Gå til innhold

1985 BMW 635CSI E24


JAdaBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er i tenkeboksen på å restaurere en 1985 modell 635CSI etter min gamle onkel på 90 år!!! Han har hatt bilen siden den var ny, og slik endte hans karriere som BMW eier :(

Hvordan er det å få tak i brukte deler?

Trenger i første runde å lande en handel på et bra frontstykke og panser. Men trenger som dere ser mer frontdeler....

Om noen har noe for salg fra en delebil etc, gi beskjed..

Jan

Frontskade 2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ha jeg demontert alt i fronten og gått over bilen litt. Ikke funnet noe som helst av rust. Den har gått i Spania og Belgia hele sitt liv og aldri sett snø eller salt. Bare dette gjør den vel vært å restaurere.

Siden jeg ikke får noe napp her på deler, er det noen utenlands som har brukte deler til disse bilene? Å kjøpe alt nytt blir for dyrt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du gjør et forsøk på restaurering, alt for godt utgangspunkt selv om det kan bli vanskelig med den skaden. Jeg skal nå hvertfall følge med på prosjektet. 

Elsker E24 og skal selv ha en engang, gratulerer med flott bil! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stykke på veien..
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88454445&fks=88454445

Jeg har en komplett fanger fremme til overs, men stål delene er ikke i best stand.
De kan eventuelt sandblåses og lakkeres. om ikke du kjøper den i finn der. har ligget til salgs lenge. tror sikkert de har den enda

www.facebook.com/groups/1175817155772987/

 

 

 

Endret av Tyggern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Designer skrev:

Håper du gjør et forsøk på restaurering, alt for godt utgangspunkt selv om det kan bli vanskelig med den skaden. Jeg skal nå hvertfall følge med på prosjektet. 

Elsker E24 og skal selv ha en engang, gratulerer med flott bil! :D 

Kjøpe nå? jeg skal selge ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tyggern skrev:

Kjøpe nå? jeg skal selge ;)

 

Ja typisk det. 😂 Dessverre. Handla akkurat en E92 335i nå i Mai så blir å ha den i noen år. Så hus, så får vi se etter det. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må følge denne, E24 må være noe av det fineste verket BMW har 😁 

Håper virkelig du fikser denne opp! Kan vel ikke være så mye værre enn kun ny front/panser? Og når du skriver den er veldig god for rust, så hadde ikke jeg nølt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er relativt ny på BMW, selv om jeg har restaurert og bygd om endel andre biler i årenes løp, så faglig sett er ikke denne bilen noen stor utfordring annet enn for lommeboka. Jeg skal ta noen bilder og legge ut. Men ingenting blir gjort med bilen før jeg har en ny front i hus.

Er det noen som har en liste over tilgjengelig ekstrautstyr den gang bilen ble solgt ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JAdaBMW skrev:

Jeg er relativt ny på BMW, selv om jeg har restaurert og bygd om endel andre biler i årenes løp, så faglig sett er ikke denne bilen noen stor utfordring annet enn for lommeboka. Jeg skal ta noen bilder og legge ut. Men ingenting blir gjort med bilen før jeg har en ny front i hus.

Er det noen som har en liste over tilgjengelig ekstrautstyr den gang bilen ble solgt ny?

Send meg PM så kan jeg prøve å hjelpe :)

gjerne med opplyst skiltnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tatt noen bilder etter hvert som jeg har ryddet litt rundt. Kun funnet et lite rusthull på bakre hjulbue under hekkskjørtet.

Bak i bagasjerom finnes det ikke rust, kun en del tektylsøl, så her er det bare vask, sliping og lakkering

20180704_073940[1].jpg

20180704_073947[1].jpg

20180704_074026.jpg

20180704_074035.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt og pent BMW sportsinteriør med fin farge til bilen. Her tror jeg at jeg kommer langt med vask og søvsuger. Bilen ser også ut til å ha de orginale velourmattene fra 1985.

Min gamle onkel som nå er 90år I August sa den gang han kjøpte bilen ny når jeg spurte hvorfor han ikke bestilte skinnseter, så sa han at en kunne ikke sitte og skli rundt i noen skinnseter i en racerbil :) Den dag i dag er han fortsatt glad i fart :)

20180710_090426.jpg

20180710_090438.jpg

20180710_090443.jpg

20180710_090451.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...