Gå til innhold

HHO Hydrogen E39 520i 2001 model


yeppbiz
 Share

Anbefalte innlegg

Da min E39 begynner å nærme seg pensjonist alder, ønsker jeg prøve ut Hydrogen-gass produserende enhet.

Har studert teorien og alle negative og positive synspunkter rundt emnet.

Det som er klart er at du må ha enhet som produserer rikelig med gass, samt en kontroller som regulerer de forskjellige sensorene.

Det er noen i Irland som snart skal lansere en spennende enhet der du visstnok skal slippe kontroller... Usikker på teknologien her!

Ønsker synspunkter fra folk som har gitt dette eksperimentet et realt forsøk!

Kan godt brenne noen lapper på dette og det spiller ingen rolle. Mest interessert i om prinsippet KAN fungere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI OG ATTER NEI det vil aldri fungere. Bruk heller pengene på en fyllekule eller hvis du er avholdsmann hiv dem ut av vinduet eller send dem til meg(så jeg kan ta meg en fyllekule).

I fysikken er Termodynamikkens lover en av grunnpilarene. Det du ønsker å gjøre er ta en mengde "energi" og bruke den til å skape en større mengde "energi" det er komplett umulig å få til i følge Termodynamikkens lover. Det eneste du vil ende opp med er en bil som vil gi deg høyere bensinutgifter og koste deg mer penger. Hvis du ikke tror meg ring et eller annet norsk universitet med fysikkavdeling og rådfør deg

EDIT: Moderatorer denne tråden bør stenges og helst slettes. Ved å se på emneknaggene tror jeg dette er et forsøk på å skape blest om et eller annet håpeløst idiotisk HHO som man kan kjøpe. Lenke til levrandøren vil nok helt sikkert dukke opp senere

Endret av t06afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, yeppbiz skrev:

Prinsippet er vel å skape energi og erstatte den andre form for energi. Energi mengden er den samme.

Det skal prøves uansett og cash is not a issue!

Termodynamikkens lover sier også at energi ikke kan skapes fra intet og at energien alltid blir bevart. Altså "energi" kan ikke bli skapt eller ødelagt. Den kan bare bli transformert til en annen form. Altså du kan ikke få mer energi ut av en prosess enn det du putter inn i den.

Verden tørster etter energi. Hvis dette du skal gjøre var så lurt hvorfor er ikke alle biler drevet med forbrenningsmotor utstyrt med dette. Kan det være

A: At det bare er tull

B: Den gode gamle konspirasjonsteorien fra såkalte energynuts om at oljeselskapene har bestukket verdens myndigheter for å få lov til å holde på som før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A: Det er det som skal undersøkes!

B: Nå er det snakk om en mindre forbedring i forbruk da! Uansett det er ingen tvil om at hydrogen er svært brennbart og blir spennende å se effekten av dette!

Vil komme med rapport når den tid kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

There’s a Sucker Born Every Minute......Det du IKKE forstår er at det er effektiviteten i alle leddene i din prosess for å skape hydrogen så er effiktiviteten langt under 1. Og som jeg sa fysikkens lover gir ikke rom for såkallet over "over unity" energi produksjon. "Free energy" er bare en myte som ingen har klart å bevise finnes, tro meg mange har prøvd. Vann er på ingen måte en energibærer. Det er å regne som asken som er igjen etter at gassene hydrogen og oksygen har reagert med hverandre. Ja hydrogen er brennbar gass. Men energien i den hydrogenen du klarer å utvinne er mindre enn den mengden energi du bruker på rive oksygen atomene fra hydrogen atomene i vann.  Den enseste energibæreren i din kjede er bensin. Som du altså ender opp å bruke mer av ikke mindre.  Du er et skoleeksempel på at veldig mye er galt i norsk skolevesen. Du er like optimistisk som en liten unge som panter en brusflaske og håper å nok penger til å kjøpe en ny flaske med brus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, yeppbiz skrev:

Det er noen i Irland som snart skal lansere en spennende enhet der du visstnok skal slippe kontroller... Usikker på teknologien her!

Ønsker synspunkter fra folk som har gitt dette eksperimentet et realt forsøk!

Kan godt brenne noen lapper på dette og det spiller ingen rolle. Mest interessert i om prinsippet KAN fungere!

Hvordan kan folk ha gitt noe som snart skal lanseres et realt forsøk??  Og, om jeg tolker deg rett, hvordan kan man gi noe et realt forsøk når det i første omgang er et eksperiment...? Kanskje litt kverulerende av meg men.

Jeg hiver meg på t06 her. Et garantert resultat av dette eksperimentet er at du kommer til å brenne lapper ja, tusenlapper! Om bilen din er sliten så er det best å kaste inn håndkleet, bite i det sure eplet og skrote den og skaffe seg ny doning. Best å la de store OEM produsentene ta seg av utvikling av teknologi, biler og motorer, de bruker tross alt milliarder på det for at du skal bruke hundrelapper på å fylle tanken med døde dinosaurer hos Shell eller Esso..

