Gå til innhold

Oppdatering av Bimmers 04.09.18


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er gammel og bruker for det meste pc når jeg er innom bimmers :D

Jeg kan fint leve med reklame, men det er rimelig frustrerende når det ligger bannere mellom innlegg nedover i trådene. Om reklamene hadde ligget på sidene slik som på finn.no og nettavisen.no så hadde det være mye bedre. Da er i alle fall leseflyten på innleggene nedover opprettholdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Stig nevner her, forstår veldig godt at reklame trengs for å holde forumet i gang, og det er selvfølgelig helt greit. Ønsker bare litt mer finesse på det slik at det ikke kommer såpass i veien som det gjør nå. Da blir det dessverre bare frustrerende også gidder jeg ikke bruke fra mobilen. Men jeg har jo PCen også, så jeg skal nok overleve :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man gjemmer annonsene, så virker de dårligere for annonsørene, som da også betaler dårligere eller velger en annen plass å bruke pengene sine.

Jeg har skrudd ned trykket på det Google kalle "automatiske annonser" og annonsefyll med 20% til nå (i tillegg til å fjerne den sticky annonsen på mobil tidligere). Da ligger vi forhåpentligvis helt på smertegrensen. Det er ikke kapasitet til å prøve å bygge om annonseplasseringer manuelt i koden for alle typer undersider, enheter og skjermstørrelser, for deretter å se hva som skjer med inntektene (og så gjøre x antall endringer og kombinasjoner til man er i mål). Ikke sjangs... 😐 

Jobber ellers med å få oppgradert de 3 serverne Bimmers ligger på, for igjen å få oppdatert softwaren vi bruker til siste versjon. Arbeid er dugnad, men eksterne kostnader har vi dessverre løpende hver måned. Mulig ny versjon gir noen nye muligheter i forhold til reklamestyring uten at vi må hyre inn et kodeteam. Vi får se.

Fordelingen av plattformbruken her på bimmers for dem som måtte være nysgjerrig:

fordeling av trafikk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame må vi nok bare finne oss i. 

Men såkalt smart reklame skjønner i vertfall ikke hvordan jeg tenker. Det går stort sett i reklame for pene damer og Opel. For en innbitt ungkar som meg så er begge deler like lite interessant.

Men det er klart ifølge reklamen har jeg veldig mange pene naboer, rart det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, papertiger skrev:

Er dette virkelig lov på et BMW-forum? 

Har ikke mulighet til å blokkere ut alle bilforhandlere og byråer som gjennom Google reklamerer på vegne av importører og bilforhandlere nå og fortløpende i framtiden. Uansett er det jo litt morsomt at de bidrar til å holde et BMW-forum i gang 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, mkj skrev:

Har ikke mulighet til å blokkere ut alle bilforhandlere og byråer som gjennom Google reklamerer på vegne av importører og bilforhandlere nå og fortløpende i framtiden. Uansett er det jo litt morsomt at de bidrar til å holde et BMW-forum i gang 😄

Det var egentlig en spøk, men takk for informativt svar uansett 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen andre som har lagt merke til at innlegg eller "personlige meldinger" har blitt slettet idag? 

Har merka to tilfeller på meg, og la merke til at det er innlegg skrevet fra andre som ikke var å finne ikke lenge etter at de var postet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...