Gå til innhold

Gabz' E92 330XD | Video, s. 30


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Mange takk! Veldig hyggelig å høre, @sveigis :) Neppe lenge igjen før Hallgeir må innom her og prate med meg om pengebruken min, men morro å styre litt med den i det minste :lol: Blir bra til slutt! 

Er mye kjedelige og treige oppdateringer her i tråden for tiden, må bare beklager det. Men tar seg snart opp igjen nå etterhvert når jeg skal få på fangere, baklykter og sånt. Bare å holde ut liiitt ventetid til :P 

Men i mellomtiden fikk jeg iallefall inn en liten pakke med noe jåleri her om dagen.

1.thumb.jpg.b92d05fa751056a0d7f7992b8c58be70.jpg

 

LCI startknapp!

2.thumb.jpg.463ab185a213c86cc4d32f46c98067cc.jpg

 

Gir et mye mer moderne og ryddig preg, og er i mine øyne en både enkel oppgradering og en betraktelig forbedring på pre-face E9x. Den gamle ser så klumpete og sliten ut, ble fort mye finere nå :) Små ting som gjør stor forskjell. Skal også skaffe og bytte ut lysbryteren til en fra LCI da den også er et fint løft. 

Før/etter:

3.thumb.jpg.5ea2d7d43ee56ead66c416cc1994b0f2.jpg

 

Bilen så også slik ut idag etter litt kjøring i helgen..

4.thumb.jpg.2c05a4432d67952ad17792474a6e9895.jpg

 

..men siden været så slik ut;

5.thumb.jpg.980cad3f36bb2c1bc17729045a83b4cb.jpg

 

..så ble det en obligatorisk tur innom her :)

6.thumb.jpg.8f30da9c2d046df82dfa6ffb7817c147.jpg

 

Så var det bare å cruise hjem i finværet og nyte 5 minutter med ren bil før den var skitten igjen innen jeg var hjemme :P Greit å skifte ut den gamle møkka med ny da, iallefall.

7.thumb.jpg.bdb2e646ca7e2e3ac8ac229728670936.jpg

8.thumb.jpg.131e46087a567c5b13c50a748faa2914.jpg

 

Har sumlet fælt med å skaffe spacere til de hjula her, men nå er jo vintersesongen snart over så får vel kanskje bare drøye det til neste vinter. Er heller på tide å finne ut hva jeg skal ha som sommerhjul snart.. Skal dog påkoste mye på fangere og slikt, også må jeg snart få dratt innom TRF for tuningen, pluss at jeg skal få bygd eksos osv. etter det igjen, så kanskje greit denne sesongen å bare finne noen tøffe originalhjul eller noe sånt til en litt mer fornuftig penge og heller bruke litt mer penger på noe neste år. Hmm, får se hva det blir til. Må se an litt hva som ligger ute framover også, blir neppe å handle noe helt nytt i år. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel.B Takk, hyggelig å høre :) Dersom du tenker på veistøy så har jeg ikke sammenlignet eller tenkt så mye over noe forskjell på det, da det kun var intensjonert for å minimere utslipp av lyd ut av bilen og sørge for riktig akustikk innvendig. Men gjorde den jobben utmerket iallefall. Lydkvaliteten innvendig er utrolig god, og man kan også spille ganske så høyt inne i bilen og likevel være meget diskret utenfra, så man slipper å høres ut som et eller annet rånersvin i en 240. Om det har noe vesentlig effekt vedrørende veistøy kan det nok godt hende det har, men jeg tenkte så lite over det, hverken før eller etter, at jeg ikke kan komme med noen konstruktiv sammenligning, dessverre.

@Thundercoil Takk! Ja, tenker forsåvidt det samme. Kan jo egentlig også bare montere sommerdekk på de hjulene jeg har på nå også heller finne noe annet som vinterhjul når den tid kommer. Er jo meget pene og kler bilen godt, bare jeg får på noe spacere. 

@tennbrikket Mange takk for hyggelige ord! :) Dette er første gang jeg har hørt om xDelete, faktisk. Men så litt på videoene rundt det nå, virker jo ganske kult da. Om det faktisk fungerer bra og ikke på noen måte er skadelig eller problematisk for bilen. Blir systemet faktisk helt koblet vekk bare ved å ikke koble på den clutchen til framhjula da? Og tåler bakdiffen all kraften alene? Skal jo tune bilen etterhvert også. Men skal jo sies at jeg har jo i etterkant innsett at jeg overvurderte både trengselen og lysten min på firehjulstrekk, sånn egentlig. Selv om det til tider kan være kjekt å ha, så hadde det jo vært veldig greit å ha en mulighet til å skru det av også. Det virker bare litt for godt til å være sant, på en måte? Føler liksom at en så enkelt løsning sikkert hadde vært mulig å integrere for BMW når bilen var ny, dersom det fungerer så bra som det sies?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gabz skrev:

 

@tennbrikket Mange takk for hyggelige ord! :) Dette er første gang jeg har hørt om xDelete, faktisk. Men så litt på videoene rundt det nå, virker jo ganske kult da. Om det faktisk fungerer bra og ikke på noen måte er skadelig eller problematisk for bilen. Blir systemet faktisk helt koblet vekk bare ved å ikke koble på den clutchen til framhjula da? Og tåler bakdiffen all kraften alene? Skal jo tune bilen etterhvert også. Men skal jo sies at jeg har jo i etterkant innsett at jeg overvurderte både trengselen og lysten min på firehjulstrekk, sånn egentlig. Selv om det til tider kan være kjekt å ha, så hadde det jo vært veldig greit å ha en mulighet til å skru det av også. Det virker bare litt for godt til å være sant, på en måte? Føler liksom at en så enkelt løsning sikkert hadde vært mulig å integrere for BMW når bilen var ny, dersom det fungerer så bra som det sies?

