Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjørt noen mil med siden den fikk skilt, og merker at den har en tendens til plutselig dra mot høyre eller venstre. Virker som den er veldig føslom på sporing, men også at det er noe slakke fremme.

Så planen er å bytte bærearmer og styrestag. Finner ikke noe i kviteringsbunken på at dette er byttet så kan tenke meg at det er 25 år  og på tide å få nytt.

Har lest litt rundt om, og ønsker noe som er holdbart. Så gjør jeg noe feil retning ved å kjøpe Lemföder og Melye HD? Noen som har erfaringer her, tenker også holdbarhet. Kan selvsagt spare noen kr på å kjøpe rimeligere, men gidder ikke å spare penger for så å tape i neste runde fordi jeg må bytte igjen. all input er velkommen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i e34 sporingsklubben 😀.

Neida fra spøk til alvor ,her er det vel bare å sjekke stag og div.

Finner du dette iorden ,så stram styresnekka.

Igjen sjekk først at understell er bra før du strammer snekken,har ikke noe hensikt ellers om noe er dårlig .

Men i og med denne akkurat er EU-godkjent så regner jeg med de sjekket ut deler i forstilling .😀

Disse bilene er og sære på dekk har jeg inntrykk av .

Om du finner alt iorden så ville jeg tatt en forstillingskontroll.

Min var lik når jeg kjøpte den for 8 årsiden ,men etter kontroll ble den fin med andre dekk.

Når du skal sjekke snekken ,ikke stram for mye for da blir det trøbbel med styring .😜😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, sveigis said:

Velkommen i e34 sporingsklubben 😀.

Neida fra spøk til alvor ,her er det vel bare å sjekke stag og div.

Finner du dette iorden ,så stram styresnekka.

Igjen sjekk først at understell er bra før du strammer snekken,har ikke noe hensikt ellers om noe er dårlig .

Men i og med denne akkurat er EU-godkjent så regner jeg med de sjekket ut deler i forstilling .😀

Disse bilene er og sære på dekk har jeg inntrykk av .

Om du finner alt iorden så ville jeg tatt en forstillingskontroll.

Min var lik når jeg kjøpte den for 8 årsiden ,men etter kontroll ble den fin med andre dekk.

Når du skal sjekke snekken ,ikke stram for mye for da blir det trøbbel med styring .😜😩

Godt det er flere medlemer i denne klubben :-D 

Så det du sier er at foringer og stag burde få annmerkinig på EU kotroll, var det jeg også tenkte. (noe av grunnen til at jeg tok EU før jeg bestillte deler).

Får gjøre et nytt forsøk med å kjenne på stag etc. burde høre og kjenne at det er slakke ville jeg trodd.

 

Godt jeg har noen dekksett liggende :) Blir å hive på vinterdekka igjen, erindrer at den ikke var så ille der.

kose arbeid det om ettermiddagen no.

Stramme styresnekka vil jeg gjette på at du har dokumentert godt så finner vel noe lurt der, evnt på Youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somsagt hadde det vært noe riv gale i forstillingen ,burde de bemerket det på en EU kontroll hvertfall så strengt som det er nå.

Men sjekk gjerne igjen.

Og har du andre dekk prøv det og .😀

Om du skal til å med snekka,kontakt meg så skal jeg hjelpe/ forklare .

For det er gjort på begge her og hvertfall noen ganger på min .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan sa vel omtrent nøyaktig det jeg selv hadde lyst å skrive 😉👍 Ofte kan en forstillingsjustering være det som skal til. Begynn der. Verkstedet jeg brukte sist, lurte på om jeg skulle ha firehjulskontroll eller bare justert spissinga. Forskjellen var 1000 kr. Betalte 550 kr. Men når jeg tenker på dette, så lurer jeg på hva de får justert annet enn spissing på disse bilene ? 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest trolig at det er styresnekke som gjør at du føler den sporer ja. Som lorris pleier og si så må en sitte å gjete bilen om snekka er veldig slakk 🤓 Sist jeg var inne i anledning pkk hos naf så nevnte jeg dette med snekka.men kontrolløren synes at der måtte være såpass som det er på min 🙂  regner med du har sjekket trykket i dekka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Jan sa vel omtrent nøyaktig det jeg selv hadde lyst å skrive 😉👍 Ofte kan en forstillingsjustering være det som skal til. Begynn der. Verkstedet jeg brukte sist, lurte på om jeg skulle ha firehjulskontroll eller bare justert spissinga. Forskjellen var 1000 kr. Betalte 550 kr. Men når jeg tenker på dette, så lurer jeg på hva de får justert annet enn spissing på disse bilene ? 🤷‍♂️

Er kun spissinga fremme som er mulig og justere ja 🙂👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mortenej skrev:

Godt det er flere medlemer i denne klubben :-D 

Så det du sier er at foringer og stag burde få annmerkinig på EU kotroll, var det jeg også tenkte. (noe av grunnen til at jeg tok EU før jeg bestillte deler).

Får gjøre et nytt forsøk med å kjenne på stag etc. burde høre og kjenne at det er slakke ville jeg trodd.

 

Godt jeg har noen dekksett liggende :) Blir å hive på vinterdekka igjen, erindrer at den ikke var så ille der.

kose arbeid det om ettermiddagen no.

Stramme styresnekka vil jeg gjette på at du har dokumentert godt så finner vel noe lurt der, evnt på Youtube.

Satser på du finner utav dette så du slipper og ha bil som drar til siden.

