Gå til innhold

TÜV-papirer på Hartge-tuning E9X


Walkabout
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Fikk tak i en slik boks brukt, så da er det en viss E91 som skal få litt ekstra power. Men selger hadde mistet TÜV-papirene, og Hartge tar (etter det jeg har forstått) relativt godt betalt for å sende nye. Så det er ikke tilfeldigvis noen her inne som har samme boks og som kan skanne/kopiere medfølgende TÜV-papirer til meg? :) 

8B98856E-FD3E-4DBE-A9C3-FB4C1F67EBE2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Er det ikke mulig å hente ned fra Hartge sine sider uten å betale? Merkelig.. 

Nei, jeg sendte de en e-post i går for å høre, og fikk beskjed om at jeg måtte legge ved bilde av boksen for å få papirer, og at dette kostet 70 euro pluss frakt, altså totalt 83 euro. Synes de tar seg vel godt betalt for dette...

45 minutter siden, ahj skrev:

Fra mitt stå sted vil jeg ikke anbefale Hartge boks. Kommer en del problemer med en slik løsning 😮 

Jeg har bare hatt gode erfaringer med Hartge tidligere. Var vel også de som leverte tuning til BMW før BMW selv startet med MPPK, og da ga BMW/Hartge fem års garanti på både tuning og motor/drivverk. Så skulle være solide produkter dette.

35 minutter siden, Ampera skrev:

Her er mail adresse til Hartge ang. Tuv.

Det skader ikke å sende mail, har fått oversendt tuv uten kostnad.

For all inquiries regarding our HARTGE products and TÜV certificates, please contact us: 

verkauf1@hartge.de

Takker, det var de jeg kontaktet :) Fikk beskjed om å betale 83 euro, stiv pris i mine øyne for disse papirene.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.6.2018 at 12.48, Walkabout skrev:

Nei, jeg sendte de en e-post i går for å høre, og fikk beskjed om at jeg måtte legge ved bilde av boksen for å få papirer, og at dette kostet 70 euro pluss frakt, altså totalt 83 euro. Synes de tar seg vel godt betalt for dette...

Jeg har bare hatt gode erfaringer med Hartge tidligere. Var vel også de som leverte tuning til BMW før BMW selv startet med MPPK, og da ga BMW/Hartge fem års garanti på både tuning og motor/drivverk. Så skulle være solide produkter dette.

Takker, det var de jeg kontaktet :) Fikk beskjed om å betale 83 euro, stiv pris i mine øyne for disse papirene.

83 euro sammenliknet med hva dette produktet som helhet koster nytt er bare peanuts?

Trodde advokater tjente bra, bare å bla opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Geir Anders skrev:

83 euro sammenliknet med hva dette produktet som helhet koster nytt er bare peanuts?

Trodde advokater tjente bra, bare å bla opp :)

Vet ikke helt om jeg følger argumentasjonsrekken din her - både hva gjelder sammenligning med hovedproduktets nypris og personlig kjøpekraft, jf. yrke. 

Hovedpoenget mitt er at jeg synes det er en stiv pris å betale så mye for at Hartge skal kopiere opp et dokument de allerede har. Hadde de måttet foreta arbeid som rettferdiggjorde den prisen så hadde jeg ikke stilt spørsmålstegn ved det, men i mine øyne er det ikke noe som tilsier at det er rimelig å ta seg betalt 70 euro for å kopiere opp et allerede eksisterende dokument. Jeg vil tro det synspunktet gjelder uansett om man er advokat, snekker, kommunalt ansatt, minstepensjonist eller renovasjonsmedarbeider :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...