Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig kom det pakke :)

GS leverte idag, så da var det bare å rykke ut etter jobb å hente pakke. Stooor eske med snaks:

IMG_1672_2.thumb.JPG.fd009502e5082b67a0976a8394b3dda7.JPG

Nye dempere, senkesett, topplager ++ :) kjenner det klør i mekke arma, og når gradestokken tok en tur på rødsia så hjalp ikke det akkurat...

Desverre så mangler jeg fortsatt muttere og støtdemper puta pluss at jeg må pusse ned og lakere opp Fjærskåla,  så helt i mål kommer jeg ikke

Men gjorde godt å komme hit:

IMG_1674_2.thumb.JPG.4ea88d1aa5ecaac87084b8aeb27cf4a6.JPG 

JA ser at den ene fjæra er oppned ;) blei litt ivri i farta, før alt røyk ut i garasja.  Nå får dem stå å vente til vi kommer fra Vinterferie :) da skal det ligge en pakke til i posten. Kansje håp om at den står på alle 4 til påske?

Blir spennede å se reel senk, her var det 9 cm forskjell 😮 

IMG_1673_2.thumb.JPG.de38d643c96f497067b1707f9d6af9c4.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, sveigis said:

Dette blir meget pluss Morten .😊

Er igrunn spent på høyden nå på denne etter montering .

Blir nok fast i fisken nå .

 

Takker Jan blir spennende å se :) gleder meg til jeg kan hive meg ut i garasjen og få satt sammen bilen, med dette på plass.

Så blir det å bestille hjulstillingskontroll og lyskontroll. før en tur på SVV for å lage nye papirer. Greit å få ting ordnet formelt også.

Skal gjøre et forsøk på  å få inn 17" Style 32, om det er nødvendig å føre dem inn.

 

Fikk mld at det ligger pakke å venter på Bavaria også, så får se om jeg får meg en tur dit for å hente en liten chip:)

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2021 den 8.58, sveigis skrev:

Ja regnet med det var noe sånt .😊

Jeg har jo det store instrumentet i 535en med alt der .

Tenker litt høyt ,hvis jeg fikk tak i instrument fra 535 og spaken der som du trykker inn for å lese meny ,sette over turteller og kodebrikke bak fra Tds ,så ville det jo la seg gjøre og få strortsett instrument og alle avlesningene som på 535en da tenker jeg .😊

Uansett så er det såpass med jobb at det gidder jeg ikke,men og sette inn en obc som du har tenkt kunne jeg gjort .

Har sett litt på dette jeg og ,og får du det til vil jeg prøve .😊

Henger meg med her - har lyst å få gjort det på EN av mine tds'er iallefall, dersom jobben er overkommelig. Har liten kjørecomputer i begge mine. :)

Godt at du er ett steg nærmere med tanke på det senkesettet ditt nå, Morten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2021 den 16.10, Mortenej skrev:

Så blir det å bestille hjulstillingskontroll og lyskontroll. før en tur på SVV for å lage nye papirer. Greit å få ting ordnet formelt også.

Skal gjøre et forsøk på  å få inn 17" Style 32, om det er nødvendig å føre dem inn

Jeg hadde med tuv pappirer på både senk 4hjulskontroll og hjul da jeg fikk godkjent på min med senk og forskjellig dekkdim fram og bak. Rondell 0058 var enkelt å finne tuv på, burde vel la seg gjøre på style 32 og 😊

Blir kjempemessig dette Morten, blir morro å se hvordan det blir ang stor kjørekomputer 👌🏼

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Lørdagsupdate

Etter å ha brukt vinterferie dagene på hytta og sett snøen krympe kommer vårstemningen, så denne helga skulle jeg bruke i garasjen.

Ikke fått alt jeg trenger for å montere sammen foran, men har jo en jobb å gjøre bak.

En kjapp tur på Biltema og skaffe 2 nye bukker, så frem med jekken og pluttselig stod den slik:

(Fy.... trenger sårt en vask ser jeg)

IMG_1720_3.thumb.jpg.acb266c5f6e0aa01721f5ea1634dd622.jpg

Og etter en god del skrunig dukker disse opp: Må jammen ut med nesten hele interiøret i bagasjerommet for å komme til.

IMG_1708_2.thumb.JPG.3254dfa3863035ead089b357aceb3f8d.JPG

IMG_1710_2.thumb.JPG.e9cd0515ecba5d8bd32e3b6174bc81f5.JPG

Tilbake der jeg var for et lite år siden :) lite visste jeg da at det skulle komme kortere fjærer på denne. Fordelen med at det var oppe for et år siden så var demontering ganske rett frem denne gangen. Ikke noe fast rusta dempere, et lett kakk så var de ute.

IMG_1713_2.thumb.JPG.c4bb77c7b93f83dbc6f7575020a30ed8.JPGIMG_1711_2.thumb.JPG.5e928183af19f463eec23ffb9de6206b.JPG

Ikke stor forskjell på orginale og 10 mm senk, tror dette skal bli bra etterhvert.

IMG_1716_2.thumb.JPG.cebdca877f7fac09ad3667f69c5874aa.JPG

Ferdig montert :) 

IMG_1714_2.thumb.JPG.abbdebcd2258f90266f189ecf0885ff6.JPG

Etter noen timer er bagasjerommet ferdig montert, og her ligger fjærbeina å venter på å bli montert.

