Gå til innhold

Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde jeg valgt i dag hadde jeg kjøpt F11 LCI 535i. Xdrive hadde jeg vurdert om prisen var rett. 

Titter stadig etter 535i på Finn og mobile, men finner sjelden noen med samme utstyr som jeg har på 530d’en. Men gjør jeg det er det mulig jeg faktisk bytter 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en annen bil produsent i tankene i ny og ne, og det er Land Rover med modellen Discovery. 

Discovery har jeg lest meg opp på og virker å være en ganske grei modell med relativt lite problemer og et rimelig greit ettermarked siden de er så populære i bla. England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Discovery / Discovery Sport er jo pene biler og modellen før var jo heller ikke gale :) Du har også Jeep Compass, med 2.0 diesel 170hk, mulig dette blir for lite kraft? https://www.finn.no/115191300

Så har du også Lexus NX300h. Spesielt utseende og jeg tror det er en elsk/hat-bil. Jeg liker den. Ellers kan jo Kia Stinger være innenfor, med sine 256 bensinhester, men fravær av 4x4. https://www.finn.no/124566430

Med alt dette sagt så vet du hva du går til med BMW og vi er en stor gjeng her inne som til sammen har blandet og vid kunnskap. Deletilgangen er knall og ikke minst verktøyet realoem.com. :) Lykke til i jakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Otis skrev:

Prisen er for høy på Compass, men den var jo relativt sett rimelig.

Uansett takk for svar.

Okei, jeg misforstod prisleie basert på andre svar her. Beklager! Mitt siste innkast er Mini Countryman. Den fås nå som plug-in og har derfor 224hk. Det blir egentlig det samme som BMW 225xe. 

https://www.finn.no/124316839

Den kan igjen være litt liten, men ny bil til en grei pris og ikke minst er du fortsatt i BMW-verden. Ellers tror jeg du hadde blitt fornøyd med en 5-serie som du ser på f.eks. eller 4-serie GC. :) Jeg har dessverre ikke mer å bidra med, men følger med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Med familie på to barn osv. Er nok det beste valget: F11, F15 og E70.:) 

jeg har eid en F36. Syns den blev hakket for liten når man skal ha seg en tur. Er ikke tvil om at 5-serien er en bedre bil å kjøre rent komfort messig. Det er i hvertfall min mening. Vi eier og en nesten ny 17 modell mini Clubman. Kjempegod og artig bil å kjøre, stilig å helt grei plass. Men den blir litt for liten når man skal ha med seg folk og bagasje til en sydentur eller skal på vinterferie med ski osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Land Rover Disovery 3 og 4 er kongebiler. Designet holder seg vanvittig godt, den er lettskrudd og har veldig billige deler fra nettbutikkene i England. En outsider jeg ville vurdert seriøst hvis det er snakk om en bil du ikke skal kjøre selv. Bare husk å unngå 2.7 V6 Dieselen fra PSA, gå for 3.0d på facelift.

Styr unna ML og GL. Disse koster mer enn det smaker, har mye elbugs og varsellamper samt smårust. Da er E70 3.0d et mye bedre valg uansett om du går for preface eller facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Otis skrev:

@Werther

Hvorfor ble jeg vurdere den hvis jeg ikke skal kjøre selv?

Tenker facelift fom 2010 ja.

Det jeg mente var at bilen er en typisk konebil med kjedelige og uinspirerende kjøreegenskaper. Det er ikke en bil jeg selv ville brukt til jobb hver dag. Den er dog bra i terrenget, men det det er tross alt ingen av oss som trenger disse egenskapene.

Hvis du har pengene og skrur selv ville jeg valgt en slik fremfor X5, da de har mye mer personlighet og sjarm enn X5. Det er en bil du blir glad i, og den behøver ikke å byttes ut etter 3 år fordi den har gått ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Werther

Den tiltrekker meg pga offroad egenskapene, luft fjæring, samt stort bagasjerom og 3 individuelle seter i midten!

Om man leser på lrforum og ser i annonsene så er dette biler folk har lenge og bruker de godt. Men de blir tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 30.7.2018 at 17.27, Otis skrev:

Jeg kom på en annen outsider, men uten 7-seter. Volkswagen Touareg. Den er billig!

Touareg er fine biler, både nyeste generasjon og facelift av forrige. Her tenker jeg det er mulig å få et fint eksemplar til en overkommelig pris. Det er liksom ikke en SUV man tenker mye over, i likhet med Kia Sorento, Nissan Murano, Fiat Freemont. De tre sistnevnte er mulig kjipe(mindre pen) og høres døll ut, men det er faktisk motorsterke biler med mye plass og utstyr til en grei pris. :) Så får man ta støydemping, comfort og streetcred derfra :lol: (Nei det var ikke 3 reelle forslag). Touareg er uansett et sjeldent syn her, men stadig fin å se på når jeg møter de. Husker også en ABT-utgave jeg traff i Monaco, gromt!

Nå har vi beveget oss fra F11 til Discovery, har du vært å prøvd noe og/eller utelukket noe helt? :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002

Ja, nei. Jeg har ikke tenkt på så mye annet enn tysk eller engelsk. Men igjen så er ML og GL utelukket pga det lukkede miljøet og relativt høye priser på service og deler, samt noe laber kvalitet.

Jeg har verken prøvd Land Rover eller Touareg. Men begge bilene tiltaler med mht utseende og utstyr med motor!
Testet E70 LCI i fjor, men det er nok litt for lenge siden. Jeg har mer kunnskap nå og kan kjenne/føle mer nå så det bør testes på nytt.

Ellers liker jeg å tenke på hvilke biler man kan kjøpe og utforske dette. Så bilkjøpet kan være enda langt frem i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis 

Jeg kan ikke si så mye om andre biler eller tekniske rundt bilene.

Jeg har en E70 (prod 2012) 3.0d, denne ligger faktisk til salgs på finn.no. Min plan var å erstatte den med rimeligere bil inntil det skulle komme noen bra EL SUV'er på markedet.

Men vi har bestemt oss for å ikke selge den allikevel, bare ikke fjernet annonsen ennå. 

Dette mest fordi at vi (les sjefen) ikke har klart å finne en annen bil som hun føler seg trygg i når bilen er fullpakket med bagasje, hundebur og skiboks full av ski/bagger på f.eks vinterfjell kaoset. Med samme utstyrs nivå og komfort som vår E70 har.  Hun er også veldig glad i høyden en SUV gir, noe mange nok er enig i.

For min del så er E70'en en av bilene jeg ikke blir sliten i når vi kjører på langtur og jeg har ungene i baksetet i fullt action :-)

(Nå innbiller jeg meg at F11 gir relativt likt opplevelse som E70, hvor bare høyden på bilen er forskjell).

Ble nok ikke så matnyttig dette innlegget, men poenget var vel min kones opplevelse om vinteren i en E70 bidrar til økt trygghets opplevelse for hennes del både i hverdagen og ikke minst vinterfjell kaoset. Vi hadde E53 tidligere og den ga ikke like stor grad av samme følelse ifølge henne. Annet argument hun har er at knapper og betjening av komponenter i bilen er for henne logisk plassert og bidrar til at hun føler seg veldig komfortabel i bilen.

Og dette var meget viktig poenger for henne fra hennes side. Hun har kjørt flere andre SUV'er, så det er ikke helt uten sammenlignings grunnlag for hennes del. 

Egentlig litt fornøyd med at hun føler det slikt, da hun var litt skeptisk i starten til å kjøpe en så dyr bil som E70 :-) Bare backfira litt i mot meg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Otis changed the title to Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...