Gå til innhold

Eriks E92 325i 2009. Stor update!


eadingen
 Share

Anbefalte innlegg

På 7.11.2018 den 17.47, eadingen skrev:

 

Prøvde meg tidligere idag, det er den litt "lysere" tikkingen :) Satser på det er normalt :D Men hadde vært deilig om den hadde forsvunnet da den tar vekk litt av den fine sekserlyden... Skal prøve å få den på bukk iløpet av morgendagen, men tror ikke det er noe alvorlig (håper jeg).

Satser på dere får opp videoen, ellers får jeg prøve meg på nytt :)

 

IMG_2106.MOV

Det er ikke noen unormal lyd, jeg har samme på min. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å glor litt rundt på nye felger på nattestid. Har funnet et sett med JR11 som så greie ut. Har alltid hatt en greie for de felgene. 9.5" rundtom og så ut som fitmentet så veldig innafor ut på hans E92. Så tenker egentlig bare å slå til, da det neste på listen og en liten julepresang til meg selv blir et sett coilovers, så da begynner det jo å ta litt form her. Tenkte jeg kunne kaste inn et lite inlegg da jeg allikavel er våken og kjeder meg. Har ikke skjedd noe nytt med bilen annet at den fikk seg en liten vask idag :D 

IMG_2162.jpg

IMG_2161.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Liten juleupdate.

 

Da nærmer det seg jul, og siden jeg stort sett jobber hele julen var det påtide å få gjort noe med bilen.

Har vært ganske stille på prosjektfronten da både jeg og fadern har vært opptatt med å bytte automatkasse i Volvo XC70en hans. Men når det var over var det endelig ledig. 

Det som har blitt gjort er vel egentlig mest forebyggende vedlikehold. Som å prøve å holde saltet vekke. Jeg gjorde det jeg kunne for å få mest av understellet. Da jeg ikke akkuratt kan høytrykkspyle den når den står på bukkene inni garasjen. Det gikk så videre til å ta av hjulene fremme da jeg sliter begge ABS følerene fremme (bestilt). Tok av de og rengjorde både føleren og med ABS ringen. Uten tegn til forbedring, som jeg tenkte meg.

Tiden gikk så videre for å gå over med en all purpose cleaner bare for å få bort saltet fra undersiden. Som forstilling og bakstilling. Jeg gikk så over med stålbørste og fikk bort overflaterusten før jeg brukte biltema sin "rusteter" og lot den stå i et døgn. Som så ut som den fungerte veldig greit. Ble bare helt svart over rusten og det var klar for rustbeskytter. Sprayet så godt med beskytter på, produktet som ble brukt her var da biltema sin understellsbehandling mener jeg den heter. Er vel ikke akkurat så populært å bruke biltemaprodukter, men tenkte for min egen magefølelse da veiene her er grovsaltet, at den faktisk hadde noen form for understellsbehandling. Iverfall frem til vinteren igjen, da planen er lanolin behandling og sandblåsing av subframen bak, og understellet generelt. 

Ble veldig dårlig med bilder denne helgen. Men kan garantere flere bilder kommer fortløpende.

Kan også informere at coilovers ligger klar i garasjen SAMMEN med JR11 felgene. Som jeg faktisk enda ikke har testet på bilen... 

 

God jul til deg og dine!

78564B64-2B9D-4DDE-9737-9286017DBC75.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Driver å ser litt på Mosselmann sin stage to. Men er det sånn at visst jeg bare kjøper innsuget, er det da mulig å tune den på stock ECU på dyno? Eller må man bestille chippen som følger med? For ser at hele pakken koster 18000kroner, det er vel kanskje det enkleste? Så på en side også at man kunne få de oppi rundt 295 hester. Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bidra litt håper jeg :) 

Når du kjøper innsuget av dem vil du i prisen få med tuning av bilen. Du må hente ut fila org fila som ligger på DME i dag og sende over til dem. 