Og i prinsippet så er det vel en del fysikere og vitenskapsmenn som mener tidsreiser skulle la seg gjennomføre, men i praksis så er det ikke gjennomført ennå.

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, yeppbiz skrev:

Mitt opprinnelig innlegg var skrevet slik at jeg ville unngå alle sofa-ekspertene! Jeg visste det ville komme derimot!

Skolen er designet for å holde deg i boksen! Det betyr ikke at HHO vil virke!

Time will tell:-)

 

Det eneste "Time will tell" er at du har kastet bort masse tid og penger. På noe som er dømt til å mislykkes. Godt understøttet av vel beviste lover innen fysikk. Hvordan tror du at DU med den idiotiske boksen under panseret kan endre fysikkens lover DoH! Hvis du ikke tror meg ta en titt på denne videon. Ikke vær det han i videon kaller en "Scientific illiterate muppet" Google hva det betyr selv

The Truth About HHO Generators For Your Car - Fact Vs Fiction on Engine Bay Electrolysis - YouTube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

Elsker denne debatten. Foreslår at du kjøper et slikt kitt å prøver selv siden du ikke vil høre på fysikk så kan du se selv :) Personlig ville jeg heller kjøpt meg en hybrid om det er penger du ønsker å spare i lengden på fuel. 

Mange relgiøse fanatikkere blenker i forhold HHO skruller som dyrker sin relgion overunity fri energi produksjon. I HHO menigheten er det selvsagt ikke mangel på spreke konspriasjonsteorier og annet svada slik som i all annen fanatisk "relgion". HHO relgionen ser ikke ut til dø ut. Men får stadig tilhengere av en eller annen merkelig grunn. Det som er dumt er at svindlere står klare til å selge dem masse dyrt utstyr. Det som er litt morsomt er at den første som kan påvise dem minste lille sprekk i Termodynamikkens lover garantert vil motta en Nobel Pris i fysikk og ikke nok med det, selvsagt også bli milliardær. Pussig nok har ikke det skjedd til nå uvist hvorfor. Men så klart vi er ikke smålige her forumet. Derfor krysser vi så klart fingrene for at @yeppbiz blir den første som lykkes. Alltid morsomt når nordmenn vinner Nobel Priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, yeppbiz skrev:

Hehe:-) Takk for at alle de gode oppmuntringene!

På tross av alle fysiske lover, falitt erklært skolevesen, siste idiot, konspirasjonsteorier, Nobel's priser, bekymring for penger og relgion. Skal dette testes ut!

Gir det 30% sjanse!

Du lille venn. La oss først betrakte besinmotor, dynamo med rem, og HHO generator som et system. La oss videre forestille oss at alle disse enhetene har 100% virkningsgrad. Selv med et slikt utopisk system ville du sitte igjen med like energi fra HHO generatoren som du puttet inn i den. Energien du putter inn i den sistnevnte prosessen  kommer fra dynamoen som omdanner mekanisk energi til elektrisk energi. Siden du med en HHO generator vil belaste dynamoen hardere vil den bli tyngere å dra rundt altså ta opp mer energi fra besinmotoren. Denne energien må selvsagt komme i form av økt bensinforbruk. Men det er ikke så farlig siden du sitter igjen med en miks av hydrogen og oksygengass som på godt norsk kalles knallgass. Denne gassen kan du putte inn i som drivstoff i bensimotoren din. Siden motoren din er 100% effektiv er du faktisk like langt som da startert, totalt sett vil ikke bensinforbruket ditt gå opp eller ned men forbli det samme. Så selv i en ideell verden vil pengene du putter inn i HHO system være bortkastet.

Nå er det slik at vi ikke befinner oss i en ideell verden. En bensinmotor har en virkningsgrad eller effektivitet på rundt 20 til 25 prosent. Det betyr at mesteparten av energien i bensinen går bort til andre ting enn å lage energi som kan brukes til å få hjulene til å gå rundt. Fra motoren går det en rem til dynamoen. I dette systemet forsvinner ca 10  prosent bort til andre ting enn snurre dynamoen rundt. Dynamoen er heller ikke ideell. La oss si at ca 60 prosent blir utnyttet til å skape elektrisk energi. Resten blir borte på veien. I form av friksjon, varmegang elektrisk motsand, osv. HHO generatoren din er heller perfekt. La oss si at 55 prosent av energien du putter inn i den blir til energi i form av knallgass. Som du igjen kan putte inn i den 20 til 25 prosent effetive bensinmotoren din. Så skal en HHO generator lønne seg må du et eller annet sted få igjen mer energi enn du putter inn i prosessen. Her er du faktisk svar skyldig hvor i kjeden skal du hente ut denne energien. Jeg venter spent på svar  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...