Gå til innhold

F31 316i Safirsort | BIlder


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, danskiii skrev:

Hvor handlet du din quickjack? Lurer meg på om det hadde vært greit å ha selv også, tar lite plass og passer i carporten. Men noget stiv pris da.. 

LINK

De har jevnt over rabatter, jeg betalte 17k for min inkl frakt. De koster litt, men herregud så digg det er å slippe å jekke opp for så å sette på bukker. Og så føler jeg meg mye tryggere når jeg jobber under bilen nå.

Anbefaler den som heter 5000, denne har 2,2 tonn løftekapasitet og bygger like lite som den minste. Det er hjul på de, så jeg triller de bort og vipper de opp til veggen når de ikke er i bruk. De er ikke like bra som sakseløfter, men i min garasje er det en stor fordel å kunne flytte litt rundt på de. Bruker en Biltema booster til strøm. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig interessant den løfteren der. Og greit å få litt input på bruken. Er nok noe slik jeg og må gå for ser jeg. Garasjen min er i det korteste laget, og skal jeg få godt med arbeidsplass rundt så må bilen inn på skrå. Da er det litt bajs å montere inn en fast sakseløfter :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du Rupes maskin også? Jeg har vært veldig fornøyd med de blå microfiberpadene, men har ikke fått E91 like blank som det her. Men jeg har nok en tendens til å ta litt store områder i gangen, så det kan være brukerfeil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, StigJ skrev:

veldig interessant den løfteren der. Og greit å få litt input på bruken. Er nok noe slik jeg og må gå for ser jeg. Garasjen min er i det korteste laget, og skal jeg få godt med arbeidsplass rundt så må bilen inn på skrå. Da er det litt bajs å montere inn en fast sakseløfter :P

 

Det som er greit med denne er at du kan plassere den der du vil ha den. Det tar noen minutter å ta den ned fra veggen og løfte opp bilen. Noen ganger står den sånn at jeg får inn begge bilene, og andre ganger midt i sånn at det er romslig. 😊

Har man plass og skal bygge er det selvfølgelig bedre med nedfelt løfter.

10 timer siden, Designer skrev:

Flott stykke arbeid Frode! 👌 

Kanskje burde anskaffe meg ullpad. Synes selv at blå pad var vanskelig å jobbe med..

Takk! Ble anbefalt denne når jeg sa at jeg ikke likte blå pad, så gjør et forsøk du også. 👍

8 timer siden, Daniel. skrev:

Ble blank og fin nå :)

Merker det er lett så se swirls og sånt på Safirsort.. Sett en del på min egen.

Ja, det gjorde seg. 😊 

Man ser som regel mer på en mørk/sort bil. Men til gjengjeld blir de veldig fine når de er godt holdt. 

8 timer siden, mslello skrev:

Bruker du Rupes maskin også? Jeg har vært veldig fornøyd med de blå microfiberpadene, men har ikke fått E91 like blank som det her. Men jeg har nok en tendens til å ta litt store områder i gangen, så det kan være brukerfeil også.

Bruker Rupes LHR 12 duetto eller noe sånt. Er nok litt smak og behag, den blå funker, men var langt fra så grov dom forventet. Skilpadden lutter godt og gir samtidig god finish.

-

Fått lagt på to lag med Cquartz UK 3.0. Ser veldig bra ut 😁(trykk på bildet for video)

20180920_192447

Og så har jeg lakkert diffuseren og refleksene sort silkematt, sånn at @Walkabout blir fornøyd 😎

20180920_193227.thumb.jpg.adffe4e2e1bd0ad4c70d59ca3901f961.jpg

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble meget pent med jobben du har gjort.:).

Ingenting er så pent som en lakk som er rengjort og behandlet .

Angående coating ,er det vanskelig å legge ?

Har hørt du må ha tungen rett i munn på dette området,og har derfor holdt meg til en voks på slutten.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, sveigis skrev:

Dette ble meget pent med jobben du har gjort.:).

Ingenting er så pent som en lakk som er rengjort og behandlet .

Angående coating ,er det vanskelig å legge ?

Har hørt du må ha tungen rett i munn på dette området,og har derfor holdt meg til en voks på slutten.:)

Takk for det 😊

Jeg har brukt denne coatingen fordi den skal være enkel å påføre, samt at det kan gjøres fra 5 til 30 grader (Trenger ikke IR-lamper).

