Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Tut og kjør er riktig, her brukes den ukentlig, mens F10 står pal i garasjen...

 

En kjapp vask blir aldri feil. Siden været viste seg fra sin bedre side idag, måtte dagen benyttes riktig.

IMG_2474_2.thumb.JPG.b2d56700ca430af9a7f4d606c22f7ad2.JPGFørst skummlegging, før vaskeklut ble funnet frem.

Og ja lastestativet har blitt flittig brukt de siste ukene, blitt noen turer for å få hjem dette :)IMG_2482_2.thumb.JPG.b54c7fe9e500f85079a0966a8fcb82d5.JPG

Endelig klar til vinteren  :)

Med gml bil så får en seg av og til en overaskelse, og slipper ikke unna her heller,IMG_2476_2.thumb.JPG.59beebf0e1e0b84e4a53a38df1e2d596.JPG

Vått i baksetet etter vask er ensbetydende med bare en ting.... Tett drenering :(

Stussa over hvorfor for det kom jo ut vann bak ved luka, men svaret gav seg selv, ledningen opp til bakluka har lagt seg foran drenshullet, og da skal det ikke mye til før rask setter seg fast akkurat i utgangenIMG_2475_2.thumb.JPG.df08871e53d5808a6bce37cbfb25afd0.JPG

Så pass på denne folkens. fikk flytta på den og nå renner vannet slik det skal.

Heldigvis ikke mye som kom i settet, så tørker raskt opp igjen.

Fikk også lagt et nytt lag med coating på panseret, så at her rant det ikke av slik jeg ville:

IMG_2477_2.thumb.JPG.d5b6ed7717c6a3f7657bc53ed07aecba.JPG

 

Så etter noen timer på gården i dag, så er denne hakke renere :)

 

Riktig God lørdag kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, sveigis said:

Taklukedrenering og Touring er viktig og passe på 😊

Ellers stadig like bra denne .

Synes felgene og looken du har nå er særs pent .

Ja, og lærte noe nytt med tanke på ledningen, så må følge med den litt fremover. for var ikke tett inne i slangen.

Har alltid likt Style 5, og når E34 kom var det disse sammen med Style 2 som ofte ble valgt av de som ikke kjørte stålfelg og kapsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Bimmerlorris said:

Moro at du bare kan tute, kjøre og kose deg med denne fine firråtredven 🥳 Noen spesiell grunn til felgene du har på nå ? 

Ja nyter denne så mye jeg kan. Ikke helt topp enda, men går sakte fremover.

Kjørte Style 32 i fjor og startet sessongen med dem, og de kommer nok på bilen igjen. Sleit voldsomt med at den vandret på sporerte vei. Så Style 5 ble satt på for å teste, Resultatet ble en mere stødig bil, kommer nok av at de er både smalere dekk og høyere profil. så da ble det disse :) i år.

Fortsatt ikke perfekt, så tenker nye casterstag og bærearmer samt 4-hjuls kontroll før neste sesson.

Det som er gøy er at vil jeg ha godt klassisk 80talls look er det Style 5, så en kjapp runde i garasjen og vipps er style 32 på og bilen får et mere moderne utsende. Begge kler bilen på ulik måte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mortenej skrev:

Ja nyter denne så mye jeg kan. Ikke helt topp enda, men går sakte fremover.

Kjørte Style 32 i fjor og startet sessongen med dem, og de kommer nok på bilen igjen. Sleit voldsomt med at den vandret på sporerte vei. Så Style 5 ble satt på for å teste, Resultatet ble en mere stødig bil, kommer nok av at de er både smalere dekk og høyere profil. så da ble det disse :) i år.

Fortsatt ikke perfekt, så tenker nye casterstag og bærearmer samt 4-hjuls kontroll før neste sesson.

Det som er gøy er at vil jeg ha godt klassisk 80talls look er det Style 5, så en kjapp runde i garasjen og vipps er style 32 på og bilen får et mere moderne utsende. Begge kler bilen på ulik måte.

 

Har glemt å oppdatere tråden min ang hvordan den ble etter bytte av casterstag og bærearmer, men kan si at jeg også måtte sitte å gjete rattet før jeg byttet. Etter byttet ble den mye mer stabil og jeg kan nå nesten sittet "helt rolig i båten" 😂👍 Jeg tror at mange tror, at det er slapp snekke som er årsaken til vinglete bil. Det er sikkert en del av dette også, men forstillingsdeler i god stand har også veldig mye å si 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre Tore.

Da bekrefter det hva som blir vinterprosjektet mekanisk :) må se å få denne godkjent med senk også. Men da er det greit å få byttet slitte deler før hjullstillingskontroll.

Er jo en EU kontroll til våren så enda en grunn til å få alt på stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Flott å høre Tore.

Da bekrefter det hva som blir vinterprosjektet mekanisk :) må se å få denne godkjent med senk også. Men da er det greit å få byttet slitte deler før hjullstillingskontroll.

Er jo en EU kontroll til våren så enda en grunn til å få alt på stell.

He he ja greit å få det bytta og få en hjulstillingskontroll samt godkjent senk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, NeonMuffler said:

her skal jeg følge med! har kun hatt en e34 vogn, men har vurdert vogn og lage et prosjekt til :)

Du må skaffe vogn igjen. Stor koser meg med denne, selv om det alltid er noe å plukke i er jo det som er morroa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge siden siste oppdatering.

Med bilen skjer det ikke mye, men har fått tatt et godt tak for å få rust frie dører.

Fikk med 2 ganske OK dører da jeg kjøpte bilen, for å få byttet ut førerdøra og ei bakdør som ikke her det helt bra (mere om det seinere).

Uansett, disse dørene hadde den velkjente rusta i falsen nede og var heller ikke blå :) Har jo hatt disse liggende som prosjekt ei stund, men går så alt for sakte.

Har ikke noe før bilder for hånden, men her er iallefall fra siste runde i "lakkk-boden"IMG_2519_2.thumb.JPG.c9f44881a40c2e4d660a2a76276fed29.JPGIMG_2518_2.thumb.JPG.816b9ca775e7102ef6957cb1933e31db.JPG

Fått tatt all rust i nerkant, og smurt inn med rustmelk.

Etter noen runder med behandling så er dette resultatet i dag:

IMG_2588_2.thumb.JPG.9b3887196e6761f91e1d375f67526f5a.JPGIMG_2592_2.thumb.JPG.4a4bc55a782ae94fb383ecdb45d73cb8.JPG

Og i mens brukes bilen, blir vel å parkere den en av de nærmeste dagene, men kulda holder seg unna og da er heller ikke salt bilen ute å sprer om seg med møkk.

Og når den brukes, må den få litt mat:

IMG_2418_2.thumb.JPG.cb8aece20dba8c373d8b33ac190bb59c.JPG

Huff huff, skulle vaska før jeg tok bilde.... men regner støtt og stadig her i sona så holder seg ikke rein opp til bensinstasjonene engang 😃

Får ta en siste vask får den parkeres for sessongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døra ble fin den Morten og det jo veldig gøy når ting blir helt og pent .😊

Jeg bare sier det ,bruk den så lenge du kan så lenge salt og slush ikke er på vei er det bare å kose seg .

Satt bort min for tidlig føler jeg .

15 varmegrader fremdeles her og selv om det regner her ,så tørkes det fort opp igjen .

Hvordan går det med vindusrolloene og tingene der ?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Jan.

Skal jeg få gjort noe mere her før våren må jeg ordne med varme i lakk boden. Men siden dette er den gml lekestua til ungene mangler også strøm.

Bruker den så ofte jeg kan ja, så fikk seg en tur på lørdagshandel og raskkjøring igjen i dag. Utrolig hva som samler seg i garasjen etter endt sessong.

Ja, skjønner at du savner E28, her har jeg den fordelen at den står ikke lengre unna enn garasjen.

Har nok et litt annet klima her, regnvått og 10 grader, men regn stopper meg ikke fra å kjøre denne. Må bare spyle av den en gang imellom. fikk på god lakkforsegling så lite som setter seg godt.

 

Vindusrolloene er ikke rørt :) dette blir først når den er parkert for sessongen. Må ta av dørtrekka og vil helst ha hel bil når jeg bruker den. Blir sepnnende å se hvordan jeg får av øvredel av dørtrekket, for dette skal byttes med et som har en litt annen fasong.

Tenker at det blir kost å holde på med i Vinterkulda, bare å nappe av dørtrekkene og ta dem inn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring, sessongslutt

IMG_2672.2.thumb.JPG.d9d13ff494028302b837af1b87373400.JPG

"Feil" vei i garasjen betyr bare en ting, her blir den stående lenge....

Midten av November og fare for at lakespreeren nærmer seg raskt, så har jeg brukt kvelden på å denne påplass for vinteren. Litt vemodig, med tanke på at det fortsatt er sommertemperaturer ute (mellom 10 og 15 grader). Fått seg en siste vask for vinteren og spylt godt på undersiden.

IMG_2670.2.thumb.JPG.80b15fafa7cb84f3b93a848b532be016.JPG

Jekket opp på stylter, og klar for å jobbes på. Planen for vinteren er å bytte bæraremer og casterstag foran, håper at dette hjelper på styrefølelsen. Videre et par dører som må byttes, og etter montering av solgardiner på siderutene bak.

Ellers litt småtteri som alltid :)

Om noen kjenner en opretter i Ålesundsområdet som tar på seg oppdrag, så har jeg en hjulbue som må byttes etter nærkontakt før jeg tok over bilen.IMG_2674.2.thumb.JPG.8db35b3dc23c660328d16c4a9884af01.JPG

Og viktig, koble fra batteriet :) denne har en strømtyv som spiser elektroner.

Og litt tuja her som beviser hva denne har vært igjennom i sommer ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var sesongen over og greit å få det bort fra salt og lignende .😊

Sitter igjen med at du har fått brukt bil i sommer og at alt har fungert som det skal ,noe som er gøy .

Ser du har har litt småplaner for vinteren og her ,veldig kjekt å bruke vinteren til sånt arbeid .

Er jo blitt en riktig så fin bil dette Morten .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...