Man kan hente ut mer av disse, men det krever sånt som grenrør slik jeg har på min. Jeg har videre tunet for å grenrør samt M performance luftfilterboksen. Nå har ikke jeg hatt den på dyno, men virtuel dyno så mener jeg å ha sett rundt 305-315 i motor. 

Veldig potent motor, bare pass på at du ikke har injektorer som drypper bensin når bilen er av. Dette vil påvirke mye, spesielt på effekten. Er det noe mer så er det bare å spørre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 9.15, ahj skrev:

Jeg kan bidra litt håper jeg :) 

Når du kjøper innsuget av dem vil du i prisen få med tuning av bilen. Du må hente ut fila org fila som ligger på DME i dag og sende over til dem. 

Man kan hente ut mer av disse, men det krever sånt som grenrør slik jeg har på min. Jeg har videre tunet for å grenrør samt M performance luftfilterboksen. Nå har ikke jeg hatt den på dyno, men virtuel dyno så mener jeg å ha sett rundt 305-315 i motor. 

Veldig potent motor, bare pass på at du ikke har injektorer som drypper bensin når bilen er av. Dette vil påvirke mye, spesielt på effekten. Er det noe mer så er det bare å spørre :) 

Tusen takk for svar! Hva kom dette ca på for deg, og er du fornøyd med oppsettet? 

Hvordan kan man sjekke om injektorene drypper når den er av? Er det noen enkel måte å sjekke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, eadingen skrev:

Tusen takk for svar! Hva kom dette ca på for deg, og er du fornøyd med oppsettet? 

Hvordan kan man sjekke om injektorene drypper når den er av? Er det noen enkel måte å sjekke det?

Jeg er kjempe fornøyd. Jeg kjøpte bilen med mosselman så det vet jeg ikke hva koster. 

Det enkleste er å ta ut tennpluggene for å se om de er våte. Ene min var veldig våt, såpass at den stinket av bensin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har da noen uker gått forbi og jeg fikk endelig hjulboltene. De bestilte jeg fra tempedekk.no. Fikk disse levert i feil farge og i en IKEA pose. Så er ikke helt sikker på hva som har skjedd der. Men uansett...

Var opplett en dag, så tok meg tiden til å hive bilen på bukkene og prøve på felgene som jeg har utsatt og utsatt.

Har bare prøvd på ene siden da, så slipper jeg å drasse frem og tilbake og av og på.

Synes det ble heelt kanon. Men spørs litt om jeg må valse hjulbuene😬. Da det poker litt både fremme og bak. Men synes selv dette her er ganske så "stilig".

Enda bedre blir det når den blir litt lavere.

Ellers har jeg lyst til å gjøre noe med interiøret for å få det til å se litt med moderne ut. Som f.eks m3 conversion på dashbord. Så en tråd innpå her med en som gjorde det på en E91. Som så helt rått ut. 

Får vel også skaffe meg noe annet en iPhonen til å ta bilde med, for å få det litt mer piffet opp.😁

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7ef.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7f0.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7ea.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7eb.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7ec.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7ee.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 28.3.2019 den 19.35, kasperveimo skrev:

Fått montert Vogtland enda? :)

Det har jeg! Har bare ikke fått rukket å oppdatert posten. Men de funker veldig greit enda vertfall. Nå har jeg bare fått kjørt på de med vinterdekkene(ballongdekk). Men stiver endel og føles veldig bra, også slapp jeg å bytte stabstag. Så det kan du bruke opp igjen. Så er fornøyd enda vertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kasperveimo skrev:

Høres bra ut!😁 vurderer Vogtland selv. Har du noen bilder av bilen senka?

Det har jeg, nå er den ikke helt justert ned da. For å få den gjennom hos vegvesenet, har time der 10. april. Skal lage til en skikkelig update med alt som er gjort med den imorgen tenker jeg. Punkterte jo selfølgelig et par dager etterpå jeg monterte. Så kører rundt med noen stygge felger nå hehe :D

Men, gjør jeg lurt i å fjerne "flappene" under frontfangeren?

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7f3.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7f4.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7f5.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7f1.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7f2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...