Den er relativt enkel å påføre, men man må være litt nøye når man buffer av for å få bort alt. Jeg bruker en mikrofiber for å buffe av det aller meste og så går jeg over en gang til med en annen for få bort resten (med lys for inspeksjon). Det er også en semsket klut man kan bruke, og den går jeg over med til slutt for å være sikker på at alt er borte. Det er kanskje ikke nødvendig, men jeg liker å være nøye. 😂

Det går litt mer tid siden man påfører mindre enn et panel om gangen. Jeg deler panser i 5 områder for å ta et eksempel. Ved påføring legger man den ikke i sirkler, men rette linjer ene veien og så andre veien etterpå. 2 ganger hver vei minst. 

Anbefaler deg å finne en video på YouTube for der forklarer de enkelt. Bare vær obs på at det kan være forskjellige metoder for forskjellige coatinger.

Jeg syns ikke det er vanskelig å legge denne kontra voks. Det er bare mer tidkrevende. Og det er ikke nødvendig å legge to lag, men jeg bruker heller 2,5timer ekstra på det når jeg allerede har brukt så mange timer fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nå ferdig polert, lagt to lag med coating og et lag med Reload på toppen. Har fått stått inne i to dager nå, men idag måtte jeg ut å ta litt bilder siden diffuseren er montert. :) Begynner å bli fornøyd med hvordan bilen ser ut, bortsett fra høyden (men det ordnes snart).

Skulle ønske vi kunne kjørt uten skilt foran i Norge...

44142800014_09ccb50582_k.jpg

30991117838_e59e399b72_k.jpg

43952930795_e7d4a824ff_k.jpg

Hekken ser bedre ut også, mangler bare LCI-lykter og en takspoiler.

30991120458_1366f19711_k.jpg

30991122488_628768aeb7_k.jpg

30991123858_d5d4a8c5ff_k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Leverte bilen inn hos Jæger idag for å få sjekket tannstang og bytte rails på taket (pga irr som nevnt tidligere). Satser på å få den tilbake i morgen.

Samtidig fikk jeg hentet Senkesettet jeg bestilte hos laaav.no for en stund siden. Endte opp med noe helt annet enn planlagt (mtp pris), nemlig KW V2 by Gepfeffert.  Det vil si at det er et lavere sett enn standard, med racing-fjærer, camberjustering og ikke minst med tuv!

20181010_162446.thumb.jpg.c2656530e9d04a34748b2ad7bd342280.jpg

Kjøpte noen RS2 tidligere i høst og de trengte litt (les:mye) omsorg. Følgende er gjort:

- Nye ringer i rustfritt stål ( kjøpt hos SD Wheels i UK)

- Nye Titan-ventiler

- Polert opp igjen OEM Titanbolter

- Lakkert senter matt sølv (matcher lister på bilen)

20181010_131042.thumb.jpg.8ad801a3dc3d1b367c422d5a92592b86.jpg

20181010_174729.thumb.jpg.f0f7d543169f8a23c9f47266a9d13a52.jpg

Må bare få bilen tilbake nå 😁 forskjellige mutter for å se hva jeg liker best.

20181010_162122.thumb.jpg.3f725587ec4d689edb54983773947a40.jpg

Og så har jeg jo bremsene liggende fra E91, så de skal få seg et strøk lakk.

20181010_164439.thumb.jpg.bf9e1eb5132273da97e267a9aa3cb103.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, danskiii skrev:

Fett! Nå kan du snart skuffe innkjørselen for snø uten å gjøre annet enn å sette deg i bilen 😁

Elsker RS2 hjula!

Haha, nei den blir ikke så lav med 20".

11 timer siden, papertiger skrev:

Ooh dette blir bra :D  Var det noe som måtte gjøres på tannstanga?

Det er nylig kommet en aksjon på veldig mange F3x, så sjekket det opp og min skulle sjekkes. Samboeren sin var inne forrige uke og da byttet de bolter og smurte opp. Regner med det samme er gjort med min, for den gikk videre til karosseriavdelingen etter noen timer. Antar det tar litt mer enn 3-4 timer å bytte hele tannstangen(?). Får nok et svar senere idagm men jeg kunne ikke kjenne noe som var galt.

9 timer siden, Gabz skrev:

Gleder meg til å se dem på bil nå!

Jeg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...