Gå til innhold

En tidsreise tilbake til gamle bimmers.no


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,
For et par uker siden leita jeg frem en gammel laptop som jeg hadde installert DIS på,  for å sjekke noe.
Jeg kom til å opne nettleseren uten nett, og der lasta den inn gamle bimmers gitt 😄 

Ble sittende å bla opp og ned et par ganger, før jeg trykte oppdater og lastet inn den nye versjonen..
Må ærlig innrømme at jeg savner den gamle litt.. 😏

 

Kos deg 😉

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult tilbakeblikk, savner egentelig litt den plattformen og tiden da det yret av liv her inne. Jeg kan virkelig ikke forstå at folk synes Facebook er en bedre løsning, all informasjon forsvinner og folk må hele tiden spørre om de samme tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Kult tilbakeblikk, savner egentelig litt den plattformen og tiden da det yret av liv her inne. Jeg kan virkelig ikke forstå at folk synes Facebook er en bedre løsning, all informasjon forsvinner og folk må hele tiden spørre om de samme tingene.

Helt enig, Facebook er en elendig plass for slikt.. Og folk kaller gruppene for forum.. 🙄

Ikke vits å poste noe for at folk skal kunne finne det og lese seg opp, det forsvinner etter et par dager. Å søke det opp er helt nytteløst.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har postet litt på et par e39 grupper. Skjedd flere ganger at jeg har postet et ryddig svar, med punkt å sjekke i rett rekkefølge, eller noe jeg har hatt en forklaring på, men den drukner i allslags forslag om at "jeg hadde samme feil og da var det.........." eller tanta til en kompis av en kompis hadde samme problem og der var detsånn og sånn". 

Men det er ikke mine penger så for min del spiller det liten rolle. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at det var Gunnars E34 520i. Det fantes tidligere en tråd der han fortalte om hvorfor/hvordan han tok dette bildet. Det helt tidlige bimmers designet er i dag ganske artig retro med direktelinker til nesten alt på forsiden slik det var vanlig å gjøre på denne tiden. Bortsett fra dette (som er temmelig gammeldags i dag) synes jeg at dagens eiere av bimmers er ganske tro mot det opprinnelige designet... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei jo ganske stor motstand når Bimmers gikk over til den nye og nåværende forum plattformen. Blei jo også opprettet ett nytt "konkurrerende" forum og greier, Bimmeren eller hva det het. Dette delte jo entusiastmiljøet på nett noe, og jeg er redd Bimmers mistet noen brukere pga denne omleggingen. Men det gikk jo ikke så lang tid før det andre forumet ble lagt ned, var ikke akkurat noen sukess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at dette hadde så mye med bimmers "nye" design å gjøre, men mer med at noen prøvde å utnytte det vakumet som oppsto når bimmers fikk nye eiere. Jeg var ikke en del av dette, men slik jeg forsto situasjonen var årsaken sannsynligvis rivalisering mellom gamle kjente. I selve forumet var det på denne tiden svært mye bevisst tullball og trolling. Målet var helt klart å ødelegge diskusjonene for dermed å ødelegge forumet - og endelig tilby et nytt BMW forum. Slik gikk det ikke... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg tror ikke at dette hadde så mye med bimmers "nye" design å gjøre, men mer med at noen prøvde å utnytte det vakumet som oppsto når bimmers fikk nye eiere. Jeg var ikke en del av dette, men slik jeg forsto situasjonen var årsaken sannsynligvis rivalisering mellom gamle kjente. I selve forumet var det på denne tiden svært mye bevisst tullball og trolling. Målet var helt klart å ødelegge diskusjonene for dermed å ødelegge forumet - og endelig tilby et nytt BMW forum. Slik gikk det ikke... :)

 

Det var mye trolling og vi vet hvilke brukere det var, uten å nevne navn. Bmwguiden som det i starten het, etterhvert bimmers, er jo blitt stor og nå uoffisielt det offisielle BMW-forumet her til lands. Jeg setter pris på aktiviteten her, selv om det går i bølger er det jevnt over høy trafikk i forhold til at sosiale medier er kommet på banen. VW/Audi Club (VAC) har vel også høy aktivitet, men ellers vet jeg ikke om andre merkebestemte forum som er så aktivt. Da jeg hadde min W202 var jeg på MB-forumet samtidig, men det var kjipt og de tipsene og forslagene jeg fikk var skikkelig dårlige(jeg ville holde litt stil over w202, ikke la den se ut som et takras). Var innom Toyotaforumet tidligere for å sjekke ståa, der var det dagesvis mellom hver post og orket ikke lage bruker engang. All ære til bimmers og dets medlemmer for å holde dette forumet up 'n runnin'. :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tror eieren den gangen, Gunnar, fikk juridisk trøbbel med navnet BMW-Guiden. Bimmers ble nærmest en nødløsning for å kunne drifte siden videre den gangen. Det var vel heller aldri planen at siden skulle bli så stor som den faktisk ble. Trollingen husker jeg godt.....

 

Jeg har vært medlem lenge - nesten siden starten. Har alltid lest flittig, men ikke postet all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at Gunnar aldri fikk juridisk trøbbel pga. navnet BMWGuiden (altså at BMW inngår i navnet), men det fikk derimot svenske BMWPower som er 5-6 år eldre enn bmwguiden/bimmers og hadde allerede den gangen et rimelig stort publikum. De måtte endre navnet og det ble så AutoPower. Gunnar ønsket å være på forkant med denne utviklingen og han endret derfor navnet til bimmers.

Her er forøvrig en link til bmwguiden.no via waybackmachine den 22.03.2003. Den gangen hadde forumet 40 medlemmer inkl. noen testregistreringer. Det var 33 tråder fordelt på totalt 198 innlegg... :)

https://web.archive.org/web/20030221090315/http://bmwguiden.no:80/forum.php

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...