Stramming av styresnekke skal være en temmelig enkel sak og gjøre. Synes og huske man må av med et deksel for og komme til bolt som kan strammes. Du merker fort på rattet om du har strammet for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 hours ago, Bimmerlorris said:

Jan sa vel omtrent nøyaktig det jeg selv hadde lyst å skrive 😉👍 Ofte kan en forstillingsjustering være det som skal til. Begynn der. Verkstedet jeg brukte sist, lurte på om jeg skulle ha firehjulskontroll eller bare justert spissinga. Forskjellen var 1000 kr. Betalte 550 kr. Men når jeg tenker på dette, så lurer jeg på hva de får justert annet enn spissing på disse bilene ? 🤷‍♂️

550,- for en forstillingskontroll er absolutt verdt det, så får ta noen tlf imorgen å se hvor det er ledig tid, sikkert ikke feil å få tatt det uansett.

1 hour ago, Bols'n said:

Det er nok mest trolig at det er styresnekke som gjør at du føler den sporer ja. Som lorris pleier og si så må en sitte å gjete bilen om snekka er veldig slakk 🤓 Sist jeg var inne i anledning pkk hos naf så nevnte jeg dette med snekka.men kontrolløren synes at der måtte være såpass som det er på min 🙂  regner med du har sjekket trykket i dekka? 

Blir å legge på andre dekk iførste omgang. og ja, dekktrykket var det første jeg sjekka :)

Og skulle ikke det hjelpe så blir det nok å se på styresnekka. 

 

Takker for inspill her. dumt å handle mye nye deler og fortsatt sitte med samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei hjul skifte etterkontor tid idag. samtidig som bilen var oppe var jeg fremme med brekkhjernet og pressa på foringer. Her virker alt tight. Eneste jeg ser er at stabstag foringene ser morkne ut, så disse blir å få nye. Fikk på Style 32, Står splitter nye 225 45 17 fra Continental. fikk en helt annen bil. Blei slutt på at den stikker av, nå er det bare litt vandring i hjulspor, er vel ikke noe annet å forvente.

Merkes at det er lavprofil og ikke ballongdekk :), Mye mere presis og kontant. Men på den andre siden kommer mere støy og smålyder frem, bare å fjerne penner og smårask :) og kan trygt legge på 10 på nåla, er jo mindre rulleomkrets her så 90 på nåla var 82 på GPS.

Gøy å se hvordan utrykket på bilen forandrer seg. med Style 5 ser det ut som den er komt rett fra 90 tallet, mens med Style 32 får den raskt et mere moderne utrykk. Liker begge setta utrolig godt. Så må se etter ny gummi på Style 5 og, men ikke i denne sommeren tenker jeg.

Skal se om jeg får time til fremhjulskontroll uansett, greit å slippe skeiv slitte dekk på høsten. 

Så takker for tips om dekk @sveigis, sparte meg nok for noen timer i garasjen og ikke minst kr, iallefall intill videre. Det enkle er ofte det beste sa en kjent Trønder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fant utav dette Morten .😀👍

Ja e34 er sære på dekka hvertfall etter min erfaring og kan dele en historie om dette.

Tdsen her begynte å få en risting og vingling i en viss fart .

Vi sjekket absolutt alt og ingen feil og finne.

Jeg begynte å tenke diff havari og evnt et snekkebytte.

Så ved en tilfeldighet ble nye dekk montert og absolutt alle problemer borte .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det hjalp med hjulbytte 👍 Og ja, E34 ser veldig tøff og moderne ut med Style32, ingen tvil om det 😍 Blir det å montere senk i år ? For hvis du skal det så lønner det seg å vente med justering til du har montert, så slipper du å jusrere to ganger 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt dette hjalp. Er ikke i modus til å mekke akkurat no. Litt småfiks e greit, men ønsker å holde den i kjøreklar stand no.

Det svarer vel også på spm om senk, blir ikke før jeg drar på ferie. Har heller ikke landet type senk. Skal passe med både Style 32 og 5 :) Kravstor ja....

Får legge skruing til høsten tenker jeg. Så ang senk, kom gjerne med bilder og hva dere har montert ;) Skal ikke ha den veldig lav eller følelsen av å kjøre Go'Cart. Motivasjonen er at den skal se riktig ut, ja vet at riktig=subjektiv oppfatning.....

Er bare usikker på hva jeg synes er fint. Så er det noe med penger og Godkjenning, skal ha det på stell her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mortenej skrev:

Ja, godt dette hjalp. Er ikke i modus til å mekke akkurat no. Litt småfiks e greit, men ønsker å holde den i kjøreklar stand no.

Det svarer vel også på spm om senk, blir ikke før jeg drar på ferie. Har heller ikke landet type senk. Skal passe med både Style 32 og 5 :) Kravstor ja....

Får legge skruing til høsten tenker jeg. Så ang senk, kom gjerne med bilder og hva dere har montert ;) Skal ikke ha den veldig lav eller følelsen av å kjøre Go'Cart. Motivasjonen er at den skal se riktig ut, ja vet at riktig=subjektiv oppfatning.....

Er bare usikker på hva jeg synes er fint. Så er det noe med penger og Godkjenning, skal ha det på stell her.

Må si jeg er fornøyd med Supersportsenken. Ikke veldig stivt og fin høyde ☺️ Er jo billig så kan ikke forvente all verdens kvalitet sikkert 🤷‍♂️ Jeg har aldri hatt bila lenge nok til å se hvor lenge det holder 😂

B489F129-A36D-49A8-ACD4-D3DB53773E76.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...