Gå til innhold

Gabz' E92 330XD | Video, s. 30


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Sjel-balsamering fortsetter ettersom en etterlengtet pakke idag kom på plass.

1.thumb.jpg.24790da0855110cfc1c2cb65a7855671.jpg

 

Aaaammmmm. 

2.thumb.jpg.d1cd5caf223566123ae4f9428d769823.jpg

 

Denne gangen emblemet foran som sårt trengte bytting. Var originalt her også, men det hvite hadde forsvunnet, diverse irring, og det blå var foliert med samme versjon av satans verk som det bak.

3.thumb.jpg.a22a596366e5117a6c3f0cff17834903.jpg

 

Enorm forbedring og en veldig viktig del av bilens helhetsinntrykk.

4.thumb.jpg.18446e9f9a70a1194a9a6b196bdc92a7.jpg

 

Godt å ha det på plass.

5.thumb.jpg.e0318664734340913a45783ecd9e987c.jpg

 

Idag markerte også siste dagen av mitt eierskap av E28'en. En era er over og en annen begynner. Skal ikke legges skjul på at jeg har hatt min fair share med nedturer og pengesummer i dass med denne bilen, men veldig godt å vite at den er i hendene på en meget hyggelig mann som skal ta vare på den og gjøre den strøken igjen. Så jeg er veldig fornøyd med salget og glad for å ha den borte herfra så jeg kan snu fokusen helt over på E92'en (og MX5en). 

6.thumb.jpg.61e1850b53af81b31b16b150d63a9682.jpg

 

Adios! På vei til sitt nye hjem i Stavanger :) 

7.thumb.jpg.8c4626695727e3fffadc47878b54298c.jpg

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk! Og ja, det er egentlig en veldig god og flott bil. Synd det ble så mye hindringer i veien for meg, men det verste er jo ordnet, så med litt kjærlighet på karosseriet og slikt nå så blir det en utrolig fin sommercruiser. Ser ut til at den er i veldig gode hender nå, så blir spennende å se hvordan den ender opp :) Brått ingen problem å tape såpass med penger så lenge jeg vet at den er i et godt hjem og får den behandlingen jeg gjerne skulle gitt den selv.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om E28en dukker opp her på treff en da :) 

Enig med Los Magnetos. Fjerne tåpelysene for et renere utseende og ikke minst de sorte N-merkene. I mine øyne jobber slike merker mot sin hensikt. For meg er de faktisk mindre diskré en originale blå merkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært morro :)

Tåkelysene er enda en vurderingssak, men N-merkene er nok kommet for å bli. Er egentlig ikke intensjonen å gjøre de mer diskret, er heller at jeg synes det er mye finere med en svart kontrast der. Jeg liker dem iallefall. Men om jeg skulle bli stoppet av SVV eller politi og får pålegg om å fjerne igjen så får jeg heller prøve litt uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok mange henger seg opp i tåkelysene fordi M3-fronten ikke har grøftelys originalt, og da ser det "ettermontert" ut. Det er hvertfall en fryd å se de originale rondellene komme frem. :D 

Sikkert kjipt å la E28'en gå men det er vel kanskje litt godt også, hvis det ble mye utgifter på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frode D Det er sant. Har nå sittet og sett litt på ikke-M E92 med M3 frontfangere både med og uten grøftelys, og begynner å friste ganske mye å fjerne de egentlig. Bruker de ganske lite også, egentlig, så ikke umulig de ryker etterhvert. Og ja, ble liksom nye feil hver gang jeg fikset de eksiterende feilene så føltes til slutt ut som et evig prosjekt. Motivasjonen forsvant så fort når jeg brukte titalls tusen etter titalls tusen uten å få bruke bilen engang.. Samtidig synd nå som den nærmet seg "ferdig" å måtte la den gå, men i bunn og grunn bare deilig å la den gå over til neste mann som heller kan fortsette kapittelet og ta vare på den. Ble også mye mindre trist når den fikk gå til et godt hjem med en voksen entusiast som faktisk skal gi den behandlingen og tilværelsen den fortjener.

@Walkabout Takk, og enig med deg der :) Krompærer er ikke noe dum idé, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært inne for litt velvære-behandling.

Fikk byttet olje på girkasse, fordelerkasse, diffen foran og diffen bak. Byttet også servo-oljen og bremsevæske, justerte håndbrekk, fikk smurt opp brekkwires og byttet dieselfilteret. Tenkte det var greit å ha gjort så jeg vet helt sikkert at det er gjennomført, og dermed slipper tenke på det på en god stund. Hjullager venstre bak hadde begynt å lage litt ulyder så fikk det byttet også. Ellers så alt av foringer osv. bra ut under der så slipper å bekymre meg om det. Lommeboken gikk ganske varm, men meget deilig å vite at alt er nyservet på bilen. 

1.thumb.jpg.975789b0cd9b99c268f9d0230bb7e190.jpg

 

Fikk også tatt en rask vask med en kompis idag.

2.thumb.jpg.4ea8c5cad1bdcd78889c4160417da5e9.jpg

3.thumb.jpg.8c10c65fac645e2b5f600a11bf620e90.jpg

4.thumb.jpg.700012a8dc58871f80ad0c437d17f0e9.jpg

 

Og tilbake hjemme. Merket savnet av denne etter bare ett døgn borte fra meg, så godt å ha den tilbake :) 

5.thumb.jpg.f2a3f1f556cab92ed5788410548455f0.jpg

Hadde fått de hvite sideblinklysene jeg bestilte idag men de var av kinakvalitet så ble ikke montert. Bestiller heller nye originale fra Koed neste gang jeg skal ha deler. 

Neste på agendaen på bilen er å få bygd stereo. Og når det er på plass så er det nok tuningen som får prioritet (altså tune + DPF-delete downpipe, EGR delete og blende swirl flaps). Og deretter lakkere kromlistene, få på M-fanger bak, M sideskjørt, LCI baklykter også bygge eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gabz changed the title to Gabz' E92 330XD | Video, s. 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...