Gå til innhold

Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!


Daniel80
 Share

Anbefalte innlegg

Blir helt svett bare av å se på all jobben. Kjenner jeg er så glad for at jeg skaffet meg en bil der dette allerede var gjort, dog så gir det jo en viss tilfredsstillelse av å gjøre ting selv også :)

Med stivere foringer i traversen bak så kan du se frem til litt mer støy fra diffen inn i kabinen. 

Keep up the good work! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mr.Wreckless skrev:

Med stivere foringer i traversen bak så kan du se frem til litt mer støy fra diffen inn i kabinen. 

Det går helt fint 😁 Kjører jo lydløs Tesla til hverdags, så litt av poenget med M3`en var jo å få litt grom-lyd 👍

2 timer siden, Daniel.B skrev:

Meget godt arbeid her! Tenker den blir tight og fin nå.

Bra at arbeidet blir "godkjent" av andre også... Lurer jo alltid på om det burde vært gjort bedre/annerledes/mere 🤷‍♂️
😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Hatt litt mye å gjøre i det siste, men fikk endelig satt sammen bakstillingen og satt bilen ned på hjulene igjen. Har trillet den inn på gulvet i nabo lokalet for å ikke blokkere løftebukken lenger, så nå venter jeg bare på å få tilbake girkassen fra han som bygger den om :D   Alltid kjekt når det går litt frammover 👍
Subframe Issue Fixed - Check! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Galant_x skrev:

Greit og være ferdig med den dritt jobben. Var det første jeg fiksa på min og når jeg fikk den hjem😉regner med du og sveiset mellom gulv og hjulbrønn? Sprekker ofte her og når det først begynner. 

Har gått over alt og ikke funnet tilløp til sprekker andre steder. Står heller ingenting om overgangen mellom gulv og hjulbrønn i utbedringsbeskrivelsen jeg har fått (på 14 sider), så har ikke tenkt at det var nødvendig. Skal ha bilen opp igjen på bukken til helgen for å sveise nytt hode på en knekt bolt til avstiver staget  så jeg får den ut, så skal sjekke litt ekstra da, og finne ut om det er behov for å sveise mere :) Takk for tips 👍

Ellers ser jeg jo at du allerede har gjort nesten identiske oppgraderinger som jeg ser for meg å gjøre. Men jeg tenkte å gå for 550kit istedefor 575kit. 550kittet er vel "gammelt" og velprøvd, mens 575kittet er forholdsvis nytt med få erfaringer? Virker som om du har vært fornøyd da 👍😀
Var det stor forskjell å gå fra CSL bremsene til Stoptec?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør helt klart sveise opp dette når det først er i gang. Tar ikke mange timene ekstra. 

Mitt gulv hadde begynt og sprekke opp. Fort gjort å legge på noen sveiser. DSC_0591.thumb.jpg.1636d45cba5d791dc55762a77e15e710.jpg

 

Hva tenker du og bruke bilen til? Originale bremser er som alltid mer en godt nok på en bil som bare går på gata.  På bane med så mye effekt, så er ikke csl bremsene i nærheten av og henge med. 

Fellingen er helt klart bedre med stoptech kitet. De har selvsagt mye bedre varme kapasitet pga mye større skiver.  Jeg brukte csl skivene sammen med yellowstuff klosser, og synes ikke dem var noe gode. 

På stoptech kittet gikk jeg rett på forodo ds1. 11 endurance klosser. Det er en helt annen verden. Har du først kjørt bane klosser, Så går du aldri tilbake. 

Det fins bane klosser til original dim bremser og, men disse er ofte veldig dyre. Og du får ett veldig høyt forbruk av skiver/klosser pga veldig høy temp i bremsene. 

 

Bane klosser er helt ubrukelig på gata, så det bli skifting frem og tilbake ved trackdays

 

Skal bilen brukes mye på banekjøring, så lønner det seg fort og kjøpe ett skikkelig big brake kit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ting tar tid, og mens jeg har ventet på at girkassen skulle bygges om er det dukket opp ett annet prosjekt som jeg nå har bestemt meg for å satse på istedenfor. M3`en kommer derfor sannsynligvis for salg til våren.  😯
Spørsmålet dukker jo da opp om jeg bør droppe konverteringen til manuell og selge bilen som original smg, eller om jeg fortsatt skal gjennomføre ombyggingen. Selve ombyggingen koster jo endel, så det spør vel om det er økonomisk fornuftig å bygge om når den likevel skal selges.
Ellers har bilen blitt sett over og det er ingen tegn på svakhet eller sprekker ved overgangene til gulvet, så subframe forsterkningen som er gjort nå forventes å være tilstrekkelig.
Har jo også ett sett med CSL brakerter og bremseskiver til frambremsene som det gjerne er lite poeng i å montere hvis bilen likevel skal selges.Samt seksjon 2 og 3 nytt ubrukt effektanlegg.

Tar gjerne imot innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel sjelden igjen pengene ved modifisering, men du kan kanskje ta en titt på Finn og se antall SMG/manuell for å få et inntrykk av hvilken variant det er færrest av? Den generelle statusen er vel at manuell ligger litt høyere enn SMG så for salgbarhetens skyld skulle jeg tro det er lettere å selge en manuell. Men som sagt så risikerer du jo å ikke få igjen pengene dine, men på den andre siden så hjelper det lite å ha en SMG bil stående om den nettopp blir... stående...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

 

Tar tid mellom hendelsene her nå. Bilen har vært hos lakkverksted noen uker for å få den helt strøken. Har blant annet sørget for att alle hjulbuer, kanaler/skjørt og dører er 100% fri for rust. Dessverre sjekket jeg ikke jobben før jeg hentet bilen, så når jeg kom hjem oppdaget jeg at de ikke har truffet med fargen. De rydder selvsagt opp i dette senere, men det betyr jo at bilen må tilbake å blir stående enda lenger på lakkverkstedet før jeg får ferdigstillt den.



Ellers venter jeg fortsatt på ombyggingen av girkassen, men han som gjør det har vært opptatt med endel andre prosjekter, så selv om jobben ikke er så stor så har den latt vente på seg.  Satser på det blir ferdig iløpet av måneden ihvertfall :) 

Skal bli deilig å få på de nye sommerhjulene :D Ble Michelin 4S , med 275/30-19 bakhjul og 245/35-19 framhjul. Satser på det passer fint.
IMG_0149.thumb.jpg.c360f39f1f919a00a4e4f589f2c39c38.jpg




Redigert:
Skinnsetene i M3`en som jeg trodde var blitt behandlet var faktisk skinnsetene i X5`en :P  (Fikk bare bilder på sms) Gikk litt fort i svingen der altså . Men M3en taes senere. :) 
Uansett knallbra resultat da

09EDF976-142C-475D-85C3-379A004EC125.jpg

Endret av Daniel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...


Endelig fått M3`en tilbake igjen etter mye frem og tilbake. Skal visst ikke være så lett å treffe riktig på denne fargen, så 4 hjulbuer ble til hel-lakkering 😅
Sommer hjulene er kommet på! :D 
Selve girkassen er bygget ferdig fra SMG til Manuel, og nå er ombyggingen av bilen igang før alt kan monteres på plass. I dag fikk jeg montert clutchpedal og fjernet platen der girspaken skal komme opp i bilen. Neste steg blir at sveiseren skal feste opplagringen til girstaget. Så blir det kobling av ledninger, montere inn kassen, mellomaksling, eksos osv, før omprogrammering, hjulstilling og EU-kontroll.. Målet er å være ferdig med alt i slutten av April. 😬

IMG_0595.thumb.jpg.bfb8448cf2175b0faac71b2da27ae82b.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...