Gå til innhold

Gabz' E92 330XD | Video, s. 30


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Gabz skrev:

Tenker på det hver eneste gang jeg ser bilen selv, ser så dumt ut nå :P Har bare ikke vært noe prioritet enda, men det kommer!

Haha det gjør jeg med min også :P

Ser den, viktigere med vedlikehold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kjedelig oppdatering til her. Fått byttet multireimen og strammeren i dag. Fikk også renset hele innsuget så det er nok en gang som nytt, og fjernet da også swirl flaps og byttet med blendeplater. Meget godt å ha gjort. Tok også en oljeservice i samme slengen. Bare 6.000km siden sist, men da har jeg en liten buffer til neste gang. 

1781487687_Bilde_10_01.2019_16_01_38.thumb.jpg.548a829a188596600ddc42410434ebcf.jpg

858E49DD-92EE-40ED-BDC2-5973CFFB1199.thumb.jpeg.9afe35757ac1aaf4e7af411b0ea3a3a4.jpeg

Neste på listen nå er i utgangspunktet å få tunet bilen hos TRF som planlagt. Mye utgifter ellers om dagen så må bare vente litt og sette av penger til det først da det koster litt. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Gabz skrev:

En liten kjedelig oppdatering til her. Fått byttet multireimen og strammeren i dag. Fikk også renset hele innsuget så det er nok en gang som nytt, og fjernet da også swirl flaps og byttet med blendeplater. Meget godt å ha gjort. Tok også en oljeservice i samme slengen. Bare 6.000km siden sist, men da har jeg en liten buffer til neste gang. 

1781487687_Bilde_10_01.2019_16_01_38.thumb.jpg.548a829a188596600ddc42410434ebcf.jpg

 

Neste på listen nå er i utgangspunktet å få tunet bilen hos TRF som planlagt. Mye utgifter ellers om dagen så må bare vente litt og sette av penger til det først da det koster litt. 

Skal du joine steg 4 klubben?? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gabz skrev:

Haha, blir nok bare steg 2 for min del :P Ca 290hk/680nm i motor er det vel. Da med ny downpipe og den største pakken med EGR-delete. Tror det vil fungere bra nok for daglig bruk. 

Omtrent samme som jeg hadde før, litt mer effekt i 330'n. Bedre å gå for steg 4 med en gang. Bare vent noen mnd og du vil ha mer ;-) Da er det billigere å få for steg 4 med en gang :-D

Kommer deg vel til butikken med steg 2 også..... ;-) PS: Steg 4 fungerer utemerket til daglig bruk....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sveigis skrev:

 

Så hyggelig å høre :) Med min daglige rutine er det ikke veldig spesifikk fokus på økonomisk kjøring, men den daglige pendlingen til jobb består hovedsakelig av småbykjøring pluss 5-10 min motorvei hver vei, og da ligger jeg på ca 0,75-0,8L/mil. På motorvei er jeg nede på rundt 0,55-0,6. Dette er dog med den originale mappen, så forventer litt lavere forbruk med tuningen som kommer. 

12 timer siden, mowz skrev:

 

Frister selvsagt, men er vel ganske massiv prisforskjell for å hoppe opp til steg 4, og føler liksom ikke det er helt verdt det på denne bilen :P Tror helt ærlig jeg blir fornøyd med steg 2 og at det fungerer helt fint for min del. Skal prøve å holde denne noenlunde fornuftig :whistle: Skulle jeg endre helt mening får jeg heller handle meg en M3, så får jeg like gjerne en av mine absolutte drømmebiler mens jeg er i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gabz skrev:

Så hyggelig å høre :) Med min daglige rutine er det ikke veldig spesifikk fokus på økonomisk kjøring, men den daglige pendlingen til jobb består hovedsakelig av småbykjøring pluss 5-10 min motorvei hver vei, og da ligger jeg på ca 0,75-0,8L/mil. På motorvei er jeg nede på rundt 0,55-0,6. Dette er dog med den originale mappen, så forventer litt lavere forbruk med tuningen som kommer. 

Frister selvsagt, men er vel ganske massiv prisforskjell for å hoppe opp til steg 4, og føler liksom ikke det er helt verdt det på denne bilen :P Tror helt ærlig jeg blir fornøyd med steg 2 og at det fungerer helt fint for min del. Skal prøve å holde denne noenlunde fornuftig :whistle: Skulle jeg endre helt mening får jeg heller handle meg en M3, så får jeg like gjerne en av mine absolutte drømmebiler mens jeg er i gang. 

Blir i alle fall vesentlig billigere enn en M3, og tenkt på hvor mye billigere i drift den er 😉 Si ifra når du får deg M3 så får vi ta en liten duell på motorveien 😉 hehe 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut dette her :)

Har du merket noe endring i forbruk eller kjørbarhet etter at du fjernet swirl flaps? Noen sier at flapsene må være der for å lage en bedre egnet luftgjennomstrømning ved lave turtall. Ved høye turtall er det ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse "noen" har lært et prinsipp, men har ikke greie på hva de prater om når det gjelder disse motorene. 

 

Det jeg sier her stemmer forøvrig med BMWs egen beskrivelse .

 

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 10.11, mowz skrev:

 

Haha joda, ser den, men blir ikke helt samme kategorien heller :) Får heller se når de større prioriteringene er ferdig på denne om det kanskje blir verdt det å oppgradere turbo og dyser og slikt da.

På 12.1.2019 den 11.51, Evopower skrev:

 

Takk :) Nei, merker ikke forskjell på det. Som TRF også forklarer her. Men merket faktisk forskjell med renset innsug. Var mye koks og dritt i det, så når det gikk tilbake til nytt så føles bilen friskere ut, med mindre det er placebo. Men har jo en del si med lufttilførselen der når det blir så mye koks som det var, så absolutt ikke umulig.

Slenger inn et stemningsbilde mens jeg først er her, jeg :) Ren-ish bil i de 5 minuttene det varte. 

1864238073_Bilde_12_01.2019_12_21_56.thumb.jpg.346811c22175176fe1b468616ad7a35e.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF skrev:

Til info så gir TRF Steg 3 på 330d det samme som TRF Steg 4 på 325d ;)

Bare gni det inn du..... :-D Fattigmanns 330d jeg har..... ;-)

Men finnes det steg 4 til 330d? Ser ikke noe høyere effekt på quickfix sin tabell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gabz changed the title to Gabz' E92 330XD | Video, s. 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...