Gå til innhold

Gabz' E92 330XD | Video, s. 30


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

På ‎14‎.‎01‎.‎2019 den 23.54, TRF skrev:

Hehe.

Nei, Steg 3 er det høyeste til 330d (for her er dyser store nok).

Hei. TRF. Swirl flaps. Har alle motorer disse? Og er det å anbefale å alltid fjerne de? Jeg har en 258hk (N57N) dieselpurke fra 2011.(f11) Hvilke fordeler vil det evt ha å fjerne disse/evt beholde. (bilen har steg 2 nå) Takk

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Geir Anders: Ja, egentlig. Bare surt at det blir så mye unødvendig styr rundt det. Må bare finne tid til å ta fri fra jobb så jeg får tatt takst og fått litt fortgang på saken. Og takk for det! Fornøyd med fargen selv :)

@Conquest: Kort sagt; bare fordeler ved å fjerne disse. Ikke alle motorer som har, men sjekk deletegninger på for eksempel Koed/GS så ser du fort om du har swirl flaps eller ikke. Mer info finner du her:

 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn en hyggelig pakke her idag. 

476718054_Bilde_12_02.2019_18_46_14.thumb.jpg.0ad13d6f16bf057227baf70f8d8be051.jpg

 

Hmmm.

1084806618_Bilde_12_02.2019_18_52_13.thumb.jpg.3a316cc0258cc6222fcff67b64faf71e.jpg

 

Originale BMW LCI-baklykter :D Endelig. Tar årevis av rumpen på bilen, disse her. 

1203857281_Bilde_12_02.2019_18_56_30.thumb.jpg.4a086cf02b286225b7adfd7c77951e29.jpg

 

Så også at overgangskablene jeg trengte faktisk var koblet i lyktene når jeg fikk dem også, så da sparte jeg meg for det :) Gjenstår dermed kun å finne tid til montering og koding.

1292091172_Bilde_12_02.2019_18_56_48.thumb.jpg.a7c3038870cc38598fdb56a26a89b416.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel. @Saltkjelen @danskiiiHelt enig :D

@Designer: Aha, kult! Ja, endelig noen som kom til salgs i Norge så jeg slapp lang ventetid og masse ekstra kostnader :) 

@Daniel.BAbsolutt! Nytt koster vel rundt 12k tror jeg. Brukt ligger de varierende, avhengig av hva selger ønsker åpenbart. På Ebay får du et sett med slike lykter for rundt 4500-6000 pluss frakt, moms og toll. Får dem som regel til rundt det på det norske bruktmarkedet også, men ikke så ofte det ligger sett ute. Og for å montere på pre-LCI kommer jo også overgangskabler på ca 400kr og eventuelt en FRM ved siden av. Denne koster rundt 5200kr hos GS, men igjen mye billigere brukt.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vært stille her en stund nå. Ikke så mye nytt angående bilen, rett og slett. Mye venting. Lyktene ble satt litt på vent da jeg måtte ordne litt andre ting på bilen i tillegg til at det er ganske hektisk om dagen fra før. 

Traff for en liten stund siden et stygt hull i veien når jeg kjørte i mørket på vei til jobb. Som et resultat av dette knakk fjæren foran på venstre side tvers over på midten. Det er jo ikke helt optimalt med fjær i to deler så jeg lot bilen stå for det meste og bestilte ny fjær fra KW i Tyskland. Tok en stund å få den men fikk den omsider her om dagen.

1.thumb.jpg.085d2bc0c949bbf212a46214884c0405.jpg

 

Så da har den blitt byttet, samt resten av coiloveren demontert, rengjort og smurt opp.

2.thumb.jpg.85ac708858c732538ecf75c99bf78a53.jpg


Også har jeg samtidig tatt EU-kontroll på den, bare for å ha det gjort tidlig. Ikke akkurat den verste lista, men noe plukk å ordne er det. Har til utgangen av mai i utgangspunktet, men jeg tar nok dette fortløpende.

Xenonpære, camberstag, støvmansjett på ene drivaksel, også kast i bremser foran. Bremsene ble egentlig byttet et par dager før jeg kjøpte bilen, men tror forrige eier kjøpte noe av litt dårlig kvalitet eller at bremsene har vært kjørt varme også kjørt gjennom en vanndam eller noe. Har vært kast i dem en stund nå, bare ikke fått byttet enda. Ikke helt sikker på hvordan de ble sånn så fort, men uansett så bytter jeg like gjerne både skiver og klosser foran og bak slik at jeg vet hva som er hva, og at alt er på stell.

3.thumb.jpg.a36d2d083512755405735a1927432a01.jpg

 

Ene punktet er jo også fangeren, og det er jo heller ikke ordnet enda. Har vært litt fram og tilbake med forsikringen da jeg ville endre verksted til et mer nærliggende, av logistiske årsaker. Da måtte det gjennomføres en liten prosess igjen med søknad, ny takst, osv. Byråkrati tar tid. Men ser ut til at det snart nærmer seg mål og at det ordner seg, så da får jeg fikset skaden snart og en mindre ting å tenke på. Men tenkte at jeg kanskje like gjerne skal punge ut litt ekstra cash ved siden av og få skaffet og montert på sideskjørt og bakfanger mens jeg er i gang. Så slipper jeg to runder med lakkering osv. ettersom det er noe jeg hadde planer om å montere etterhvert uansett. Så det er også muligens neste på listen sammen med rep. av skaden og å fikse alle punktene til EU. Får ta det når den tid kommer, dog forhåpentligvis veldig snart.

Får slenge med et par veldig kjappe stemningsbilder fra mobilen som jeg tok i stad etter jeg hentet bilen fra fjærbyttet. Møkkete bil også, men noe bilder er bedre enn ingen, I guess. 

4.thumb.jpg.928e930fb027650bcb9e9722fa8ff9f8.jpg

5.thumb.jpg.80b69e0df4f9ae7af0a5474d6b6648bc.jpg

 

Fikk også brev fra BMW i dag med en innkallelse for sjekk av ledningsnett til vifteregulator, så får finne tid til å få det gjort også etterhvert.

6.thumb.jpg.198d9f62699ceaa6d65d78d6c220241f.jpg

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket om casterstag foringene er gudd? Blitt fortalt at xDrive biler sliter litt mer med de enn bakhjulsdrift biler.

Kan sikkert være lurt å ta fangere og skjørt i samme slengen ja :) Ellers så blir den nok stående mye på lakkverksted. Skal ikke ha noe flipp på bakluken og da? :D

Fikk det brevet selv i går. Får vel time langt uti neste uke om jeg bestiller time i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egentlig. Kan be han sjekke det når jeg tar det andre, men hadde det vært ille hadde det vel slått ut på EU-kontrollen.

Jo, vil ha flipp også. GS har en som er fin, så tar nok med det i samme slengen. Og ja, haha, kan brått ta sin tid. Jeg har dog så uforutsigbare arbeidstider uansett at jeg har egentlig ikke sjans til å få satt av noe tid uten å ta meg fri uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gabz changed the title to Gabz' E92 330XD | Video, s. 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...