Anbefalte innlegg

1 time siden, mr.Wreckless skrev:

Ikke la deg overkjøre av DNB, rett skal være rett og det er litt synd å lese som du sier at det går i prestisje og at de bevisst legger vekk oppriktighet. Skulle nesten ikke tro det var i 2018(19)!

Lykke til med kampen. Alle her inne heier på deg :)

Takk for det! God helg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
58 minutter siden, macrorain skrev:

Jeg synes jo fortsatt det er rart at dette ikke er en garantisak mot BMW jeg da men. Stiller meg undrende til at BMW da i så fall implisitt mener at det er helt innafor at en nesten helt ny bil plutselig skal ta fyr. 

Jeg har selv måttet etterfylle kjølevæske to ganger (bilen har bare gått 25000km), og har nå rapportert inn disse hendelsene til BMW og bedt de om å undersøke kjølesystemet når den skal på service neste måned - så jeg hvertfall har mitt på det tørre hvis det skulle skje noe lignende. :( 

EDIT: Du har ikke vurdert å gå til mediene med dette?

Hei du!

Jeg er delvis egentlig enig med deg, og i følge bekjente som jobber for andre bilmerker ville de mest sannsynlig i en slik situasjon tilby meg ny bil. BMW har ikke vært noe okei de heller, nekter å svare på objektive tekniske spørsmål, henviser til jurister som liksom skal svare på forbruk av kjølevæske, men svar kommer aldri. Har gjentatte ganger forsøkt å gå inn i dialog både med BMW Norge og Bavaria, men bli ganske arrogant avfeid. Det ser ut som dette er en strategi BMW jevnt over bruker

https://www.autoblog.com/2018/12/24/south-korea-bmw-fine-criminal-complaint-fires/?guccounter=1

Hadde vi hatt tilgang til bilen, i det minste hatt bilder av toppakning, topp og det hadde vært gjort en oljeanalyse, kunne vi sannsynligvis vunnet frem med et garantikrav mot BMW.  Da DnB har destruert bilen min og ikke har bilder av deler som med sikkerhet kunne bevist at det var noe galt med bilen, blir det vanskelig å vinne frem. 

Jeg har veldig liten bilteknisk forståelse, men slik jeg har forstått det etter å ha snakket med utallige bilkyndige det siste året er at litt kjøleveske kan forsvinne, men generelt sett blir alt over en halv liter ansett som lekkasje. Det sentrale i min sak er at det måtte etterfylles nærmere 1 liter 7 uker og ca 180 mil etter service. som er en sterk indikasjon på at noe er galt.

Jeg skal til media, og føler tidspunktet begynner å nærme seg nå. Håper bare at det blir tatt ut tiltale for underslag og grovt tyveri som DNB er anmeldt for, med tanke på nyhetsinteresse. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående media: Var vel en på siden her som var journalist og skrev noe om olsen-bil saken. Kanskje han har noen tips på hvordan saken best kan angripes med bruk av media. Ref.denne tråden: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det rareste med denne saken må være at bilen er borte. Da jeg jobbet som bilopphugger så var det kun forsikringsbiler vi hadde og da var det stadig vekk biler som sto i karantene hos oss i påvente til at saken skulle være ferdig oppgjort. Det var aldri snakk om at bilen ble frigjort før oppgjøret var iorden. Enkelte kunne jo stå lagret i nesten 2 år før det var avklart så jeg synes det virker veldig rart og skrote bilen så fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, laffe skrev:

Angående media: Var vel en på siden her som var journalist og skrev noe om olsen-bil saken. Kanskje han har noen tips på hvordan saken best kan angripes med bruk av media. Ref.denne tråden: 

Takk for godt tips! :)

Jeg skal ta kontakt med han og høre hva han sier.

God helg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Rune-K skrev:

Det rareste med denne saken må være at bilen er borte. Da jeg jobbet som bilopphugger så var det kun forsikringsbiler vi hadde og da var det stadig vekk biler som sto i karantene hos oss i påvente til at saken skulle være ferdig oppgjort. Det var aldri snakk om at bilen ble frigjort før oppgjøret var iorden. Enkelte kunne jo stå lagret i nesten 2 år før det var avklart så jeg synes det virker veldig rart og skrote bilen så fort.

Takk for ditt inspill!

Det at DNB destruerte bilen dagen etter at de hadde undersøkt bilen er jo påfallende. Dette var omlag 1 mnd etter brannen.  

Noe av det som provoserer meg mest  er at de bruker dette som et argument til sin fordel. "Deres sakkyndige har ikke en gang sett bilen og dere vurderinger blir derfor kun teorier uten tekniske funne"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne saken er bare helt utrolig.

Håper politiet gjør jobben sin her. Jeg vil jo tro at siden de ikke utbetalte forsikring har de jo ikke overtatt eierskap til bilen, og har dermed destruert din bil. Det må jo være ulovlig.

