Gå til innhold

Abs feil 118d E87


Dagge96
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 118d med abs feil som jeg ser mange av disse har. Har blitt byttet abs sensor (fra bildeler.no) og abs ring venstre bak. Kjørte ca. 2 uker, så kom feilen opp igjen. Hadde sensoren ut igjen for å se om det hadde skjedd noe med den og sjekket ringen. Etter det var lampene borte i ca. 2 uker igjen, så kom de tilbake. Men har nå merket at det bare er når det er fuktig og bløtt at lampene kommer. Noen som har en formening om hva feilen kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart at det bare kommer når det er fuktig/bløtt. Men kan godt hende du har rett. Har lest at det eneste som funker er original sensor.

Nei, må kjøpe ny aksel egentlig. Bestilte ringer fra England. Slo av den gamle ringen som hadde utvidet seg pga rust. Pussa der ringen skal sitte å slo på den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dagge96 skrev:

Synes det er litt rart at det bare kommer når det er fuktig/bløtt. Men kan godt hende du har rett. Har lest at det eneste som funker er original sensor.

Nei, må kjøpe ny aksel egentlig. Bestilte ringer fra England. Slo av den gamle ringen som hadde utvidet seg pga rust. Pussa der ringen skal sitte å slo på den nye.

GS bildeler selger også disse ringene løst.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 21.06, Daniel80 skrev:

Vi pleier å punktsveise ringene på igjen.. Kan det være den ikke fungerer skikkelig hvis du bare har slått den på? Evt at den har flyttet litt på seg igjen?

Satt der den skulle sist jeg sjekka den. Men takk for tipset! Synes bare det er merkelig at det bare skjer hvis det er fuktig ute. Kan det være at det kommer fukt/vann inn i kontakten? Kan ikke se at det er noe med ledningene (brudd/skadet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
1 time siden, TAar skrev:

Hei. 

Har du funnet ut av problemet på bilen din?

Har akkurat det samme på min bil og bare når det er fuktig.

 

Har ikke funnet ut av det enda. Men regner med det er sensoren. Har fått flere tips om at det bare funker med original sensor. Så enn får vel prøve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Øyvind L. skrev:

Selger ABS ringer billig på Ebay.

Kjør en tur mens du logger ABS sensorene når det er fuktig. Så ser du om den faktisk fusker eller om den bare teller feil.

 

Når lampene er tent så viser den null når jeg kjører. Så er noe med sensoren, eller ledningene til sensoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TAar skrev:

Dagge96: Hvilket utstyr bruker du for å logge sensorene?

danskii: du rengjorde altså kontaktpunktet mellom bilen og føleren? (Den sorte plastboksen innerst i hjulhuset?)

Jeg koblet ut abs sensoren i hjulbuen fra kontakten som sitter fast i bilen. Sprayet kontakten som sitter fast i bilen med oxide rens, lot det virke i 10min så sprayet en gang til. Lot det tørke litt før jeg så sprayet den godt med vaselin etterpå i begge kontakter.

 

Fungerer som bare juling nå, var bare dårlig kontakt mellom sensor kabel og bil kabel for å si det enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...