Gå til innhold

mr.Wreckless' E46 M3


mr.Wreckless
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er så dette som har dukket opp i posten?

Regninger hører jeg dere sier.. 🤣 Ja ja, slikt får vi alle, men under regningene? Hva ligger der?

Carbonyre1.thumb.jpg.d1506843c9f245dbb111c0c939b1ddbb.jpg

La oss sjekke dette ut litt nærmere...:

Carbonyre2.thumb.jpg.f6c7c75d034d9a97b2fc5b7c08edaeb0.jpg

 

Se her ja, dog ingen premie til dere som gjettet rett! :P Ser bra ut, men det bør det være til den prisen også!

Carbonyre3.jpg

Carbonyre4.jpg

Carbonyre5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en rask tur i garasjen for å smette det på, de gamle gjellene var mistenkelig vanskelig å få ut, kanskje de hadde funnet seg til rette i sitt nye karbon-hjem?Carbonyre6.thumb.jpg.8f4eb3739b315bcbdd4087d6990cabc8.jpg

 

Carbonyre7.jpg

Carbonyre8.jpg

NVM the dirt. Jeg har da vært ute på luftetur med doningen :)

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det nyrene sin tur:

Carbonyre9.thumb.jpg.9717bf4346318ca45997ecd047105b6c.jpg

Utrolig hvor stor forskjell sorte nyrer gjør! Jeg likte dette :) Håper det blir passelig med frontfanger og panser i karbon med tiden også for å matche skjermene..

Carbonyre10.thumb.jpg.d9dcab2ff827fef3578487a8f33fbb92.jpg

Det var ikke billige e-bay nyrer. Jeg så de var 2-delte akkurat som de originale så det er vel et pluss. Jeg sier meg fornøyd med oppdateringen :) 😎

 

Det kommer nok gå smått framover til våren. Skal se om jeg får på en instrumentskive i KM/T ellers så trenger fortsatt kredittkortet mitt en etterlengtet pause. Til våren venter EU kontroll og som sagt panser og fanger i karbon for å matche resten. Har og tenkt på å skaffe den listen under lykta i karbon, samt angel eyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, danskiii skrev:

Skal du da foliere de karosserideler som ikke kan byttes til karbon til slutt? :)

Nei, har ikke en plan om det. Jeg satser på at metalldeler utvendig blir i OEM sort og det jeg setter på av store karosserideler blir skyggelagt. Alt blir jo uansett ganske langt fram i tid, men jeg ser for meg karosseriet stort sett sort eller skyggelagt:

-Skjermer i karbon, skyggelagt

-Panser i karbon, skyggelagt, (men powerdome bulken på panseret i synlig karbon)

-CSL framfanger i karbon

-CSL diffuser i karbon, skyggelagt men synlig karbon på "leppa"

-CSL bagasjelokk i karbon, skyggelagt, men mulig jeg prøver å få til at "spoilerdelen" blir uten skygge/farge

Dette håper jeg gjør at alt faller på plass og gir en slags helhet, utover det ønsker jeg detaljer og smådeler i karbon uten skyggelegging:

-Tak i karbon

-Lepper på CSL fanger i karbon

-Speilhus, nyrer på panseret og gjeller på skjermene i karbon

Å ha hele bilen i ren karbon tror jeg blir litt for mye. (Men jeg så bimmerworld selger karbon dører, så det hadde vært interessant å bytte ut tunge originale dører om det går an å få satt på plass et bur inni som dekker for sidekollisjon..)

Har sett nok av de youtube rikfolket som ofte har en avsindig dyr og spesiell bil og med en direkte avskyelig vinyltrekk eller lakkjobb. 

Jeg vil nå prøve å etterstreve en slags helhet og at det skal være smakfullt. Så får jeg heller revurdere hele karbonkosmetikken og lakkeringsplanen når totalinntrykket kommer på plass og om det hele ser bra ut eller ikke. 🤷‍♂️

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
16 minutter siden, Ivrig86 skrev:

Jeg ville fått lagt på klar folie på skjermene så fort som mulig og eventuelt panser og fanger når det eventuelt kommer. Skikkelig kjedelig med en feit steinsprut eller 10 på Carbon 

Leste i etterkant at di skulle lakkeres etterhvert hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag nye muligheter.

Nærmere inspeksjon viser hvorfor Made in China faktisk er billig. Undrer om ettbarnspolitikken har forplantet (høhø) seg videre til produksjonsbåndene? Hann går da virkelig ikke inn i hann...? Her er det helt klart og tydelig at det ikke var samme person som gjorde jobben.. Men Men, det fulgte jo med et flott klistremerke med Q.C. Ok, så da må jo alt være bra da??

Angeleyes3.thumb.jpg.5168d006d722a7de2a5526da7ad28271.jpg

Angeleyes4.thumb.jpg.1dfcdf100214d471f9cb8daed56e89e6.jpg

Kanskje ikke så veldig spennende, men dro nå av den ene kontakten, fant fram loddebolten og loddet på noen fine hunn-kontakter som jeg tredde på og la på krympeslange.

Angeleyes5.thumb.jpg.000dea32e5fdd78c67f64b0ea569080d.jpg

Angeleyes6.thumb.jpg.53ab0cd1bd0f189a75f7d566420137c7.jpg

Resultatet er helt fantastisk, jeg har ikke svart belte i lodding, men det ble da vitterlig lys i haloene så da må vi skrive suksess :)

Sug på den, herr Instruksjonsbok eller hva @magneten 😛

Montering gjenstår dog, men nå er man ihvertfall et skritt nærmere :)

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes E46 passer AE jeg.

Men siden du var i gang med loddebolten ville jeg byttet ut de der kinapluggene. Tåler ingenting. De jeg hadde slo ut på fuktighet slik at ringene lyste svakere. Klippet bort pluggene og loddet sammen ledningene og isolerte skikkelig å var problemet løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, StigJ skrev:

Synes E46 passer AE jeg.

Men siden du var i gang med loddebolten ville jeg byttet ut de der kinapluggene. Tåler ingenting. De jeg hadde slo ut på fuktighet slik at ringene lyste svakere. Klippet bort pluggene og loddet sammen ledningene og isolerte skikkelig å var problemet løst. 

Tja, godt tips. Nå har jeg ihvertfall gjort halve jobben og så lenge kabelen har god kontakt med hann-pinnen tror jeg det er greit. Om ikke så er det ikke verre enn at jeg napper ut kabelen av kontakten og lodder på nye hanner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...