Gå til innhold

Webasto 09 mod e61


k.p
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har prøvd å starte webastoen idag (12 grader ute)

Kupevifta starter og går og det blinker rødt i viftesymbolet med jevne mellomrom som det gjør når webastoen går. Jeg kan også starte den i idrive og det samme skjer. Luften som kommer i varmeapparatet er ikke varmere enn utetemp(motoren er seff avslått). Finner ingen feilkoder med GS bildeler sin kodeleser.

Er det for varmt ute til at den skal starte? Den fungerte tidligere i vår når d var 2 plussgrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta inni bilen går like lenge som webastoen vanligvis går. Blinker også likt i det røde viftelyset. Men hører ikke webastoen utenfor. Den har ikke denne opptenning tikkingen eller noe slags lyd som når den er på. Ikke eksos eller noe livstegn. Har prøvd å ta ut sikringen ved oppstart. Fins det noen annen prosedyre på nett for å reset? Har lest en plass at den ikke starter over 4 grader,men det er jeg usikker på om stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, k.p skrev:

Vifta inni bilen går like lenge som webastoen vanligvis går. Blinker også likt i det røde viftelyset. Men hører ikke webastoen utenfor. Den har ikke denne opptenning tikkingen eller noe slags lyd som når den er på. Ikke eksos eller noe livstegn. Har prøvd å ta ut sikringen ved oppstart. Fins det noen annen prosedyre på nett for å reset? Har lest en plass at den ikke starter over 4 grader,men det er jeg usikker på om stemmer.

Webasto starter ikke når det er over en gitt temperatur. Kommer ikke på eksakt, men mener det var rundt 15 grader. Om det er for varmt ute og du starter med fjærnkontrollen vil kun ventilasjon aktiveres.

Du bør vente til det blir kaldere eler evt. kjøle ned utetemp. sensoren for å være sikker på at temperaturen er innenfor kriteriene og prøve på nytt før du bruker alt for mye energi på å diagnosere noe som det kanskje ikke er feil på.

Ofte går det ikke å huke av Independent Heating i iDrive når det ligger feilkoder på Webasto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Remi Berg skrev:

Webasto starter ikke når det er over en gitt temperatur. Kommer ikke på eksakt, men mener det var rundt 15 grader. Om det er for varmt ute og du starter med fjærnkontrollen vil kun ventilasjon aktiveres.

Du bør vente til det blir kaldere eler evt. kjøle ned utetemp. sensoren for å være sikker på at temperaturen er innenfor kriteriene og prøve på nytt før du bruker alt for mye energi på å diagnosere noe som det kanskje ikke er feil på.

Ofte går det ikke å huke av Independent Heating i iDrive når det ligger feilkoder på Webasto.

Står dette i instruksjonsboka? Mener jeg har hørt noe om det tidligere, at den ikke kan startes under en viss temp. Men finner ikke den informasjonen konkret. Jeg får vente til utetemperaturen har senket seg før jeg gjør mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mulig tempen var for høy, det virket ialfall som den gikk rett på vent funksjonen. Får vente til det er kaldere og prøve igjen. 

Endret av k.p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

Nå har jeg prøvd webastoen igjen. Det er ingen feilkoder på den. Eneste feilkode jeg har er 9C54 AUC sensor. 

Når jeg starter webasto går den i aircondition modus. Når jeg da starter bilen får jeg ikke varmluft i varmeanlegget i det hele tatt uansett hvor lenge jeg kjører. Men kjenner på slangene i motorn at kjølevannet er varmt. Når jeg stopper bilen og starter den igjen så kommer varm kjølevæske i varmeanlegget og varmluft kommer. Hvis jeg ikke prøver å starte webastoen så får jeg varmluft i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at du kan velge aircondition modus eller varme modus. Så webasto starter når den får beskjed om det og det er kaldt nok ute.

Men ditt problem er kanskje at starter aircondition modus og den da lukker magnet ventilen som styrer kjølevannet til webasto og dermed blir det ingen varme i kupé. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...