Gå til innhold

Nytt medlem og ny bil 2012 F11 535Xd som svømmer litt i front


Johan H
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Nytt medlem og kjøpte meg min første BMW i Mai i år etter årevis med Audi og er veldig fornøyd sålangt med krefter og kjørekomfort.

Som alt annet så slites jo ting og nå svømmer den litt i front og er litt ustabil etter 131000 kjørte kilometer.Har funnet at caster stag fremme er helt skutt på begge sider så antar dei er synderen. Det andre kjennes greit ut men synes øvre bærebroer også er litt myke.

Det jeg lurer på siden jeg skal begynne å plukke ned der fremme er om jeg likegodt bør gå for noe heavy duty foringer/casterstag om det fins noe slikt tilgjengelig? Jeg har sett Mahle leverer noe justerbare øvre bærebroer til denne som jeg vurderer men vet ikke om folk har erfaringer med dette og om dynamic drive systemet vil like dette?

Ser det selges komplette billig sett for front og bak med alle foringer og stag på ebay til prisen av en øvre bærebro i norge:-)men er dette grei kvalitet?

Eller så tar jeg gjerne imot tips om vanlige feil på desse bilene og hva folk har av erfaringer med chip tuning? Jeg vurderer fil tuning som gir 380HK men har og sett på bestchip sin versjon 3 som gir 386HK, noen som har erfaring med dei?Liker egentlig ikke boks tuning men verden går jo fremover der også.

 

Mvh Johan

BMW.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med svømme, mener du gynge? Er det casterstagsforing så rister det. De sprekker av og til så renner væsken ut av de da det er hydroforinger originalt. Jeg ville ikke kjøpt kopier fra eBay, du har myye drit der. kan anbefale Lemförder/ZF og egentlig mest Meyle HD eller Meyle original bærearmer fremme med forsterkede foringer og kuleledd ift original. Meyle har tradisjonelle gummiforinger og ikke hydro, de varer lengre og gir bedre feedback. Tror du mener Meyle og ikke Mahle :) Hør med Koed vedr Meyle HD øvre wishbone, kjøpte nylig et sett til min hverdagsbil E39 og er fornøyd. Camber kan ikke justeres på F1X men med den øvre il Meyle HD kan du det, evt med BMW sine originale offset bærearmer til reparasjoner. Powerflex tror jeg og har noe.  Med Meyle sine så har de justerbart kuleledd som gir muligheter for noe camberjustering. Så lenge du gjør en skikkelig 4hjulskontroll hos BMW ser jeg ikke noe problemer med Dynamic Drive og Mahle eller de andre seriøse produsentene. Alt er testet ellers ville det spesifikt stått no go

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar👍

Med svømme mener jeg sykt med sporing og ja hydrolagrene er gåen, det forklarer at jeg hadde litt oljelignende veske fremme under som jeg ikke kunne finne ut hvor kom fra😉

Har ikke snev av risting så mulig det er øvre bærebro som har litt slakk, skal se mer på Meyle sitt👍 

Styrestag og kule virker ok men var vanskelig å sjekke indre da jeg hadde ikke av noen av dekslene under.

Nedre bærearm virker ok også men litt myk i foringen til demper som står på den armen men tror ikke den skulle ha noe å si.

Andre ting som kan skape sporing på f11? Er litt mere stag, kuler og foringer enn jeg er vant til😂

Skal sies at michelin pilot sport dekka ikke er nye men godt med mønster enda. Står dog på 20" felg med 245/35 profil så det har litt å si tenker jeg men den har blitt betraktelig verre med sporing siden jeg kjøpte den på 121000 km så noe har utviklet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...