Gå til innhold

F31 316i Safirsort | BIlder


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

På 11.10.2018 den 9.02, Frode D skrev:

Det er nylig kommet en aksjon på veldig mange F3x, så sjekket det opp og min skulle sjekkes. Samboeren sin var inne forrige uke og da byttet de bolter og smurte opp. Regner med det samme er gjort med min, for den gikk videre til karosseriavdelingen etter noen timer. Antar det tar litt mer enn 3-4 timer å bytte hele tannstangen(?). Får nok et svar senere idagm men jeg kunne ikke kjenne noe som var galt.

Stemmer det. Har ringt inn om min også, men ingen aksjon på den, selv om jeg hører de samme lydene som det blir lagt ut videoer av på sosiale medier. Bavaria Stavanger mente at lyden med motor av var normalt, men skulle ikke være lyd når motor sviver. Så får avvente litt å se. Kan ikke fysisk kjenne at noe er galt selv, så tar det egentlig bra med ro enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 den 14.22, systom skrev:

Dette ser lovende ut! Hadde ikke forventet noe annet av deg heller😋
Gleder meg til å se resultatet med senk og felger 😄

Det kommer et innlegg straks ;)

22 timer siden, papertiger skrev:

Stemmer det. Har ringt inn om min også, men ingen aksjon på den, selv om jeg hører de samme lydene som det blir lagt ut videoer av på sosiale medier. Bavaria Stavanger mente at lyden med motor av var normalt, men skulle ikke være lyd når motor sviver. Så får avvente litt å se. Kan ikke fysisk kjenne at noe er galt selv, så tar det egentlig bra med ro enn så lenge.

Var ingen ulyder med min heller, men siden det var aksjon på min så ville jeg bare få det sjekket. Byttet bolter og smurt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått montert senk og felg, samt valset hjulbuene bak. :) 

Utgangspunktet

DSC_0003DSC_0004DSC_0005

Montert foran, justert midt mellom høyeste og laveste ihht Tüv:

20181011_18312420181011_183119

Montert bak, justert til høyeste ihht Tüv: (vent og se 😂) Litt ustødig fotograf ser jeg...

20181012_175812

Så var det over til å få på hjulene, foran var ikke noe problem, men bak måtte det valses som jeg gikk ut ifra.

Utgangspunktet:

20181012_17084020181012_170846

Etter litt rulling og massasje:

20181012_17251820181012_172512

Så var det på tide å få den på bakken. 

Høyde foran før:

20181011_153537

Høyde foran etter:

20181012_221658

Resultatet :D :

 

DSC_0007

La meg gjenta meg selv, dette er høyste godkjente høyde bak:

20181012_22305320181012_223104

 

Litt mer finjustering så blir det bra. Er så dårlig vær så får ta litt bilder når det blir bedre. Bremsene skulle jeg montere, men hadde glemt at det er 16" vinterhjul, så må vente litt med de. Tenkte å lakkere de gul også. :P

 

20181011_152149

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daniel. skrev:

Veldig stivt det settet der? :-k

Jeg sliter med subbing selv med wheelgap :ph34r:

Men så veldig bra ut.

Det er stivere enn vanlig KW.

Heldigvis er buene på F3x mye tynnere enn E9x så har mer å gå på der. Subber bittelitt på høyresiden bak men skal valse litt mer så forsvinner det. Er så vidt det tar borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frode D skrev:

Det er stivere enn vanlig KW.

Heldigvis er buene på F3x mye tynnere enn E9x så har mer å gå på der. Subber bittelitt på høyresiden bak men skal valse litt mer så forsvinner det. Er så vidt det tar borti.

Åja.

Skjønner, er litt tjukk kant på E9x ja.. 😕 Sliter med subbing i rundkjøringer og andre tilfeller der bilen krenger nok, hvis jeg har en passasjer eller noe vekt baki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye jobb / hvor vanskelig er det å montere coilovers selv egentlig? Og ikke si at det er kjempelett, jeg skjønner at du sikkert synes det. Men er ting typ vanskelig å komme til, sitter alt steinhardt, noe spesielt man må passe på.. osv? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Daniel. skrev:

Åja.

Skjønner, er litt tjukk kant på E9x ja.. 😕 Sliter med subbing i rundkjøringer og andre tilfeller der bilen krenger nok, hvis jeg har en passasjer eller noe vekt baki.

Ja, det er mye tjukkere kant, i tillegg til større overgang mellom skjerm og fanger.

17 timer siden, sveigis skrev:

Det der ble meget pent Frode :).

Og de felga passet jo som bare det .

Men ser jo klaringen på hjulbuen bak ,er minimal ,er det pinnestivt å kjøre med dette ?:)

Takk for det :) veldig fornøyd med hjulene.

Jeg får en pappbit mellom skjerm og felgkant når det demper, så det er klaring. Men senkesettet er stivt også.

15 timer siden, systom skrev:

Se der ja, dette ble jo knallbra! Digger fitmenten bak 😎

Takk! :D blir nok litt finjustering i løpet av uken, både foran og bak.

 

15 timer siden, macrorain skrev:

Så jo helt sjukehus bak, fett :D Helt utrolig at det der ikke subber mer! 

Hvor mye jobb / hvor vanskelig er det å montere coilovers selv egentlig? Og ikke si at det er kjempelett, jeg skjønner at du sikkert synes det. Men er ting typ vanskelig å komme til, sitter alt steinhardt, noe spesielt man må passe på.. osv? :) 

Hehe takk!

Å montere coilovers er ikke noe vanskelig. Men det kan være greit å ha litt verktøy. Man må enten ha to jekker, eller en jekk og en løftebukk. Fjærklemmer kan være greit også når man skal vippe ut fjærbeina foran uten å være borti skjermen ( det gikk akkuratt uten på denne bilen). Hvis man skal flytte over tårnlagre foran så er det greit med en elektrisk muttertrekker også, til mutteren i toppen. Ellers er det bare demontering og montering.

Dette settet har jo ferdige tårnlagre montert på, og da er det lettere å montere enn senkefjærer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...