Gå til innhold

danskiii's E36 328i. Solgt


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Tviler på det er vanos, det hørtes noe vel heftig ut i forhold til den lyden jeg har.

Skulle gjerne ogsåå byttet ccv samt hatt en ordentlig motorvask for å se om det er noen lekkasjer rundt om. Vanskelig å vite om pakningene som er byttet er greie når det er skittent fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt først bensinfilter. Kjør så en rens:

https://drivlinje.no/mpm-bensin-system-cleaner-rengjoring-av-hele-drivstoffsystemet.html?gclid=EAIaIQobChMIt6nFqNSQ3wIVkIKyCh021woTEAQYASABEgKLWvD_BwE

Eller:

https://www.maritim.no/alron-bensintilsetning-0-5-liter

 

 

Kjør 2-3 tanker med 98 bensin (regner med du alltid kjører 98?)

Deretter fyll på en vedlikeholdstilsetning. Denne er like viktig som rensen er:

https://www.gsbildeler.no/kjemi-tunap/servicekonsentrat_bensin__1596011

 

Ingen fasit, men jeg hadde gode erfaringer med dette på en v6 bensin. Gikk fra å ikke klare eu utslippstest til å akkurat komme innforbi kravene :)

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Bytt først bensinfilter. Kjør så en rens:

https://drivlinje.no/mpm-bensin-system-cleaner-rengjoring-av-hele-drivstoffsystemet.html?gclid=EAIaIQobChMIt6nFqNSQ3wIVkIKyCh021woTEAQYASABEgKLWvD_BwE

Eller:

https://www.maritim.no/alron-bensintilsetning-0-5-liter

 

 

Kjør 2-3 tanker med 98 bensin (regner med du alltid kjører 98?)

Deretter fyll på en vedlikeholdstilsetning. Denne er like viktig som rensen er:

https://www.gsbildeler.no/kjemi-tunap/servicekonsentrat_bensin__1596011

 

Ingen fasit, men jeg hadde gode erfaringer med dette på en v6 bensin. Gikk fra å ikke klare eu utslippstest til å akkurat komme innforbi kravene :)

 

Kan prøve :)

Kjører 95, vinterbil som bruker alt for mye får ikke 98 nei. Kommer forbuket ned så skal det heløer vurderes :)

ABS kommet tilbake igjen nå alt så passe irritert.. Av når jeg starter, går fort på, så.kan mistenke selve ringen på drivaksel bak. Må sjekke feilkode igjen..

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var abs kommet tilbake til live. Koblet ut alle sensorer som var byttet, fyllte dem med oxide clean fra biltema og lot det virke. Fylte dem så med vaselin spray og koblet sammen. Har fungert nå ypperlig over flere dager så satser på det holder fremover :)

Fikk nye ebay girkulen i posten også her om dagen, dag og natt opplevelse!!! Bort med denne stål dritten, er BIKKJEKALD nå om vinteren. Må være reinspikka idiot for å montere noe sånt på en bil som skal kjøres på vinterstid.

20181211_172048.thumb.jpg.f9ac8e807effec972e03ed83e8acdb4b.jpg

Inn med denne godsaken! ZHP kopi på sitt beste! 😅

20181211_172731.thumb.jpg.4ec0053ab14f128856b8c4c067b84487.jpg20181211_172131.thumb.jpg.332aa906bacadc6df17f0edd3549efd6.jpg

Dette var natt og dag. Ikke kaldt å holde på om morgenen og etter jobb. Behagelig form og grep. Ble lavere enn den ståldritten så ble kortere kast. Bare positive sider. På toppen av det hele så kostet den 113 kroner så kan kbøpe mange av denne før jeg trenger kjøpe en original ZHP girkule 😂

Fikk også kamaksel sensor her om dagen. Bestilte denne for å prøve få ned forbruket og røyken ut eksosen noe.

