x dimensjonen er «utgått» i stjernemerket - og på den tiden var det jo også bare RFT med stjernemerke. Mener @fupsaker også kjørte F30 dimensjon på sin tidligere F20 xdrive.

På 16.9.2021 den 19.18, fupsaker skrev:

Stemmer det, 19" Performancefelger med Goodyear Asymmetric. Funket som fjell. 

Da må jeg ta en telefon til dekkpusheren min. Høre på litt pris på dekk. Kanskje få til en god deal slik at det kan bli 18" på vinter også 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ahj skrev:

Da må jeg ta en telefon til dekkpusheren min. Høre på litt pris på dekk. Kanskje få til en god deal slik at det kan bli 18" på vinter også 😃

Funket virkelig gull. Men hadde jo en døll 190 diesel og xDrive mot din 140, kan være litt forskjell. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fupsaker skrev:

Funket virkelig gull. Men hadde jo en døll 190 diesel og xDrive mot din 140, kan være litt forskjell. 😁

Hadde du spurt meg her om dagen, kan det hende jeg hadde vært uenig med deg der. M140i med xDrive hjelper ikke noe mer når det er vått ute. Slepper det også, bare at man blir en del mer skremt når alle fire hjul gjør det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ahj skrev:

Hadde du spurt meg her om dagen, kan det hende jeg hadde vært uenig med deg der. M140i med xDrive hjelper ikke noe mer når det er vått ute. Slepper det også, bare at man blir en del mer skremt når alle fire hjul gjør det 😂

Tenkte mer sensibelt i drivverket for avvik på dekk, kanskje? Har kjørt M140i en gang, det er noe av det artigste og skumleste jeg har kjørt. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fupsaker skrev:

Tenkte mer sensibelt i drivverket for avvik på dekk, kanskje? Har kjørt M140i en gang, det er noe av det artigste og skumleste jeg har kjørt. :D 

Nå henger jeg med 😂 Helt enig med alt du skriver. Veldig morsom bil, men skummel også til tider. 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Trålet litt etter sommerdekk nå, og fant ut at det ikke er mye å velge i hvis man ikke skal ha runflat men stjernemerket.

 

Skal ha i 245/40-20 og 275/35-20. Kan se ut som det bare er Michelin PSS. Noen som vet om andre i den dimmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Ron788m skrev:

Trålet litt etter sommerdekk nå, og fant ut at det ikke er mye å velge i hvis man ikke skal ha runflat men stjernemerket.

 

Skal ha i 245/40-20 og 275/35-20. Kan se ut som det bare er Michelin PSS. Noen som vet om andre i den dimmen?

Kan nok stemme at du har kun et valg, skal være fantastiske dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vurderer kjøp av bil med xdrive, og lurer litt på dette med stjernemerkede dekk. Er det sånn at man kun trenger stjernemerket hvis man kjører ulik dim foran og bak, eller må dekkene også være stjernemerket om alle 4 felger er like? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 325e90 skrev:

Vurderer kjøp av bil med xdrive, og lurer litt på dette med stjernemerkede dekk. Er det sånn at man kun trenger stjernemerket hvis man kjører ulik dim foran og bak, eller må dekkene også være stjernemerket om alle 4 felger er like? 

Kun om det er ulik dimensjon. Er alle lik så trenger du ikke stjerne merkede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei.

 

Jeg er noe usikker her, har en 2009 X5 (E70) med utslitte bakdekk, dimensjonen på de bak er 315 35 20 og de som er greie og kan gå par sesonger til som sitter foran er 275 40 20.

Vurderer å kjøpe 4 nye dekk, men så blir jeg usikker med denne stjernemerkingen og om den egentlig har noe å si på en så gammel bil?

 

Originalt ifølge statens vegvesen skal det være 255 55 18 både foran og bak med lasteindeks foran på 93 og bak på 101 

 

Hadde tenkt å sette på 305 40 20 bak og 275 45 20 foran, er det noen her som har litt mer peiling på om disse passer og om det vil skape problemer for fordelings kasse eller girkassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Bimmer-1 skrev:

Hei.

 

Jeg er noe usikker her, har en 2009 X5 (E70) med utslitte bakdekk, dimensjonen på de bak er 315 35 20 og de som er greie og kan gå par sesonger til som sitter foran er 275 40 20.

Vurderer å kjøpe 4 nye dekk, men så blir jeg usikker med denne stjernemerkingen og om den egentlig har noe å si på en så gammel bil?

 

Originalt ifølge statens vegvesen skal det være 255 55 18 både foran og bak med lasteindeks foran på 93 og bak på 101 

 

Hadde tenkt å sette på 305 40 20 bak og 275 45 20 foran, er det noen her som har litt mer peiling på om disse passer og om det vil skape problemer for fordelings kasse eller girkassen?

Helt siden xdrive kom på facelift e53 har det vært nøye med omkrets

dimensjonene 275/40r20 315/35r20 er originaldimensjonene på msport e70

 

Teoretisk sett så er det lik omkrets på disse 2 dimensjonene, men soesielt billige dekk kan fravike teoretisk dimensjon.

 

kjøper du premiumdekk er det ikke dyrere med et premiumdekk med stjerner på en et sett uten, og med stjerner på har du garantert lik omkrets

 

michelin og et par til kan levere stjernemerkede uten runflat

 

den sistnevnte dimensjon du snakker om må du sjekke med dekkkalkulator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Helt siden xdrive kom på facelift e53 har det vært nøye med omkrets

dimensjonene 275/40r20 315/35r20 er originaldimensjonene på msport e70

 

Teoretisk sett så er det lik omkrets på disse 2 dimensjonene, men soesielt billige dekk kan fravike teoretisk dimensjon.

 

kjøper du premiumdekk er det ikke dyrere med et premiumdekk med stjerner på en et sett uten, og med stjerner på har du garantert lik omkrets

 

michelin og et par til kan levere stjernemerkede uten runflat

 

den sistnevnte dimensjon du snakker om må du sjekke med dekkkalkulator

Hei. 

 

Ok, det er M-sport jeg har, hvorfor har da statens vegvesen feil dimensjon inne i sitt system? Har ikke sjekket hva som står i vognkortet, skal sjekke hva som står der..

 

Har sett på dekk fra Bridgestone og de er RFT men er ikke stjernemerket. Har tenkt på litt lange turer med bilen og tenkte å øke litt på høyden på dekkene, altså fra 35 til 40 og fra 40 til 45, lurer da på om jeg fraviker mye i forhold til rulle omkrets. Har sett på denne kalkulatoren: https://www.megahjul.no/nb/dekk-kalkulator/original-dekkdimensjon/275-40-R20/ny-dekkdimensjon/275-45-R20

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...