IMG_1718_2.thumb.JPG.7030d1f53eced3cd02e2f14c459775f6.JPGIMG_1728_2.thumb.JPG.ee1f99323495e1d6a597d5e778836a56.JPG

Fant igjen disse 2, fjærskålene som stod foran. Ser fæle ut, men tror det skal la seg gjøre å redde dem. En  runde med vinkesliper og drill så ble de ikke så ille. Fått seg et lag med rust melk nå og ligger til tørk. Om dette viser seg å se bra ut blir det et lag med lakk tilslutt.

Godt å være igang igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Huff, snart 3 uker uten noe framskritt / oppdatering. Venter fortsatt på et par skiver for å få montert sammen fjærer å dempere foran. Håper de finner veien inn i postkassa til etter påske, lite tid til å prioritere denne frem mot påske. Men etter påske får jeg håpe at et par dager er nok så kan jeg hente ut skilt igjen og nyte denne på noen turer :) Alltid spennende å ta ut etter vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny pakke på vei :) 

Med den mld rett før helga måtte fjærskåler lakkes:

IMG_1771_2.thumb.JPG.2e2c33aa767c8a8782865fd9225ecd08.JPG 

OK resultat her, skulle kansje tatt enda ett strøk, så får se på det.

En kjapp tur på butikken etter jobb, lock down får være lock down. På med maske og inn å hente pakke.

IMG_1768_2.thumb.JPG.09dab633e3fff5d47b70775cfdb08398.JPG

Dette var synet som møtte meg, at ikke esker kan få bedre behandling på veien.... så var bare hjem å sjekke at alt fortsatt var der.

Savna desverre låsemuttrene til demperne, kjiiipt.

Inn å dobbeltsjekke mot bestilling, hmm, var ikke i pakksedel heller.

Viser seg at de ikke kunne skaffe disse og har tatt de ut av bestilling og kreditert meg, ryddig :) bortsett fra at jeg ikke fikk beskjed :(

IMG_1770_2.thumb.JPG.fe8262bdd4d8aabaf48ea83e8bf6f89d.JPG 

Så hit men ikke lengre idag.

Blir en tlf runde i morgen, hvem har M14 1,5 låsemuttre??

Fant ikke på Biltema, Thansen eller Mekonomen, men må vel klare å finne dette i sona rundt her. Kjenner jeg vil ha den ned på 4 hjul snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten er ikke like greie når det kommer til håndtering nei helt klart .

Disse mutterene bør la seg skaffe på feks div byggvare forretninger ,alt som selger til industri osv .

Kjipt at to muttere stopper nå som du er så nærme ,nei disse bør du finne i lokale butikker ,ikke minst kan jo hende noen i Bmw miljøet i nærheten har noen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er delene handlet på Eurodel ? Kjipt og nedtur når noe mangler 🤬 Sånt får jeg mark av 🙈😅 Men skulle da tro M14 med den gjengehøyden er relativt vanlig ? Men har du en Bmw-forhandler i nærheten så har de sikkert denne typen mutter ? 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, handlet på Eurodel. Egentlig fått kjempe service der, ved flere anledninger. De dobbeltsjekker at delen passer til bilen og har et greit utvalg til OK priser. Så sum er jeg fornøyd når det gjelder småting.

 

Blei et noen telefoner i dag, men M14 med gjenge høyde 1,5 er ikke hverdagkost. spesielt ikke når jeg må nå butikken før 16... og BMW forhandleren her har flytta ut i ødemarka.... iallefall langt nok vekk til at jeg ikke rekker det.

Men slo meg, både Ford og et par andre er rett nedi hogget her.

IMG_1776_2.thumb.JPG.d1e627aed6ca47e1a36465c28571fe9c.JPG 

Så en tlf til Vestlandske, etter 15 år med Ford så falt jo ikke det unatturlig. lo godt da jeg sa hva bil det var til men at Bavaria hadde flytta seg for langt unna :D

Så 2 nye låsemuttre i boks. Ikke samme type som BMW sine, men halsen gikk akkurat igjennom åpningen i lageret så da er Jeg fornøyd.

Og kansje jeg rekker å lande dette før påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2021 den 17.57, Mortenej skrev:

Ja, handlet på Eurodel. Egentlig fått kjempe service der, ved flere anledninger. De dobbeltsjekker at delen passer til bilen og har et greit utvalg til OK priser. Så sum er jeg fornøyd når det gjelder småting.

 

Blei et noen telefoner i dag, men M14 med gjenge høyde 1,5 er ikke hverdagkost. spesielt ikke når jeg må nå butikken før 16... og BMW forhandleren her har flytta ut i ødemarka.... iallefall langt nok vekk til at jeg ikke rekker det.

Men slo meg, både Ford og et par andre er rett nedi hogget her.

IMG_1776_2.thumb.JPG.d1e627aed6ca47e1a36465c28571fe9c.JPG 

Så en tlf til Vestlandske, etter 15 år med Ford så falt jo ikke det unatturlig. lo godt da jeg sa hva bil det var til men at Bavaria hadde flytta seg for langt unna :D

Så 2 nye låsemuttre i boks. Ikke samme type som BMW sine, men halsen gikk akkurat igjennom åpningen i lageret så da er Jeg fornøyd.

Og kansje jeg rekker å lande dette før påske.

Dumt at Bmw forhandleren har flytta et stykke unna Spjelkavik, men bra tenkt av deg å sjekke andre bilforhandlere! Gleder meg til å se deg komme i mål med demperene 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...