Gå til innhold

Daniel.B BMW E92 335 Oppdatering


Daniel.B
 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Daniel.B skrev:

Hei gutter. Beklager for dårlig oppdatering. Har vært mye jobbing i skurn og fullt opp med skole nå, men jeg fikk sammen motoren og bilen rett før høsten slo inn for fullt.

Men jeg sliter med med at den kutter på bank 1 (de tre første sylinderne) ved 6000rpm. Ikke alltid alle tre sylindrene.

Får koder som:

29CC - DME: Combustion misfires, several cylinders.

29CD - DME: Combustion misfires, cylinder 1.
29CE - DME: Combustion misfires, cylinder 2.
29CF - DME: Combustion misfires, cylinder 3.
 
Om noen har innspill til dette, så settes det stor pris på!

Alt ser jo veldig bra ut. Den trekker timing på cyl 2 og du har railpressure som varierer veldig ved full gass, men trykket er jo egentlig ikke for lavt. Men kan hende derfor den kutter på grunn av variasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel.B skrev:

Takk for respons!

Blir ikke helt klok på dette. Kjører NGK 97506 plugger som jeg har gappa til 0,5mm. Nye BOSCH coiler.

Se nærmere på hva som skjer rundt 3000rpm. Får veldig store variasjoner på AFR på bank 1 etter 3000. Sammenlignet med AFR på bank 2. Har prøvd å kryssbytte lambdasonder og jorde ekstra uten hell.

Har du noen forslag?

0.5mm? Mener at alle kjører 0,22mm. Høres ut som du har for stor åpning på pluggen og gnisten blåses bort ved 6k rpm. Kan også være dette som skjer med en eller flere sylindere på bank 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daniel.B skrev:

Anbefalt gap på disse er 0,02" noe som tilsvarer 0,508mm. Gap på std plugger er 0,7mm.

Jeg har også prøvd å dra ned gapet til 0,4mm uten suksess. Har også prøvd de originale pluggene. Så er ganske sikker på at dette ikke er problemet. Har også prøvd å kryssbytte coiler og prøvd de gamle coilene. Dysene er helt nye genuine index 12.

Er litt tom for idèer egentlig. Det eneste jeg ikke har gjort er å måle kompresjon. Det kvier man seg jo alltid for..

Da blandet jeg målene her. Men da er jo alt på toppen ok, men hva med HPFP? 
Jeg tror at det kanskje ikke er noe med komp, men man vet jo ikke før man tester. 
 

Han her har 300k+ kilometer på sin n54: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 24.11.2019 den 14.09, Daniel.B skrev:

Målte kompresjonen på vårparten og den var meget god. Fikk så problemer med stempelringer på syl 5 og 6 som førte til at jeg måtte opp med motoren. Men det er jo på de tre første sylindrene jeg har problemer hver gang.

Her er en tidligere logg (tredje gir): https://datazap.me/u/danielb/log-1572559298?log=0&data=3-22

Den første loggen jeg linket til måtte jeg ta i fjerde gir da jeg hadde store problemer med å få feste.

 

Skal se nærmere på høytrykket. Trodde egentlig at dette ikke var så galt. Må også ha i bakhodet at dette er kun en grovjustering av motor. Takker for innspill.

Hei, og takk for hjelpen sist. Jeg lurte på om du har noen interesse av svarte sideblinkers med sota glass i f10 style. Jeg har ett sett her som du kan få, hvis du vil bruke de.

God Jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...