Det virker som du har gode bevis og en god sak, så lykke til i rettsapparatet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 12.1.2019 den 13.11, EasyL skrev:

Denne saken er bare helt utrolig.

Håper politiet gjør jobben sin her. Jeg vil jo tro at siden de ikke utbetalte forsikring har de jo ikke overtatt eierskap til bilen, og har dermed destruert din bil. Det må jo være ulovlig.

Det virker som du har gode bevis og en god sak, så lykke til i rettsapparatet.

Jeg håper også det, men vi har jo det med "resurs hensyn". Tror det skal godt gjøres at politiet prioriterer den. Det er nok dessverre slik at også politiet har mer tillit til et stort forsikringsselskap en et enkeltmenneske. Men vi tar det helt til riksadvokaten om vi må.

Jeg sliter med å skjønne at de tørr å holde på sånn. De bruker ulovlige og uredelige metoder for å få gjennom at de kan spare noen kr, helt kalt og kynisk uten en tanke på at de mer eller mindre ødelegge livet til noen. Jeg håper dette skal gå veien og prøver å holde motet oppe og være voksen, det bare bygger seg opp så mye frustrasjon og sinne på grunn av metodene de bruker. 

Det fremstår helt klart for meg at dette er et tilfelle av tunellsyn og manglende evne til å erkjenne feil og forholde seg profesjonelle. Det skal bare vinnes, koste hva det koste vil.

Endret av bmwi8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker helt rart at de påstår at det er "normalt" å måtte etterfylle kjølevæske. Det er jo ikke akkurat Ad Blue  og dieselbil vi snakker om her. Varsellampene burde blinke om de brydde seg om jobben sin på verkstedet. 

En bil skal bruke drivstoff, fint lite annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 14.50, bmwi8 skrev:

Jeg sliter med å skjønne at de tørr å holde på sånn og at noen av dem har adressene sine offentlig. De bruker ulovlige og uredelige metoder for å få gjennom at de kan spare noen kr, helt kalt og kynisk uten en tanke på at de mer eller mindre ødelegge livet til noen. Presser man rett person langt nok vil det jo før eller siden slå tilbake, det skjønner jo alle.

Jeg tenker at her sitter det mange byråkrater med forskjellige arbeidsstillinger på forskjellige kontor i et stort bygg som ikke prater med hverandre. Det blir litt sånn en veldig tynn informasjonslenke hvor A sa sånn som førte til at B sa sånn til C som fyllte ut skjema D til person E og der stod det ingen utbetaling.

Ikke for å ta DNB i forsvar men jeg tror slike selskap har mange ledd, ihvertfall i litt mer kompliserte saker.

Og litt sånn:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.1.2019 den 22.48, bmwi8 skrev:

Hei du!

Jeg er delvis egentlig enig med deg, og i følge bekjente som jobber for andre bilmerker ville de mest sannsynlig i en slik situasjon tilby meg ny bil. BMW har ikke vært noe okei de heller, nekter å svare på objektive tekniske spørsmål, henviser til jurister som liksom skal svare på forbruk av kjølevæske, men svar kommer aldri. Har gjentatte ganger forsøkt å gå inn i dialog både med BMW Norge og Bavaria, men bli ganske arrogant avfeid. Det ser ut som dette er en strategi BMW jevnt over bruker

https://www.autoblog.com/2018/12/24/south-korea-bmw-fine-criminal-complaint-fires/?guccounter=1

Hadde vi hatt tilgang til bilen, i det minste hatt bilder av toppakning, topp og det hadde vært gjort en oljeanalyse, kunne vi sannsynligvis vunnet frem med et garantikrav mot BMW.  Da DnB har destruert bilen min og ikke har bilder av deler som med sikkerhet kunne bevist at det var noe galt med bilen, blir det vanskelig å vinne frem. 

Jeg har veldig liten bilteknisk forståelse, men slik jeg har forstått det etter å ha snakket med utallige bilkyndige det siste året er at litt kjøleveske kan forsvinne, men generelt sett blir alt over en halv liter ansett som lekkasje. Det sentrale i min sak er at det måtte etterfylles nærmere 1 liter 7 uker og ca 180 mil etter service. som er en sterk indikasjon på at noe er galt.

Jeg skal til media, og føler tidspunktet begynner å nærme seg nå. Håper bare at det blir tatt ut tiltale for underslag og grovt tyveri som DNB er anmeldt for, med tanke på nyhetsinteresse. 

