Gå til innhold

Nyterns -10 F10 525d -kaos kan forekomme-


 Share

Anbefalte innlegg

Kult at du har fått deg E34, blir litt nostalgisk noen jeg ser garasjen din med F10 og E34 side om side. Hadde jo dette selv før jeg solgte 530en, kult å ha to så flotte 5-serie generasjoner side om side. 

Ser ut som du har vært heldig, E34 med denne kilometerstand er ikke vanlig lengere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 6.18, sveigis skrev:

Bra å se deg tilbake her Nytern:).

Og håper jeg ser masse oppdateringer her på e34en ,noe jeg ser frem til .

Sveigis! Jammen, det føles bra å være tilbake og! Litt takket være deg, vil jeg påstå! Du fant meg på FB, og leda meg tilbake hit! :D Jeg har en trivelig oppdatering på lur! 

På 5.12.2018 den 19.26, And-reas skrev:

@Nytern jeg er klar for meet! Helt nye vinterdekk (first time ever!). Og de får jeg ikke testa her uansett. Null snø😁 

Haha, Andreas! Du er herved invitert til ødegokk! Her laver det ned! :D

På 5.12.2018 den 20.39, Fredrik 90 skrev:

Kult at du har fått deg E34, blir litt nostalgisk noen jeg ser garasjen din med F10 og E34 side om side. Hadde jo dette selv før jeg solgte 530en, kult å ha to så flotte 5-serie generasjoner side om side. 

Ser ut som du har vært heldig, E34 med denne kilometerstand er ikke vanlig lengere. 

Jeg må innrømme at jeg tenkte litt på deg da jeg fant meg E34! Tenkte at vi nok har litt lik smak! F10 og E34. Bra kombo! Jeg lovde en kompis å holde litt utkikk etter gammel BMW for han. Gudene vet hvorfor, men rett som det er ber folk meg om å finne dem en bil. Problemet med dette, er at jeg litt utilsiktet havner på Finn-kjøret igjen, og da er det gjort. Denne fant jeg i Volda, hos en hyggelig kar som faktisk henger her inne! Link ble sendt til kompis, men han skjønte nok ikke helt hva han så på. Han endte forøvrig opp med en megaribba E39 (levert uten spredere fra fabrikk) som nå har fullt havari på kjølesystem. Eller, vifta spratt av, og hoppa inn i radiatoren, med all morroa dette fører med seg. Huff! MEN! Jeg klarte jo ikke å gi slipp på denne E34'en, og sjekka annonsen rett som det var. Ingen slo til. Prisen ble senka, og etter noen dager på 11k, måtte jeg bare ringe selger. Jeg vet jeg kjøper bil når jeg ringer. Da mener jeg business! 😛 Jeg pruta ikke, og betalte 4k ekstra for å få med svart skinn. Har enda ikke fått inn dette da, siden jeg har prioritert å gi bilen en skikkelig oppstrekk hva angår det tekniske nå før EU. Alt i alt har bilen nå kosta meg 28k kr. Dette inkl. henting, kostnad for selve EU-kontrollen osv. Egentlig en helt grei sum, og det beste med å få gjøre litt vedlikehold selv, istedet for å kjøpe noe som er up to date med litt annen pris, er at en får et forhold til bilen. Og, en vet hva som er gjort. Oi! Jeg har mat i ovnen, hvorfor tar jeg av med skrivinga? :D Uansett, tusen takk! Og, din fars gamle F10 har det fint. Den skal få nye lykter på bakluke nå, da disse har fått den tydeligvis ganske vanlige sprekkesjuka. Blir bra! :) 

På 5.12.2018 den 22.32, mabeta skrev:

Hoi....

Jaggu funka det med en bevist provokasjon gitt.. ;-)

mabeta! Ja! Jeg vet ikke hva det er, men når jeg leser nicket ditt, ser jeg for meg en kjempeskummel pokemon! Best jeg føyer meg etter deg, nå og for all fremtid! :D

 

Så, siste nytt i E34-saken! Kl. 15:11 i dag, ble bilen EU-godkjent. Vegvesenet stengte kl. 15:15, og kl. 15:15 var jeg der. Heldigvis slapp de meg inn, selv om de i utgangspunktet hadde låst for dagen! Tommel opp!

