Gå til innhold

Alpina B3 3.3 auto cabriolet 2001 vinterlagring, kanskje salg?


tambur4
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
4 timer siden, tambur4 skrev:

Det nærmer seg ja @KKME30! Kommer til å være livredd for å parkere med de nyrestaurerte felgene på førsten😃

Gleder meg til Dikemark!

 

Ja det kan jeg tenke meg😅 

Ja får håpe det blir mange som skal der!🙂 vet ikke helt selv om jeg får mulighet til og komme da fruen har termin nerme treffet og har egentlig sagt at jeg må holde meg hjemme men vi får se😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, KKME30 skrev:

Ja det kan jeg tenke meg😅 

Ja får håpe det blir mange som skal der!🙂 vet ikke helt selv om jeg får mulighet til og komme da fruen har termin nerme treffet og har egentlig sagt at jeg må holde meg hjemme men vi får se😅

Jeg tar med meg trassig tre åring og høygravid kone og kommer med B10en…satser på at ikke vannet går 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

I går ville ikke caben lukke seg. Kom halveis opp før den stoppet. Ingen ulyder, og kunne fint kjøre den ned igjen. 

Prøvde én gang til mens naboen skjøv litt forsiktig. Da gikk det bra. Jeg ser at nivå på hydraulikkolje er litt lav, så jeg får etterfylle og håpe det er nok nok fix. Jeg har ingen synlige lekkasjer, men det blir kanskje sånn etter 22 år?

Noen som vet hva slags olje? Hva som helst?

20230604_111305.thumb.jpg.2f9392d6da9b395c3ebff4f812c78b77.jpg

Endret av tambur4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, tambur4 skrev:

I går ville ikke caben lukke seg. Kom halveis opp før den stoppet. Ingen ulyder, og kunne fint kjøre den ned igjen. 

Prøvde én gang til mens naboen skjøv litt forsiktig. Da gikk det bra. Jeg ser at nivå på hydraulikkolje er litt lav, så jeg får etterfylle og håpe det er nok nok fix. Jeg har ingen synlige lekkasjer, men det blir kanskje sånn etter 22 år?

Noen som vet hva slags olje? Hva som helst?

20230604_111305.thumb.jpg.2f9392d6da9b395c3ebff4f812c78b77.jpg

På e38 med hydraulisk bakluke er det shell aeroshell 41 - tipper det er det samme her, uten at jeg skal si det for sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rune-K skrev:

BMW delenr. 54 34 0 394 395

Takk for info Rune. "må" jeg bruke original olje, eller finnes det andre generelle jeg kan bruke? Tenkte å høre på Veng i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Da er caben i drift igjen! Med kyndig hjelp fra Veng fikk jeg kjøpt (forhåpentligvis) riktig hydraulikkolje. Så fungerer den bedre enn tidligere👍

Og jeg klarte det selv! Jeg, med allergi mot skiftnøkler, som ikke vet bak fram på et skrujern og elendig dybdesyn😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tambur4 changed the title to Alpina B3 3.3 auto cabriolet 2001 vinterlagring, kanskje salg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...