Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Det der er absolutt innafor :) Hadde lette kjørt med bilen slik

Burde vært mere presis og si at jeg trenger bilde av Touring, den er tyngre bak pga vinduene, og det sies at fronten står høyere på Touring pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på min og at det er ikke bak jeg trenger senk, her ligger den egentlig OK.  Som du sier Tore 10/50, kan være et godt forslag.

Ser det samme hos Bolsn over her og, må senkes betraktil mere foran enn bak for å bli bra.

Hvilken type senk er dette?

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det litt plukk på en lørdag :)

Olje og filter skulle byttes, igejn, av med Biltema olja som jeg hadde på i fjor. Den var kun tenkt for å rense ut dritt som har samlet seg. Aner jo ikke når denne hadde siste oljeskift. etter omtrent 40 - 50 mil den blitt fin og svart, desverre ikke noe bilde her.

IMG_0785_2.thumb.JPG.817fcc94419b3cd51d179440b010ae00.JPG

Går for Mobil 10-40 delsyntetisk, OK Olje til en grei pris.

Mens olja rant av var det å gjøre et forsøk på å fikse chrome listene, disse ser absolutt ikke bra ut, matte og triste. Invendig er de også blitt nupette. Autosol Chrome ble plukket frem og litt testing.

Fra dette:

IMG_0781_2.thumb.JPG.4332471d4af57fe1e6fe863432b35eb4.JPG

Til dette:

IMG_0784_2.thumb.JPG.4e6ff2e1a75f66707042454d05cb1817.JPG

Så beviset på at det absolutt er håp. Enkelte av listene er veldig stygge men øyner nå et løsning.

 

Har og en plan om BT adapter, slik at Mobilen kan kobles opp til radio'n, men trenger da strøm :) Fant denne kontakten bak radio:

IMG_0810-2.thumb.JPG.d3ad39edbc06cb1ead6d7a0899b2a457.JPG

Noen som vet hva denne egentlig er til? og om det er mulig å få tak i motsatt plugg?

Har også fått fatt på sigarett tenner bak, og skulle gjerne hatt siste lednings stubben her, regner med det skal være en pæreholder og her :)

IMG_0811_2.thumb.JPG.4b5169d7366df585635650333839a318.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/21/2020 at 2:26 PM, Mortenej said:

Har og en plan om BT adapter, slik at Mobilen kan kobles opp til radio'n, men trenger da strøm :) Fant denne kontakten bak radio:

IMG_0810-2.thumb.JPG.d3ad39edbc06cb1ead6d7a0899b2a457.JPG

Noen som vet hva denne egentlig er til? og om det er mulig å få tak i motsatt plugg?

 

Dette var ikke strøm :) kontakten her hører til orginale kabelsettet til radio, og er for tlf mute.

Så da er spm hvor kan jeg finne strøm som er koblet til tenning. Sigarett-tenner har permanent 12 v så ikke noe god ide å benytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen har fått vært brukis den siste tida, ikke mye kjøring om dagen men litt må en ut å kose seg. Har lett tatt denne fremfor en av de andre :).

Overaska en kammerat med besøk og testtur, og det var bare et stort glis, han satt å mimra over nittitallet og alle herlig turer. Slikt e gøy.

Litt synd med fronten ibakgrunnen, ellers kunne dette vært et bilde tatt rett ut av en garasje på tidlig nittitall. Duger knall som lastevogn, og litt sjarmerende at lastestativet er det fadern kjøpte til sin første i e34 i '88 Fant det i garasjen under ei opprydding for mange år siden, tenkte, dette kan jo komme til nytte... og sannelig :)

IMG_0828_2.thumb.jpg.20160c32188db305bb305d08407f568f.jpg

Med tanken på ferie, og drømmen om å kjøre denne vogna nordover, så var det litt arbeid som gjenstod, for å få den ett hakk mere presentabel.

 

IMG_0839_2.thumb.JPG.ad47a603a77f718b11f1f90ebd33b930.JPGBytte av innsugsbelgen, denne har fått seg en sprekk som har vært fikset med tape. Brukte rød tape så jeg fikk meg en påminnelse hvergang jeg åpna pannseret.