Hei, har fulgt saken fra første innlegg og har kommet med en del tips til deg. Det er problemer med i8 og de har blitt tilbakekalt grunnet fare for brann i USA, UK og flere, dette er dokumentertbart. Om du må etterfylle kjølevæske på denne måten du måtte så er det noe gale, spesielt på en bil som i8 som har et litt spesielt kjølesystem. Du burde gått til VG, Dagbladet og flere og presentert saken. Jeg kan si deg og det vil garantert BMW i Tyskland bekrefte at du IKKE skal etterfylle kjølevæske på en i8. Om et BMW verksted påstår du skal etterfylle kjølevæske på en i8 slik så burde de miste konsesjonen fra BMW. Kjølevæsken skal ikke byttes en gang som standard og kun sjekkes for konsentrasjon. Eneste væsker som byttes på service er olje og bremsevæske på i8. 

Jeg tror at sannsynlighetsovervekt vil veie til din side i denne saken og at du vil vinne men det tar på. Du bør be om millionerstatning i tillegg. Styreleder for DnB forsikring bør holdes personlig ansvarlig for at bilen ble stjålet og destruert. Spør du meg så er det en egen sak i seg selv og det med bilen en egen sak. I utgangspunktet trenger ikke BMW uttale seg engang for det har de allerede gjort i form av tilgjengelig serviceinformasjon fra produsenten som er på nettet. En måler ikke forbruk av kjølevæske men en måler tettheten til systemet med en trykkfalltest av systemet. Forbruk av kjølevæske på denne bilen er minimalt og neglisjerbart som normalt. Lykke til! 

Jeg er sikker på DnB har mistet og vil miste flere kunder med denne saken i bakhodet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 13.1.2019 den 22.25, Stonescream skrev:

Det virker helt rart at de påstår at det er "normalt" å måtte etterfylle kjølevæske. Det er jo ikke akkurat Ad Blue  og dieselbil vi snakker om her. Varsellampene burde blinke om de brydde seg om jobben sin på verkstedet. 

En bil skal bruke drivstoff, fint lite annet.

Bavaria påstår naturlig nok det for å dekke seg selv. Har sendt mail dit til daglig leder og skrevet at vi har 3 uavhengige sakkyndige som har konkludert med indre lekkasje. spurte så om hvorfor jeg ikke har fått ny bil på garanti eller på reklamasjon. spurte så om han kunne tenke seg å gå inn i dialog for å prøve å kome til en løsning. Får ikke svar en gang... spesielt syns jeg når bilen var levert derfra og på verksted 5 dager før brann..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 14.1.2019 den 11.59, mr.Wreckless skrev:

Jeg tenker at her sitter det mange byråkrater med forskjellige arbeidsstillinger på forskjellige kontor i et stort bygg som ikke prater med hverandre. Det blir litt sånn en veldig tynn informasjonslenke hvor A sa sånn som førte til at B sa sånn til C som fyllte ut skjema D til person E og der stod det ingen utbetaling.

Ikke for å ta DNB i forsvar men jeg tror slike selskap har mange ledd, ihvertfall i litt mer kompliserte saker.

Og litt sånn:

Hei!

Du har noen gode poenger og jeg tror at i mange tilfeller så har du helt rett.

Derimot er det, etter min oppfatning, tydelig at dette er mer systematisk og strategisk enn uheldig mangel på kommunikasjon. å destruere det eneste beviset, nekte å gi ut bilder av alle deler som kunne styrket vår sak, falske påstander, misvisende fremstilling av fakta, trenering ......... ja, og alt er i favør DNB. Dette fremstår for meg som en uredelig kultur heller en dårlig kommunikasjon. Jeg hadde blitt svært overrasket om noen kom objektivt inn og så på dokumentasjonen og konkluderte  med noe annet enn at DNB er kriminelle, uærlige og uredelige.

i følge min advokat, som har jobbet med slike saker i over 20 år, handler dette om prestisje for utredere som skal "forsvare" lønnen sin. I jakten på å ha rett, og vise at de gjør en viktig jobb forsvinner etikk og moral. Det er jo slik at om du er en hammer så ser alt ut som en spiker, og subjektive tolkninger blir gjort fremfor objektive. For meg fremstår DNB fastlåst og rigide uten evne til å legge til side egne meninger og manglende forutsetninger for å være objektive. Det er som om du er sykelig sjalu og mistenker at dama de hele tiden er utro, leter du lenge nok så finner du et eller annet som kan tolkes som om hun er det. "hun svarte ikke på 10 minutter, hun er hos en annen", istede for å tenke at hun kanskje kjører bil, er på trening osv... Du finner jo det du leter etter, enkelt å greit

Jeg må bare beklage utblåsing av frustrasjon og håper på forståelse for en fortvilende situasjon. 

Endret av bmwi8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, bmwi8 skrev:

Jeg må bare beklage utblåsing av frustrasjon og håper på forståelse for en fortvilende situasjon. 

Jeg hadde hatt ekstremt mye frustrasjon om jeg hadde vært deg så bra om du får blåst ut litt. Imponert om du i hele tatt får sove om kvelden uten et par timer med irritasjon over saken først.  Tror de fleste som følger denne tråden har forståelse og deler din frustrasjon.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive