Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

10 hours ago, opeth84 said:

Hvordan ble resultatet- holder limet seg fortsatt? Tenker å få gjort det samme selv med ene trekket mitt som har løsnet samme plass.

Limingen holder seg enda, men dørtrekkene står fortsatt inne, så har heller ikke hatt noe belastning.

Ser jeg ikke skrev at det var tapetlim jeg brukte på baksiden :)  Her består jo både døra og trekket av noe papp lignenede masse, så tenkte det var forsøket verdt. Hobbylim var kun på enden, der blir det en glippe som med fordel fylles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Greit med en liten oppdatering igjen:)

Skjer ikke mye på skrufronten om dagen, men det handles litt deler.

Var nettopp en tur østover, og fant 3 stk Style 2 som jeg fikk handlet av en trivelig kar for en grei penge. Hadde blitt stående etter sønnen som hadde hat E34 tidligere. Har flere liggende på garasjeloftet så tenker at jeg må få ordnet 4 (5) som blir fikset opp og kan ha som alternative hjul. IMG_2940_2.thumb.JPG.c39351b4b846cf09851027fcffef994a.JPG

Har sansen for disse tidsrikte hjula, selv om det er små 15".

Samtidig ble siste bestillinger lagt inn for deler til fremhjulsoppheng, Styrestag fra Meyle. Bytter det meste foran nå, etter at det ble nye dempere og litt kortere fjærer i sommer. samt en god mengde med klips,  muttere og skruer fra Bavaria. Regner med at dette er på plass til jeg kommer ned fra fjellet etter vinerferien, så får jeg håpe at jeg har husket alt :)

Kjenner at jeg vil har vår nå slik at bilen kan komme ned på bakken og ut på veien igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2022 den 23.04, Mortenej skrev:

Greit med en liten oppdatering igjen:)

Skjer ikke mye på skrufronten om dagen, men det handles litt deler.

Var nettopp en tur østover, og fant 3 stk Style 2 som jeg fikk handlet av en trivelig kar for en grei penge. Hadde blitt stående etter sønnen som hadde hat E34 tidligere. Har flere liggende på garasjeloftet så tenker at jeg må få ordnet 4 (5) som blir fikset opp og kan ha som alternative hjul. IMG_2940_2.thumb.JPG.c39351b4b846cf09851027fcffef994a.JPG

Har sansen for disse tidsrikte hjula, selv om det er små 15".

Samtidig ble siste bestillinger lagt inn for deler til fremhjulsoppheng, Styrestag fra Meyle. Bytter det meste foran nå, etter at det ble nye dempere og litt kortere fjærer i sommer. samt en god mengde med klips,  muttere og skruer fra Bavaria. Regner med at dette er på plass til jeg kommer ned fra fjellet etter vinerferien, så får jeg håpe at jeg har husket alt :)

Kjenner at jeg vil har vår nå slik at bilen kan komme ned på bakken og ut på veien igjen.

Ja tingene nærmer seg nå her for deg .😊

Origianlfelg i ulike dimensjoner er bare gøy å ha og disse kler jo e34 godt .

Blir morro når du skal oppdatere her igjen .😊

Er noe eget det når vår kommer å sette igang med bilene .

Nå har heldigvis du tatt det verste og er vel kun sånn småkos kontra det vi har styrt med før på disse .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok flere oppdateringer nå i Mars og utover mot påske.

Målet må være å ha den på 4 hjul til påske.

Det meste er tatt mekanisk når dette er gjordt. Kjennes godt å få landet det. Gleder meg faktisk til å ta fatt på dette. Bare været kommer seg en tanke.

Den største jobben som gjennstår da er bakskjermen... på leit etter et noen som kan ta dette jobben. Hadde passet fint å få denne og dørene på plass iløpet denne sessongen. og da blir det hovedsaklig vanlig stell og vedlikehold fremover.

Deretter er det bare småkos :) håper på noen flere mil og lengre turer denne sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er siste deler ankommet.

Fikk pakke på på torsdagen:

IMG_2963.thumb.JPG.294e7117dfffd7bea6cadaf48e356842.JPG

Og plukket opp det siste med skruer og muttere hos Bavaria, på vei til vinterfjellet:

IMG_2972.thumb.JPG.cf7631d5127b735564e669373393c6be.JPG

Greit å kunne bestille litt lokalt også.

Så da skal alt være klart til å begynne å skru på denne :) Med kommende værmeldinger, så er det ikke umulig at det skjer noe iløpet av uka.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var været og ikke minst temperaturen på min side.

Hadde avtalt å ut å gå en tur i kveldingen med en kammerat, men fortsatt et par timer mellom middag og tur, så tenkte det bare var å utnytte dem :)

IMG_2979.resized.thumb.JPG.2c0c9dc2619c99fd84d634fd57c986d7.JPG

Ettermiddagens arbeidsplass og verktøy.

Å demontere var rett frem. Hadde gjordt litt forarbeid og marinert alle muttere ihåp om at det skulle hjelpe.

Styrestaget var slapp lett fra begge ender.

Så etter litt lå dette på guldet:

IMG_2983.resized.thumb.JPG.d2bbb4abf0209977689c8d8a90edb4a4.JPG

Men også her problemene starter. Får rett og slett ikke bærearmene av brakketten. Marinert godt med WD40 og ledd avdrager står nå i helspenn, men vil ikke slippe taket. Prøvd med varmlufts pistol, men har ikke gitt resultater så langt.

Lurer på om Biltema sin er litt i minste laget her?

Tips mottaes med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mortenej skrev:

Da var været og ikke minst temperaturen på min side.

Hadde avtalt å ut å gå en tur i kveldingen med en kammerat, men fortsatt et par timer mellom middag og tur, så tenkte det bare var å utnytte dem :)

IMG_2979.resized.thumb.JPG.2c0c9dc2619c99fd84d634fd57c986d7.JPG

Ettermiddagens arbeidsplass og verktøy.

Å demontere var rett frem. Hadde gjordt litt forarbeid og marinert alle muttere ihåp om at det skulle hjelpe.

Styrestaget var slapp lett fra begge ender.

Så etter litt lå dette på guldet:

IMG_2983.resized.thumb.JPG.d2bbb4abf0209977689c8d8a90edb4a4.JPG

Men også her problemene starter. Får rett og slett ikke bærearmene av brakketten. Marinert godt med WD40 og ledd avdrager står nå i helspenn, men vil ikke slippe taket. Prøvd med varmlufts pistol, men har ikke gitt resultater så langt.

Lurer på om Biltema sin er litt i minste laget her?

Tips mottaes med takk :)

Det evar bare rå makt som hjalp for min del mener jeg å huske 😅 Jeg satt braketten fast i skrustikka og dælja løs til de ga seg. Tror jeg kombinerte med varme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier og sitte godt ja og Biltema avdragerne greier det som regel ikke. Sist gang jeg byttet de på en E32 så var det rå makt og brytegaffel som var løsningen. https://www.biltema.no/sokeside/?query=brytegaffel Det var jo rent hærverk men du skal jo ikke bruke de på nytt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bimmerlorris said:

Det evar bare rå makt som hjalp for min del mener jeg å huske 😅 Jeg satt braketten fast i skrustikka og dælja løs til de ga seg. Tror jeg kombinerte med varme. 

Får kjøre på med rå makt :)

32 minutes ago, Rune-K said:

De pleier og sitte godt ja og Biltema avdragerne greier det som regel ikke. Sist gang jeg byttet de på en E32 så var det rå makt og brytegaffel som var løsningen. https://www.biltema.no/sokeside/?query=brytegaffel Det var jo rent hærverk men du skal jo ikke bruke de på nytt uansett.

Gull :) Blir å stoppe på Biltema å handle en slik.

Skrekken er å skade braketten, Bærearmene skal rett i søpla uansett.

 

Takker for engasjement og respons :) supert å ha en gjeng som responderer så kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig runde med juling så gir de etter 😊.

Brytegaffel fra Biltema er en kjekk ting og om du virkelig vil at de garantert slipper,så kjøp den avtrekkeren som Bilextra har .

Ligner på Biltema sin men kraftigere og bedre ,mye bedre .

Den tar alt som sitter dønn 😊

Hvertfall gøy du er begynt på den nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, sveigis said:

Brytegaffel fra Biltema er en kjekk ting og om du virkelig vil at de garantert slipper,så kjøp den avtrekkeren som Bilextra har .

Ligner på Biltema sin men kraftigere og bedre ,mye bedre .

Den tar alt som sitter dønn 😊

Supert Jan.

Blir kansje en tur til BilXtra også :) Biltema sin var iallefall alt for svak. tok styrestagene lett, men bærebruene var det verre med.

 

Men er iallefall gøy å være igang.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skikkelig verktøy er halve jobben"

Om ikke det var riktig verktøy, så gav det iallefall resultater:

IMG_2984.resized.thumb.JPG.dc8f6aedfdd176a04976077dcaa862bf.JPG

Ble en tur innom BilXtra og handlet verktøy (takk @sveigis), og ikke mange minuttene med hamring var dette løst:

IMG_2985.resized.thumb.JPG.d9e093b15c7aac8a8cf971682d454ed1.JPG

Nesten hærverk :) ikke mye igjen av mansjettene rundt kule leddet, så nå kan iallefall disse kasseres. Greit det, ingen interesse av å ta vare på slitte/deffekte deler som en pluttselig risikterer at kommer på bil igjen.

Og etter litt så var jeg her:

IMG_2990.resized.thumb.JPG.ad266c1709d247733b0a85064e561d93.JPG

Satt på plass, men skruing gjenstår. Herlig å se nye deler på plass, men varer vel ikke lenge før de er like skitne som resten. Dessverre så tillot andre avtaler bare en lite time i garasjen, men ett skritt nærmere ferdig.

Kjedelig når en har fyllt opp kveldene med litt for mange andre aktiviteter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagsupdate.

Dette skulle vært torsdagsupdate, men etter å sovet dårlig natt til torsdag og positiv Corona test, så røyk kveldsøkta denne dagen. Selv om influensaen symptomene nå har sluppet taket, er ikke energen til stede enda. Store deler av fredagen ble tilbragkt i horisontalen på kontoret (Godt vi har hjemmekontor), og jammen forsavnt 5-6 timer i dag på sofaen, skulle bare ta en kort hvil kl 11 før jeg gikk ut, og våkna kl 17 😮

Uansett fikk i meg middag og skrangla meg ut i garasjen, kunne ikk la det gå nok en dag uten fremdrift.

Starta med å plukke ut stagene igjen. er umulig å få på mutterne på bærearmene med skralle, kuleleddene roterer, og ikke noe mothold her. Så demnotering og ut med det:

IMG_3006.resized.thumb.JPG.1e53032b70eff83ecdbc44ca05da03b4.JPG

Bedre å få tak her nå og fikk dratt til alle muttrene mot braketten med rett moment før jeg igjen satte dette på plass.

IMG_3012.resized.thumb.JPG.59642f4d04ef80835b33babd068c3e59.JPG

Etter litt var jeg igjen tilbake her :) akkurat som da jeg kom ut i dag.

Så tilslutt var det å fest braketten til Fjærbeinet. viktig med locktitie og moment her.

IMG_3013.resized.thumb.JPG.d8967a353e01d8e575d50f783d1a1b76.JPG

Gjenstår å stramme bærearmene mot festene under bilen, men det gjøres etter at jeg har fått satt den på hjula igjen, så rett vinkel er på plass.

Dette var faktisk alt kroppen hadde overskudd til i dag. skulle til å starte demontering på andre siden, men det får vente.

Uansett litt fremdrift, og nærmere sessongstart.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...