 

 

 

 

 

 

 

 

I og med at dette er en '95 er den orginalt utstyrt med M-tech kanaler, Måtte jo av for å få fiksa rust i kanalene, men nå er det på tide å få dem tilbake igjen. Bare å plukke frem en boks med deler som ble lagt bort for 2 år siden. Her var det en miks av nye og gml deler, ikke alltid en klarer å demontere uten å knekke noe ;)

 IMG_0840_2.thumb.jpg.439f5e3a63dd06a74af0508e4cce0dae.jpg

Fant igjen skummforingne som står rundt jekkehullene, flott å ha dem på plass så slipper så mye sølesprut inn i mellom kanalen og plastkanalen (glemte helt å ta bilde av dette...)

Ferdig montert:

IMG_0843_2.thumb.JPG.0dd347c1390c0d8b0018de3e622efdd1.JPGIMG_0842_2.thumb.JPG.ff5cc4092b70d30ca0f28bf404c47c39.JPG

Så straks mere komplett ut, nå, var fullt av hull og fester som ikke gav mening.

Men støtlistene på dørene har sett sine beste dager. Så om noen har hele lister her, så skrik ut. Er jo egne støtlister på disse med m-tech.

Fordelen med å følge forum er tips til hva som må vedlikeholdes.... kupefilter aner jeg ikke når sist var byttet, så var bare å hive seg rundt når en først var i gang.

Ble å plukke ned hanskerom og plasdeksler under i passasjer brønnen, skulle lagt ut en DYI, men fulgte enkelt denne: https://blog.bavauto.com/wp-content/uploads/2013/03/INS_E34_Microfilter.pdf

IMG_0879_2.thumb.JPG.738ee78770558e2bf13cd66f13e9ed94.JPGIMG_0877_2.thumb.JPG.e274fa1b81f45067d21f591ec4143606.JPG

Da jeg trakk ut filteret kom det ut fine mengder med rask, så frem med støvsukeren for å rydde opp.

Så nå venter jeg på at Koed skal sende nytt, får sjekke om de får det frem til helga.

Har også slitt med utett takluke, ikke mye men når det regner så kommer det litt vann ned på trekket over bagasjerommet. frem med sortfuge og legge langs pakningen, så hpåer jeg dette er nok til å gjøre den tett.

IMG_0882_2.thumb.JPG.aa7dc5704cb8ad71a08aec09ccaba06c.JPG

Kjekke med bil og telefon prat er at det kan kombineres:

Planlegging av ferie med foreldre og søsken krever ikke 110% fokus, så å kombinere det med Autosol og chrome arbeid funker.

IMG_0866_2.thumb.JPG.a4db9988ee5b8b7ebc223589871ec272.JPG

Det meste av Chrome på denne var matt og trist. Her ser dere før og etter, ble ganske fornøyd med resultatet. Etter noen timer var alle listene tatt både ut og inne. Inne er jeg fortsatt ikke 100% fornøyd, spesielt ikke på vinduene i bakasjerommet, men her er det trangt. Men noe må jeg ha å gjøre til høsten og...

Siste før jeg bakka inn i går var å bytte foringene på stabilisator staget. Om de måtte byttes er ikke sikkert, men de så ikke fine ut. Brakettene ble rengjordt og fikk seg tilslutt et lag med lakk, mangel av sort, så ble machine silver fra Ford, tar det man har. Er under bilen så ikke fullstendig krise

IMG_0868_2.thumb.JPG.90b4e418735eaba634187d30bd91a9bd.JPGIMG_0870_2.thumb.jpg.6c7e4cee17ae7286f3b18b0ece5a9eca.jpgIMG_0871_2.thumb.jpg.e697b267a65bf46297eb0242e20183d0.jpg

 

 

Noen timer ble det men kjenner at nå er den nesten klar til å dra på tur.

En vask, samt et nytt mikrofilter så er vi der, er fortsatt noen dager igjen så skulle klare det :)

Mye jeg ville gjort, men alt til sin tid.

 

Som jeg har skrevet så skal jeg opp til Trøndelag, og er klar for å handle inn litt småtteri på turen:

* M-techlister som er hele.

* Støtfanger lista på v.hjørne foran.

* Avtagbarkrok, har bjelken, men kroken er utslitt.

* Plastdeksel bak foran spyletanken, ser ut som det skal være et der.

