Gå til innhold

Lav ladespenning på batteri. E60


Helge Hansen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Sliter litt med lading bak på batteri. 2008 520d. Har hatt problemer med utlading av batteri en stund og byttet til nytt batteri for 1- 2 mnd siden uten att det ble noe forandring. Får nå opp batterisymbol og til tider feil på antiskrens og kirkasse, så batteriet får vel ikke lading og tømmes under kjøring.fuker greit en stund når jeg lader opp batteriet. Byttet dynamo i dag for å utelukke den, men var bomskudd det også. Har veldig lav ladespenning på batteriet men normalt til litt høyt i motorrom, dynamo ble byttet pga ladespenning på 15v - 16v på det høyeste. Har vert opp med og pusset kobblingspunkt i motorrom og bagasjerom, tenkte kansje dårlig kontakt, men ingen forandring. Har en mistanke om batterikabel mellom motorrom og bagasjerom som er problemet, eventuelt noe kødd med batteriterminal. Noen hær som har hatt samme problem og eventuelt har noen tips. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kapteinh skrev:

Du har kodet det nye batteriet?

Gjennomføringen på kabelen i bagasjerommet er også en gjenganger, Men vil tror du heller hadde merket det på start en lading.

 

Batteriet er kodet. Var opp med kobblingspunkt på gjennomføringen og pusset reint, tok av plastdekkselet og monterte direkte for å se om det ble noe bedre men det ble det ikke. Satte på plastdekkselet etterpå bare så det er sagt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helge Hansen skrev:

Batteriet er kodet. Var opp med kobblingspunkt på gjennomføringen og pusset reint, tok av plastdekkselet og monterte direkte for å se om det ble noe bedre men det ble det ikke. Satte på plastdekkselet etterpå bare så det er sagt 😜

Da ville jeg prøvd ibs som otis sier, bare å nappe ut den lille ledningen som går på minuspolen

Endret av kapteinh
Feilpost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kapteinh skrev:

Da ville jeg prøvd ibs som otis sier, bare å nappe ut den lille ledningen som går på minuspolen

Har prøvd det også men fortsatt lav lading på batteri og normal spenning ut fra dynamo. Vet ikke hva som er normal ladespenning ved måling direkte på batteri på bmw, men noe høyere en ca 12 v bør det vel være. Har hatt ca 14 volt på batteri men da målte jeg ca 16 volt ut fra dynamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 540is skrev:

Se på det du skulle ha startet med ved feilsøking av elektronikk i bil, jordingen.

Det vil si, sjekk den flettede jordingskabelen mellom motor og karosseri.

Prøvde med startkabel mellom karosseri og motor uten noe forandring på volt på batteri, volt måling på ladepunkt i motorrom er ok. Men får sjekke jordingskabelen om den er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...