Jump to content

2007 530xd e61 lufte kjølesystemet etter kjøleveske skifte

Recommended Posts

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er elektrisk pumpe på klima anlegget. Men det er nesten ingenting å tenke på ved diesel BMW, de lufter seg selv egentlig. Bare etterfylle når den har blitt varm.

Skal skifte oljekjøleren når jeg får ny time hos bmw. Skal komme tilbake med resultatet etter skifte. Dem var ivertfall 80% sikker på at den var defekt og jeg slår meg til ro med det. 

Da er oljekjøler skifter og det ga resultater. 88-90 grader nå på -10 c ute.   

Posted Images

På 12.12.2018 den 22.14, tommybf skrev:

kjøpte min hos koed.no

typen Hella. Har lest at termostater til automatkassa uheldigvis kan ryke etter kort tid, at den låser seg i åpen posisjon. Tydeligvis en svakhet på disse termostatene uavhengig av hvilken type. Legger ved link under. Vurdere å montere det denne fyrn har gjort for å sikkre meg mot problemer med termostaten i ettertid. 

http://forum.bmw5.co.uk/topic/132447-inline-thermostat-mod-to-fix-the-gearbox-heat-exchanger-write-up/

Hjertelig takk, går for denne løsningen selv. Han beskriver ikke noe om fjerning av gammel termostat. Går det an å bare fjerne innmaten?

Sliter med m47 som ikke krabber over 70gr. Har klemt igjen både slange fra radiator til termostat ,og slange fra kjøler for girkasse. Satt Klima på kaldt + stoppa vifte. Lot motor gå opp til 70gr. 

Det går lang tid før dennne temp nåes på tomgang. Eneste slange som blir like varm som kjølevann er slange inn på radiator.

Verken slange fra girkjøler og Egrkjøler blir varme. 

Hvor kan varmen gå da?

18 minutter siden, steinarn skrev:

Sliter med m47 som ikke krabber over 70gr. Har klemt igjen både slange fra radiator til termostat ,og slange fra kjøler for girkasse. Satt Klima på kaldt + stoppa vifte. Lot motor gå opp til 70gr. 

Det går lang tid før dennne temp nåes på tomgang. Eneste slange som blir like varm som kjølevann er slange inn på radiator.

Verken slange fra girkjøler 

Edited by johanngj
  • 4 weeks later...