* Innerskjerm h.s. bak.

 

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er særs bra og bilen ser jo så fin ut nå .

Veldig bra du kan ta denne i bruk nå og ha det gøy med den .😀

Den takluke lekkasjen og tetning kjenner jeg meg igjen på .

Nei veldig bra det her Morten .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Ja, begynner å få troa her no :)

Gøye er at 16 åringen ser frem til å kjøre E34 og ikke F10 på ferie, blir kos for jenta dette.

2 hours ago, viggo E34 said:

blir kjempebra dette morten:applause:

støtfangerlist har jeg vertfall liggende, kanskje no av deksla du snakker om og🤔 må se va jeg finner

Flott Viggo, kan sende deg ei mld når jeg er landa på Levanger, så tar vi det derfra :) svinger kjapt en tur ut te Frosta.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Ferieklar

Ny pakke i posten igjen i går.

IMG_0886_2.thumb.JPG.89b17f6ab40ad544ac685931ab687b3b.JPG

Nytt kupefilter, kan være greit med rein luft på tur. Og var absolutt på tide å få tatt en runde med støvsugeren i luftintaket.

Vanvittig trangt å navigere dette inn bakerst i midtkonsollen, måtte ned med hanskerom og luftdyser til passasjer, så ikke akkurat en 20 min jobb. Men nå er alt på plass igjen og hanskerom justert.

 

Da er siste hånd lagt på verket og bilen klar for ferie.

Gledes å kunne bruke E34 i år :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - turklar bil

God ferietur med digg bil 🥳☀️👍 Skulle lnske det var microfilter på min, for da hadde det mest sannsynlig værr det om å gjøre at det blåser eeelendig ut av ventilene mine 🤬 Det er såpass ille at jeg nok ikke kunne bruke den på vinterstid, for da hadde alt dugget igjen 🤪 Ja ja men nå har du noe å glede deg til Morten, så kjør forsiktig og ha en super ferie 🥳☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å kjøre E34 på ferie. 45 mil opp te Inntrøndelag. Kjekt å komme tilbake til barndommens ferie paradis.

E34 Har kost seg på tur.

F4E8D80B-A1B6-42DB-8EB7-C7F77008353B.thumb.jpeg.38ec8a617081a409ce4c0cd1b5398f1f.jpeg
 

Bilen har oppført seg fint, men har fått noe klunkelyder foran, så tydelig at det er noen fôringer som må byttes iløpet av vinteren.

Fikk også besøkt Viggo en formiddag. Veldig kjekt å stikke innom te en kopp kaffe ig garasjeprat:) takk Viggo for gjestfriheten. Fikk gode tips for videre arbeid med bilen og ikke minst takk for deksler og list.

Kjekt å få på hel fanger list foran og et plastdeksel bak hovedlyset.

ny list montert, uten knekk og skade :) bare en runde med sort farge no så matcher den resten.
E31915DC-FFE5-4AF2-8E2E-DA3674AC9E20.thumb.jpeg.8d28bfecc98e21fae8b38e5cc07c1fa7.jpeg

Skulle vært flinkere til å stoppe langs veien ig tatt bildet av E34 langs våre flotte veier. Får rette på det ved returen.

 

fortsatt god sommer🌞🌞

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det jammen litt skruing på ferie :)

Monterte CC  på vogna før ferien, men fikk den ikke opp å kjøre. Handla litt her og der såbingen garanti for at delene var funksjonelle.  Kommer en workshop seinere på dette :). Nevnte det for Viggo og han hadde gjordt det samme.  Tipset var clutch bryter. Siden jeg har automat tenkte jeg ikke på at dette var nødvendig🤔 Viggo hadde bryter liggende men med feil kontakt så fikk den ikke på plass. Men etter litt grubling og ledig tid lørdag var det bare å ta ned dashbordet og studere videre. Fant en lednings stump som jeg kunne bruke.  Absolutt en midlertidig løsning på plass:

22B5EA3C-281E-4F5D-9A66-A785B28340AD.thumb.jpeg.cb9cecce9b67dd884126babe66c6bda4.jpeg
Men det viktigste, det funka :). Gledes til Trondheimstur te uka :) og returen. Merkelig hvor bortskjemt en er blitt.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...