Gå til innhold

Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Joda, lavt forbruk forventet jeg ikke. Men på samme turen med min forrige 525d så har jeg brukt 0,64 l/mil. 

Uansett så er det greit å vite om alt er ok, og da er forbruksmåling en grei måte for å se om endel ting er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en E70 i høst med N57. Den var i orden og gikk normalt . Målte forbruk på landevei t/R hytta til nærmere 0.9 . Brukte noen desiliter mer en min E60 med M57 . Noe annet ville vert veldig rart egentlig :)

dvs. omtrent samme erfaring som du skriver om her . Enig at forbruksmåling gir en god pekepinn på at ting er på stell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg fått skiftet differensial på verksted med en brukt fra Tyskland. Betalte 11156,- for arbeidet med skiftet og olje, og ca 2700,- for diffen ink mva og fortollingsgebyr. Så det var dyrt nok! Jeg inspiserte diffen før jeg fikk den montert, og den var tilsynelatende OK. Den var solgt med 3 mnd garanti, så de må jo hatt troa på at den var bra!

Skiftet casterstag, bærearmer, øvre triangel arm, stabilisatorledd, fjærer med detaljer, ytre endeledd på begge sider i helga. Skiftet også VF hjullager.
Byttet til X5 m50dx bremser foran og bak, kun for utseende. Ble ganske fint med 385mm skiver på 20", fyller felgen ganske bra. Skiftet selvsagt klosser, slitasjevarsler, bremseslanger i samme slengen, og bremsevæske.

Bilen skal på 4-hjulskontroll i morgen. Da BØR den begynne å bli OK igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til at det også ble skiftet bremseskjold foran, da 50dx har andre. Og en liten detalj på det igjen er at på andre bremser så er det 3 skruer for skjold, men den 4 skruen er allerede montert på bilen! Nice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på enda en ting.

Skifte selvsagt alt av håndbrekk detaljer samtidig også. Gud bedre hvor enkelt det var med elektronisk brekk, kontra manuelt, når man skal justere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

hvor er bildene ? :D

Jeg tenkte på det, og jeg er jo ingen stor deler av bilder på mine egne biler.

Men jeg kan jo dele noe. Er det noe spesielt du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Jeg tenkte på det, og jeg er jo ingen stor deler av bilder på mine egne biler.

Men jeg kan jo dele noe. Er det noe spesielt du tenker på?

vi har jo ikke sett bilen enda, og bremseoppgraderingen hadde vært interessant å sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et selskap som normalt sett utvikler instrumentpanelene for BMW, VW etc. som har laget en ettermarkedsløsninger for BMW E-serie. Man kan velge litt forskjellige layouter som blant annet Live Cockpit, heldigitalt instrument i F-serie look uten instrumentringer (det gir større fleksibilitet ift. å endre layout, blant annet for å få ryggekameraet midt i instrumentet) eller digitale instrumenter inne i eksisterende ringer. Det koster rundt 10 000kr for det grommeste, men gud bedre så mye det løfter interiøret.

kji0qc3dwzn7yatx4tyc
r0xth2u1t2revxrtblpw
ewpqkaxzcbkuygxcuybi
fxv3p5rxemyaznsmhobj

Panel uten fysiske ringer:
lkbuyid6axyjheoshmxn
q75q5imjb4nlxy9lyyzk
lrshyxx4wbdzatcilmfs
p0issysct7ypubl8eesp.png
kkvxi5dqyxusej08udfz.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen etter så mange år med 6WB på markedet, burde det ikke snart finnes software som muliggjør modifisering av innhold i og oppsett av denne skjermen? Det er jo så mange muligheter - f.eks. Ha kartet i ene halvsirkelen eller i midten mens hastighet vises i den andre. Klart, med HUD forsvinner jo behovet for dette, men allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det burde jo gjøre det, men jeg regner med at de originale 6WB-panelene er så låst at det knapt er mulig å få gjort noe med det. I så måte burde det jo vært mulig å gjort noe med CIC, NBT etc. uten å bytte enhet, men det går jo ikke. Disse uoriginale 6WB panelene er laget og utviklet for at man skal kunne "tukle" med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Otis changed the title to Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...