SKILTER!!!!! Det føles helt sært, og jeg tok meg selv i å føle meg skikkelig rampete da politiet passerte meg i det jeg la ut på ferden hjem fra jobb nå nylig. Trivelig! Jeg hadde bare ratta èn E34 før denne, en ganske sliten E34 M5 touring. Nå, etter bytte av en ganske grei mengde deler på denne, føler jeg meg veldig heldig som endelig har en så grom gammelbil stående til disp! :)

 

Vet ikke helt om det er noe poeng at jeg lister opp ting jeg har gjort til nå, men for å ha en slags logg, for min egen del vel så mye som for innholdet i tråden, kjører jeg på ved neste anledning! God kveld videre, folkens! :)

48059752_2195727507362713_799955766462119936_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ja, det må sies! 

Ok, dette fikk E34 av pleie før skilter:

-Største Varta batteriet jeg fikk plass til under setet

-Div armer og stag

-Eksos fra midt under bilen og bakover inkl nye oppheng og div smått

-Viskere

-Spylervæskepumpe 

-Div pærer instrumentpanel/dash

-Slitasjevarsler bak

-Bunnlister dører

-Deksler motorrom

-Nokian Hakka 8

-Luftfilter

-BMW 5w/40 motorolje med filter

 

Sikkert mer og. Dette i løpet av én mnd. Jeg skulle koste på meg andre servicedeler, men bilen hadde forrige service hos BMW på 132k km (mange år, få km siden) og tenkte at f.eks tennplugger sikkert tåler stillstand. Skiver og klosser, samt 1 eller 2 kalipper fremstår også som nye. 

Sånn ellers så har bilen fått en feit Pioneer spiller jeg hadde liggende, samt forsterker og 8" digital designs i bagasjen. Fin lyd uten at en mister noe særlig bagasjeplass! Dytta inn VH1 TOP 100 fra 80 og 90-tallet i går, så bilen får musikk den er vant til fra da'n var noens pride and joy! Ikke at den ikke er det nå, altså! 

 

Hva er neste på lista? Jeg veit neimen ikke! Eller, jo! Inn med skinninteriøret jeg kjøpte med bilen. Førersetet har elektrisk korsryggstøtte, noe setet som står i bilen fra før ikke har. Regner med at dette fint lar seg koble opp. 

Jeg lot virkelig hjertet bestemme her, og fruen fikk i kveld høre hvor mye bilen har kostet meg pr nå. Hun synes nok jeg er litt gæren, men da har hun jo rett. 😉

Jo, i går fikk jeg til automatkassas S mode. Dårlig bryter, full av alskens smørje fra fordums tid. Artig at ting fungerer! 

Huff! Prøvde legge til noen bilder via tlf uten hell. 

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se du koser deg med bilen og nå er den nok bra.:).

Viktig med 90 talls musikk i en av de fineste 90 talls bilene .

Angående bryteren du hadde problemer med ,sånn var dén på tdsen og .

Men wd 40 og litt qtips løste problemet ,og morro at alt virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag var det endelig kaldt nok til at saltet ikke klamrer seg fast til bilen! Koselig å kjøre E34 igjen. Den har nå fått endel nytt i interiør. Mangler litt av hvert, så beige/svart får være temaet. Trivelig med armlene, korsryggstøtte og skinn! Fant ut i går at siden setene kommer fra en eldre E34, må jeg skjøte inn en bit av ledningsnettet, samt en liten modul? fra passasjersetet som stod i bilen fra før. Ja, og dytte en airbag bypass dings i denne boksens kontakt. Blir vel bra til slutt! 

Teppe er renset, og skinn skal få en runde med colourlock! Ja, også må jeg skaffe nye gulvmatter!

 

Men!

 

Makan til smooth kjerre! 