Forbruket går det nå noen dagerenda før jeg kan teste men røyken har ikke lagt seg så mye i mellomtiden.. Fant synderen når jeg begynte å plukke ned den gamle sensoren.

20181212_185550.thumb.jpg.f0e433ff8d0fe2867f8632e2e140233d.jpg

20181212_191321.thumb.jpg.affbf6da748303401225759667952a90.jpg20181212_190209.thumb.jpg.010693547abf0a95d91f76e8d20b6c87.jpg20181210_193107.thumb.jpg.5b6684c1a9248463b91ea8c7241d79bb.jpg

Sjekket kjølevæska og ja, nivået er sunket en god del. Så kan se ut som jeg har lekkasje ett sted, hvor det er er uvisst.. Håprr det kan være så greit som toppakning men ja, ikke godt å si. Har ikke tatt av toppdeksel å sett under der enda men er nye pakninger der så burde være grei der. Bare det ikke er sprell noe sted 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nnet å oppdatere om enn at abs har sluttet å fungere igjen.... herk..

Eller har også kjøpt meg en ny Alpine DAB radio til bilen ettersom den nåværende radio kun er FM. Skal bli greit å ha lyd på veien hjem fra sandnes til ålesund! 

Også levert fra meg ene bbs rk felgen til retting og sveising. 750,- ferdig jobba er ingen upris! Så de blir forhåpentligvis klar med ny pulverlakk og dekk til sommeren. MEN, trenger innspill på farge, hvilken passer med min blå/lilla omlakkerte bil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, danskiii skrev:

Ikke nnet å oppdatere om enn at abs har sluttet å fungere igjen.... herk..

Eller har også kjøpt meg en ny Alpine DAB radio til bilen ettersom den nåværende radio kun er FM. Skal bli greit å ha lyd på veien hjem fra sandnes til ålesund! 

Også levert fra meg ene bbs rk felgen til retting og sveising. 750,- ferdig jobba er ingen upris! Så de blir forhåpentligvis klar med ny pulverlakk og dekk til sommeren. MEN, trenger innspill på farge, hvilken passer med min blå/lilla omlakkerte bil??

Bruker du noen i Ålesund til rep av felg evt også lakk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tony Soprano skrev:

Bruker du noen i Ålesund til rep av felg evt også lakk ?

Nei bruker firma i Stavanger til det :) kamerat som driver firma med pulverlakkering og ene felgen blir rwttet hos et annet firma.

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Moonstone silver er en fin farge som skifter nyanse og farge avhengig av lysforhold

Den må jeg sjekke ut 🤔

2 timer siden, BjornarHS skrev:

Tror jeg hadde gått for den orginale sølvfargen :)

Pen den også, men litt vanlig?

22 minutter siden, sveigis skrev:

Enig 😊

Pen den også, mwn litt vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en tråd med veldig spesifisert beskrivelse på montering av m50b25 innsug? :)

20181220_182805.thumb.jpg.bde8546bf854950280788c1f23f61eb0.jpg

Skal fuelrail og dyser bli med over?

Hva skal plugges?

Hvordan er det med ccv?

Vil gjerne bygge om selv kontra kjøpe ferdig kit da kit koster ofte 2-300$..

Har bestilt nye pakninger til sylinder, ny pakning til spjeldventil. Skal også lage plate for å montere på m52 spejelventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, danskiii skrev:

Noen som vet om en tråd med veldig spesifisert beskrivelse på montering av m50b25 innsug? :)

20181220_182805.thumb.jpg.bde8546bf854950280788c1f23f61eb0.jpg

Skal fuelrail og dyser bli med over?

Hva skal plugges?

Hvordan er det med ccv?

Vil gjerne bygge om selv kontra kjøpe ferdig kit da kit koster ofte 2-300$..

Har bestilt nye pakninger til sylinder, ny pakning til spjeldventil. Skal også lage plate for å montere på m52 spejelventil.

@Havers du har vel fortsatt instruksjonene fra da vi gjorde dette på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...