Gå til innhold

Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Gratulerer!

Kjempebra at du ikke endte opp med Discovery. En kompis har hatt en slik i noen år nå som arbeidsbil. Godt ivaretatt, ikke stygt kjørt eller noe. Det dukker imidlertid opp nye problemer hver uke! Bergingsbil har det blitt noen ganger nå, og gule lamper av alle slag og limp-home mode. Det er visst bare sånn det er. L322 med M57 har en annen kamerat hatt. Han var redd for å bruke den.

Lurt å holde seg til noe kjent(og noe så bra) som BMW.

Ja, det var egentlig det som jeg også konkluderte med. Hold meg til noe jeg kan sånn høvelig og allerede kjenner.

I tillegg så ser jo x5 bedre ut da, etter min mening. Veldig bra å kjøre med adaptive drive også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facelift finnes med m57 i 211hk i noen få måneder. Men siden jeg krever ett gitt utstyrsnivå, skaper jeg problemer for meg selv.

Da det er svært sjeldent med LCI og m57 dukker opp for salg, nøyer jeg meg med pre LCI og m57. Det var samtidig viktigere for meg med driftssikkerhet enn nyest mulig bil. I kombinasjon med å ikke ha lyst til å bruke for mye penger på bil i disse el-bil tider.

Så jeg endte opp med en 2009 235hk og ett relativt høyt utstyrsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pre-LCI E70 er veldig mye bil for pengene i dagens marked. Nesten så det frister å gå tilbake. Liker dog LCI m-sport bedre, men utrolig gode biler. M57 kler de bilene som hånd i hanske - pølse i brød. Min var skremt opp av/med @TRF Steg 2 og det flytta seg helt strålende langs Sør-Vestlandet med med adaptive drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt artig, men forskjellene på lci og ikke lci er ikke så store, at jeg synes det var verdt påslaget og samtidig dra med seg litt mer potensielle problemer. Jeg har testet både lci og ikke, og kan ikke forsvare ovenfor meg selv å bruke såpass mye mer penger på en bil som er relativt sett, ikke så veldig mye bedre.

Ja, den er litt bedre på drivverk og ICE, ellers de praktisk talt like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F11 535i, 535d og 530d ligger (dessverre) fortsatt uforholdsmessig høyt i pris. Dette er kanskje den beste jeg har sett mtp km/utstyr/motor. 

Du har nok fått mye mer bil for pengene med ditt valg. E70 er fortsatt en flott bil. Designet har tålt tidens tann bedre enn E6X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg melde om at en startknapp fra bmparts.lv på eBay selger svært så pene knapper. Jeg vil si den var 100% lik den jeg tok av. Overflaten er jeg litt mer usikker på, men den ser veldig original ut.

Dette til info for andre x5/x6 eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en lang tur i helga. Nullstillte kommpjutern i bilen og registrerte dermed aktuelle data.

Er dette nærmere OK? 

Synes ihvertfall at bilen oppfører seg bedre enn da jeg hentet den. Har enda ikke målt trykk i DPF. 

20200119_202454.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke unaturlig forbruk, men jeg har samme motor og drivverk i e61 530xd og klarer på langtur under 0.6 uten å anstrenge meg. 0.52 er oppnåelig hvos man går all in slår av ac osv.

Så det var en god økning i forbruk på e70 kun pga karosseriform og vekt 🤔 sånn sett glad vi valgte 5 serie, men den er forferdelig lav da 😂 både å gå inn/ut av og bakkeklarings messig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Otis changed the title to Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...