IMG_20181230_152910.jpg

IMG_20181230_152935.jpg

IMG_20181229_214642.jpg

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2018 den 22.47, Fredrik 90 skrev:

Din E34 er jo en norsk bil, med lyktespylere og greier 🤩 Nå ble jeg litt misunnelig, min er tysk importert og har ikke lyktespylere ☹️

 

Men, Fredrik! Du har vel takluke?! Det mangler jeg! Hadde bytta lyktespylere for takluke any day! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Nytern skrev:

Men, Fredrik! Du har vel takluke?! Det mangler jeg! Hadde bytta lyktespylere for takluke any day! :D:D

Neeei, jeg har ikke takluke heller 😭 Han tyskeren som bestilte min bil ville heller ha den store automatisk klimaen, så da tenkte han vel at takluke ikke er nødvendig på en varm sommer dag. Det "fine" for meg da er at er det to achilles hæler den ellers så solide og velbyggede E34 modellen har, så er det rust og den store klimaen. Min er fin for rust men klimaen, den er ett ormebol som kun holder meg varm om vinteren. Klimagassen blir ikke værende lenge i mitt klima anlegg om sommeren 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hoi! Jeg har vært litt nedfor i det siste, derfor dårlig med oppdateringer, tross en hendelsesrik tid for bilene! En dag var det så glatt her, at hverken F10 eller E34 kom seg opp, tross nye Hakka 8. Da jeg hadde et kurs jeg måtte møte på, lot jeg fruen forsøke å taue meg opp. Hun i min Suzuki XL7, jeg i E34. Midt i bakken mister XL7 grepet og sklir bakover. Rett inn i fronten på E34, før jeg rakk å komme meg unna. Huff! Har fått rettet skadene ganske bra, men må nok se meg om etter et panser i brokatrød etterhvert. Innmat i nyrer gikk med, så denne er bestilt. Samt lakk, brakett og festemateriell til skilt, ned til beskyttelseskapper for skruer! Gøy! Nytt skilt er også på vei. Og, kjipt med ny plast i senter, og falmede lyktegriller, så disse er også på vei. Fant nye billige, til 130 kr pr stk. Ellers har jeg bestilt indre baklykter til F10, da den ene helt av seg selv fikk en gjennomgående sprekk i vinter. Hella og greier, så ittno tull! Ikke at det hjelper, da en av de originale jo plutselig fant det for godt å sprekke. 😉 Har dessuten bestilt en haug deler til XL7 for å få den gjennom EU. Aldri mer skal jeg slite med å komme meg på jobb! Midt i uløkka mottok jeg en hyggelig pakke fra en av forumets meget aktive E34-sjeler! Svarte stoffmatter, i utmerket stand! Dette løftet bilens interiør vesentlig. Ellers har jeg fått airbag-sensor emulator, så nå skal jeg snart bli kvitt den kjipe lampa jeg fikk etter bytte av stoler! Bildene er nok litt kjipe og mørke, men det får gå! Ja, og forresten! Oppi alt dette, bestiller jeg hele tia småting jeg kommer på at E34 mangler. Nå i kveld kom jeg på at ene bagasjeromslampa mangler, så en stk er nå på vei fra Latvia til den nette sum av 90 kr inkl frakt. Splitter ny! Billig! 

 

Ellers, mye tid går på å holde alt i gang i kulde og snøfjas. Traktoren jeg fikk med da jeg handla småbruket har trengt endel oppmerksomhet siden snøen begynte å lave ned. Jeg er ingen naturlig begavet mekaniker, men jeg får det da til på et vis. Mitt problem er at jeg er for nøye. Og, jeg forventer at alt skal gå perfekt første gangen. Så, litt banning blir det. Godt er det da at jeg kun høres av ulv, bjønn og fjøsnisser! Legger ved bilder av noen av farkostene jeg har i mitt navn pr nå. God natt! 

IMG_20190108_124314.jpg

IMG_20190108_124323.jpg

IMG_20190109_231525.jpg

IMG_20190110_222928.jpg

IMG_20190101_171940.jpg

IMG_20190101_171949.jpg

IMG_20181217_215155.jpg

IMG_20190110_222455.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...