Anbefalte innlegg

4 timer siden, quandt1960 skrev:

Hei, har fulgt saken fra første innlegg og har kommet med en del tips til deg. Det er problemer med i8 og de har blitt tilbakekalt grunnet fare for brann i USA, UK og flere, dette er dokumentertbart. Om du må etterfylle kjølevæske på denne måten du måtte så er det noe gale, spesielt på en bil som i8 som har et litt spesielt kjølesystem. Du burde gått til VG, Dagbladet og flere og presentert saken. Jeg kan si deg og det vil garantert BMW i Tyskland bekrefte at du IKKE skal etterfylle kjølevæske på en i8. Om et BMW verksted påstår du skal etterfylle kjølevæske på en i8 slik så burde de miste konsesjonen fra BMW. Kjølevæsken skal ikke byttes en gang som standard og kun sjekkes for konsentrasjon. Eneste væsker som byttes på service er olje og bremsevæske på i8. 

Jeg tror at sannsynlighetsovervekt vil veie til din side i denne saken og at du vil vinne men det tar på. Du bør be om millionerstatning i tillegg. Styreleder for DnB forsikring bør holdes personlig ansvarlig for at bilen ble stjålet og destruert. Spør du meg så er det en egen sak i seg selv og det med bilen en egen sak. I utgangspunktet trenger ikke BMW uttale seg engang for det har de allerede gjort i form av tilgjengelig serviceinformasjon fra produsenten som er på nettet. En måler ikke forbruk av kjølevæske men en måler tettheten til systemet med en trykkfalltest av systemet. Forbruk av kjølevæske på denne bilen er minimalt og neglisjerbart som normalt. Lykke til! 

Jeg er sikker på DnB har mistet og vil miste flere kunder med denne saken i bakhodet

Hei!

Det har du, og det har vært til veldig god hjelp.

Vi har vist til i vår sak at i8 har vært tilbakekalt pga brannfare. Jeg bruker et verksted som er tilknyttet BMW i Tyskland som en av de tre sakkyndige vi har. Vi har derfor tilgang til mye tekniske informasjon som styrker vår sak.

Jeg tror også at DNB nå sliter med å ikke akseptere at bilen har hatt indre lekkasje og sannsynligvis annen teknisk svikt ref. at vi i dag har sendt over 3 nye rapporter fra våre sakkyndige.

Jag tenker at bare rent prinsipielt så burde en stor og angivelig seriøs aktør som DNB bare legge seg flat når de har destruert bilen og betale, uavhengig av alt annet bevis vi har. De har jo destruert det eneste sentrale beviset i saken og siden gitt seg selv et juridisk fortrinn. De har jo også ødelagt mine sjanser for å kunne kreve noe fra BMW eller Bavaria.

Jeg tror og håper du har rett, men jeg kan faktisk ikke forstå at ikke noen fra litt oppi systemet hos DNB har fått dette med seg og ordnet opp allerede. Jeg skrev på lørdag til de store mediene, 3 aktører har allerede tatt kontakt med meg og er interessert i å dekke saken.. Jeg trenger bare å rådføre meg med noen om hvordan vi skal gå ut, når, med hva. Jeg vil ikke gjøre noe impulsivt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, laffe skrev:

Jeg hadde hatt ekstremt mye frustrasjon om jeg hadde vært deg så bra om du får blåst ut litt. Imponert om du i hele tatt får sove om kvelden uten et par timer med irritasjon over saken først.  Tror de fleste som følger denne tråden har forståelse og deler din frustrasjon.  

Takk for forståelsen! tror eneste grunnen til at jeg holder ut er at jeg får blåst ut litt innimellom :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, macrorain skrev:

Kan du oppsummere kort hva dnb og/eller bmw mener du har gjort feil og/eller burde gjort annerledes som så leder dem til konklusjonen at det er din feil?

Hei!

BMW mener ingenting, de besvarer verken oss eller DNB. så kan man jo undres hvorfor.

Dnb mener jeg har kjørt bilen så varm at den har tatt fyr. I følge våre sakkyndige vil ikke dette være mulig grunnet bilens avanserte sikkerhetssystemer. de mener derfor at enten har brannen startet og ført til forverring av en allerede omfattende motorskade eller at bilen har hatt kritisk teknisk svikt.

Så mener de at jeg har forklart meg feil, at jeg har sagt at batteriet var fullt og at jeg har kjørt sånn og sånn med varsel i 2 minutter. dette er deres to hovedargumenter hva kommer til begrunnelse om at jeg har forklart meg feil og årsak til å nekte utbetaling. det som er så rart er at jeg aldri har forklart noe av dette. Det kommer tydelig frem på opptak av samtale som utreder selv gjorde. Det er for meg helt uforståelig at de da bruker dette som grunnlag når de da må skjønne at det vil komme frem at jeg ikke har forklart dette. 

Så mener de at jeg forsettlig har forårsaket brann ved å kjøre videre på E-mode når det kom røyk/damp fra forbrenningsmotor, mener jeg burde stoppet. Men disse motorene er ikke mekanisk tilknyttet hverandre og ligger i hver sin ende av bilen. så hvordan skulle det å kjøre de 10 minuttene hjem på kun strøm forårsake mer skade/brann på forbrenningsmotor?

Dnb innrømmer også at det mest sannsynlig har vært teknisk feil med bilen, hva vil de ikke inn på, og det kan i alle fall ikke være noe som styrker min sak

Endret av bmwi8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skummet gjennom saken! 

Jeg er rystet over DNB og Bmw, som nevnt tidligere i denne tråden er dette en sak mellom Bmw og DNB!

For noe år siden var det en sak på Tv2 hjelper deg eller FBI om en nyere Mercedes som hadde tatt fyr. Forsikringselskapet nektet utbetaling og mente dette var en reklamasjons feil (noe det mest sannsynlig var også). Kort historie kort: MB og/eller forhandler dekket ny bil til kunden etter at saken ble belyst i media mener jeg. Kunden fikk vertfall ny bil til slutt!

Den saken kan være grei å google litt (har ikke prøvd selv), mye likheter med din.

Stå på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, bmwi8 skrev:

Hei!

I jakten på å ha rett, og vise at de gjør en viktig jobb forsvinner etikk og moral. Jeg må bare beklage utblåsing av frustrasjon og håper på forståelse for en fortvilende situasjon. 

:moroklem::klemme: 

Om etikk og moral forsvinner er ikke jobben viktig. Jeg skjønner deg godt, det hele virker særdeles arrogant håndtert av DNB.  Du har mye genuin moralsk støtte i ryggen her inne!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive