Gå til innhold

noen som har erfaring med tuning fra autopower.no i sin f serie diesel


dopus
 Share

Anbefalte innlegg

Ser at Atuopower.no nå har en slik håndholdt programmerer for min 2013 F11 520d, og det er det etter min kjennskap ingen av dem, for min del, mer kjente tuning firmaene som har  (ESS og BSR). Hos ESS må min bil inn og programmeres hos ESS, men etterpå kan jeg  veksle mellom tuning og standard selv med deres kabel og software,

 

Så jeg ble litt nyskjerrig på autopower og ders håndholdte programmerer. Er det noen som har erfaring med tuningen dem leverer?? hvem som "egentlig" leverer/utvikler tuningen deres?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dopus skrev:

Ser at Atuopower.no nå har en slik håndholdt programmerer for min 2013 F11 520d, og det er det etter min kjennskap ingen av dem, for min del, mer kjente tuning firmaene som har  (ESS og BSR). Hos ESS må min bil inn og programmeres hos ESS, men etterpå kan jeg  veksle mellom tuning og standard selv med deres kabel og software,

 

Så jeg ble litt nyskjerrig på autopower og ders håndholdte programmerer. Er det noen som har erfaring med tuningen dem leverer?? hvem som "egentlig" leverer/utvikler tuningen deres?!?!?

Mener på at Autopower har samarbeid med Rica, leste noe om Rica tidliger og mener de har utviklet tuningprogrammer i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, EspenKrag skrev:

om noen uker kan du sannsynligvis få lagt inn ESS hos kvål auto i sandnes 👍 jeg skal ha min f11 diesel som første med ESS på F-serie der om 2 uker :) 

intressant. Er mye nærmere med Sandnes enn Halden (ESS holder vel til utenfor halden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maxmek skrev:

Mener på at Autopower har samarbeid med Rica, leste noe om Rica tidliger og mener de har utviklet tuningprogrammer i mange år.

TAkk for info..Dette må googles :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 13.6.2018 at 15.23, EspenKrag skrev:

om noen uker kan du sannsynligvis få lagt inn ESS hos kvål auto i sandnes 👍 jeg skal ha min f11 diesel som første med ESS på F-serie der om 2 uker :) 

Snakket med dem pr telefon i dag. Han var usikker på om dem klarte min bil via OBD, eller om det var ECU ut. Har snakket med ESS i Aremark tidligere og dem sa at det gikk via OBD. Da mente kvål auto at dem også skulle få det til via OBD. Han nevnte din bil som en dem hadde oppgradert med ESS software.

Dem matchet pristilbudet jeg hadde fått hos ESS i Aremark

Det blir det nok en tur til Sandnes ut på sensommer/høst .

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, dopus skrev:

Snakket med dem pr telefon i dag. Han var usikker på om dem klarte min bil via OBD, eller om det var ECU ut. Har snakket med ESS i Aremark tidligere og dem sa at det gikk via OBD. Da mente kvål auto at dem også skulle få det til via OBD. Han nevnte din bil som en dem hadde oppgradert med ESS software.

Dem matchet pristilbudet jeg hadde fått hos ESS i Aremark

Det blir det nok en tur til Sandnes ut på sensommer/høst .

Det var egentlig planen å ta min også via OBD, men jeg hadde visst for ny software da jeg oppdaterte bilen på kampanje 2 uker før. Da måtte ECU ut for å få lest ut hele programmet første gang. Jeg forstod det slik at neste bil med samme motor kan tas via OBD med utstyret Kvål Auto har nå. Bilen kunne hentes dagen etter, så det betydde ikke mye for min del :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har fortsatt software versjon datert desember 2012.

Ess sier man slipper å åpne ecu.kanskje det betyr at den må programmeres på benk,  den skal i hvertfall ikke behøves å åpnes fysisk. Satse på at den kan tas via obd med "Forhandler" kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker det slik at denne kan tas via OBD.

Dette stod i mailene jeg fikk fra ess. I april 2018

 

 

 

 

Denne bilen må dessverre innom oss for å få trim, 

 

Må motorstyrings enhet åpnes???? Slik som før??
 
Har dere lokale forhandlere rundt om i norge, eller må jeg innom deres lokaler på østlandet for å få tunet bilen??
 

Nei det må den ikke, men da må bilen en tur hit. 

Har dessverre ingen forhandler i ditt område med dette utstyret. Er ganske nytt at du slipper å ta opp ECU. 

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ja, det ble ikke noe tuning i fjor pga noen andre utgifter som måtte prioriteres. Satser på få tunet bilen i løpet av våren.snakket med ESS. Selv etter at bilen har vært til programmering hos ESS forhandler så kan man fremdeles ikke bruke deres "kunde" kabel(som man kan kjøpe).Noe jeg ønsket med tanke på  å kunne omprogrammere til orginal ved service, pkk og lignende.

Autopower sin rebrandede Mygenious programmerer kan gjøre dette på F serie diesel motorer, lurer derfor på om det er noen som har programmvare fra autopower på sin F-serie diesel, og hvilke erfaringer dere har med denne tuningen. Effekt på min motor er oppgitt til 220hk/440nm alternativt 235hk/470nm (såkalt steg1 og stegR) min er 163hk/380nm orginalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, dopus skrev:

Ja, det ble ikke noe tuning i fjor pga noen andre utgifter som måtte prioriteres. Satser på få tunet bilen i løpet av våren.snakket med ESS. Selv etter at bilen har vært til programmering hos ESS forhandler så kan man fremdeles ikke bruke deres "kunde" kabel(som man kan kjøpe).Noe jeg ønsket med tanke på  å kunne omprogrammere til orginal ved service, pkk og lignende.

Autopower sin rebrandede Mygenious programmerer kan gjøre dette på F serie diesel motorer, lurer derfor på om det er noen som har programmvare fra autopower på sin F-serie diesel, og hvilke erfaringer dere har med denne tuningen. Effekt på min motor er oppgitt til 220hk/440nm alternativt 235hk/470nm (såkalt steg1 og stegR) min er 163hk/380nm orginalt

mener @Fredrik 90 her inne hadde Autopower programvare på sin bil, tror han var fornøyd etter det jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,   heller nok mest mot autopower pga my genious programmereren. Skulle hatt ESS software med mygenious programmerer 😀

Med min norges versjon med 163hk  er det jo som å møte veggen når en kommer opp på et gitt turtall. Det er mangel på hk som er mest irriterende. 220/440 er  forsåvidt en ok økning og godt innenfor det kassa skal tåle (max 500 på dieselmotor utgaver).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Er det ikke TRF her på forumet som er superekspert på diesel da? Hva med å høre med han?

Ja, han har god peiling han. Blir vel litt samme problemet med TRF, som med ESS, med tanke på muligheten for å skifte mellom standard og trimmet fil i ecuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...