Nå har ikke jeg direkte erfaring, men folka bak xdelete lager blant annet meget bra girkasse software @ahj bruker vell xhp på en av bilene sine hvis jeg ikke tar helt feil.  Står en haug om selskapet på diverse utenlandske forum og jeg har enda til gode og ha lest noe særlig negativt.

https://www.facebook.com/xhpflashtool/

https://www.facebook.com/BimmerXdelete/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @tennbrikket skriver har jeg xHP på min bil og ved flere ganger brukt xDelete. Med xDelete er det slik at man skrur av forhjulene, slik at de ikke får drift. Samt alt annet fungerer som det skal, ABS, DSC osv :) 

Du er hjertelig velkommen @Gabz til å møtes så kan jeg skru av slik at du kan se om det er noe for deg eller ikke. Den er ikke låst til noen bil som helst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tror det snart er på tide å flytte, for gjett hvem som har blitt påkjørt IGJEN mens jeg sto parkert.. Ikke så heldig denne gangen at gjerningspersonen la igjen noe informasjon. Selvfølgelig. Så da snakker vi en solid haug riper, en dyp og stygg en helt ned i plastikken, samt et par fine sprekker i framskjermen på høyre side. Får prøve å polere ut det som går an og ellers får jeg bare la det være enn så lenge. Mye av de på flaten der burde nok gå greit vekk med litt detailing. Ikke noe skjemmende i den grad at det er noe hastverk. Bare så unødvendig og kjipt at ingen i blokka klarer å kjøre bil 🙃

1.thumb.jpg.a27c365be2e86bca9950d573d925f5bd.jpg

2.thumb.jpg.852389de52c76b76f1defe9ab779c1b2.jpg

 

3.thumb.jpg.913da683ad90013aaf7cbc530a1093c6.jpg

 

Men på den lyse siden har jeg endelig handlet meg spacere til bakhjulene, da. Gikk for H&R TRAK+ skrudde spacere som jeg har hatt tidligere på den grønne E39en min. 20mm på hver side. Fin kvalitet og TÜV-godkjente. Får dog se om jeg gidder å godkjenne de ettersom man må ha så voldsomt spesifikt hjul/dekk-oppsett for å matche papirene.

4.thumb.jpg.0aa7ee2fecf446775ed26aff25d1e56f.jpg

5.thumb.jpg.e90f1c2cd9b9ec9360679d986da7eabb.jpg

 

Disse ble raskt montert, så her er litt før/etter-bilder.

6.thumb.jpg.534fd8431ae1472f455e36bc50f2153a.jpg

7.thumb.jpg.9dcabfee4d6c424f9c4c8ca778adfedb.jpg

8.thumb.jpg.62fcabaf64a1899299f1c1128bc9a2b4.jpg

9.thumb.jpg.4ab4f79b9bdb96812731616f3eb6d8d8.jpg

10.thumb.jpg.5e669b674b1e7dc89c0fc5ac94800b33.jpg

 

Ikke helt den optimale fitmenten jeg var ute etter, men ble iallefall voldsomt mye bedre enn det var. Får heller satse på finere fitment når jeg skal ha nytt hjulsett til neste sesong. Greit å kunne kjøre uten bekymring om subbing eller noe sånt også. 

11.thumb.jpg.093b2b264ee018810486b8b63db9fac3.jpg

 

Kanskje få spacet ut litt foran etterhvert også.

12.thumb.jpg.cff660d4a9a57842a0b80dd628157818.jpg

 

Avslutter med noen kjappe stemningsbilder :)

13.thumb.jpg.26f7d47dbffd6a11aa74277a3a68d51b.jpg

14.thumb.jpg.bac96b45a7efb4cb1160e903020c7e34.jpg

15.thumb.jpg.496e6814045066205ac88f49b0c21d36.jpg

 

Lurer litt på å senke litt mer, men synes samtidig det er en ganske fin brukshøyde nå. Ikke godt å si hvor samarbeidsvillige coiloverne er med justering nå lenger. Får se.

16.thumb.jpg.5b390471c987b8a4b816ea49f2cb1df3.jpg

 

Ellers venter jeg åpenlyst enda på forsikringssaken for å bytte framfangeren. Men fant ut her om dagen at det var verkstedet som hadde sendt inn takst på feil måte så har egentlig vært 5-6 uker med venting for ingenting. Fikk beskjed om at han skal fikse det og sende inn på nytt i påsken, så da håper jeg på litt fortgang snart..

Som nevnt tidligere også så blir det også M-sport bakfanger og sideskjørt, bytte av alle bremsene og å få ordnet alle EU-feilene så alt det tekniske er på plass, når jeg først er inne for å fikse frontfangeren. Og når det omsider er i orden så er det endelig TRF som står på planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig bra med spacers! 

Ang idioter, ble selv rygga inn i går av en idiot. Selv om jeg lå på hornet da jeg skjønte hva var i ferd med å skje (jeg kjørte E70’en). Han slapp ikke unna ansvaret sitt for å si det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jävla idioter, när fan ska folk lära sig att köra bil! Det skedde samma sak med min bil nu i vintras, någon dom bakade in i fronten så nummerplåten ramla av. 

Fint o se att du tar så gott hand om bilen gabz 👍🏼 Har du några planer på andra fälgar nu till sommarn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gabz changed the title to Gabz' E92 330XD | Video, s. 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...