Gå til innhold

Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!


Daniel80
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Daniel80 skrev:

De gjør nok god jobb tror jeg.. Fordelen med å bruke forsikringen på det er også at hvis det dukker opp mere i ettertid så er det også dekket på samme saken :)

Egentlig skulle de vært ferdig med å bytte ledningsnett i dag , men siden alle barnehager osv er stengt så er også mekanikerene hjemmeværende, så jeg må nok vente litt til før jeg får den tilbake. Ventetiden brukes på planlegging av neste oppdatering. 

CSL bremseskiver , brakkerter og GS Performance bremseklosser er kjøpt inn og ligger her på hyllen nå :D 

Det neste jeg lurer på er skifte av headunit til stereoanlegget.. Skal jeg gå for Retrofit Android , eller en dobbel din pioneer spiller 🤷‍♂️

En kompis har brukt Dynavin i E39en sin i alle år, stornøgd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eonon (GA9450 / GA9450B ) mangler dab+, og Dynavin (N7 - E46 Pro) mangler både dab+ og bluetooth. Pioneer ser veldig mismatch ut , og har ikke mulighet for OBD tilkobling slik som f.eks Eonon. Finnes noen kina versjoner av android 10 til e46 på ebay osv, men vet ikke hvor lurt det er å kjøpe noe slikt. De har både dab+, bluetooth og obd tilkobling ++++ ifølge reklamen da...
Hvorfor skal det være så vanskelig.
Heller mest mot Eonon GA9450B foreløpi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daniel80 skrev:

Eonon (GA9450 / GA9450B ) mangler dab+, og Dynavin (N7 - E46 Pro) mangler både dab+ og bluetooth. Pioneer ser veldig mismatch ut , og har ikke mulighet for OBD tilkobling slik som f.eks Eonon. Finnes noen kina versjoner av android 10 til e46 på ebay osv, men vet ikke hvor lurt det er å kjøpe noe slikt. De har både dab+, bluetooth og obd tilkobling ++++ ifølge reklamen da...
Hvorfor skal det være så vanskelig.
Heller mest mot Eonon GA9450B foreløpi...

Har hatt ett par sånne spillere opp gjennom tidene. Nå har jeg xtrons da jeg syns den er finere enn eonon. Leveres uten logo, vet ikke om eonon har snudd på dette enda. Ellers er jo avin avant fin, denne har oem look. Så knapper og alt er likt som org. Anbefaler px6 chipset og ibus resler interface da får man hentet ut alt i kjøre computeren på bilen og visst det fram på en app. Digital fuel level osv.

https://avinusa.com/avant-4-multimedia-navigation-system-for-bmw-3-series-e46-m3.html

https://www.ibus-app.de/index_en.html

 

 Fins haugevis med videoer, men prøvde å finne noe kort og informativ en kjapt.

 

Kollega har avin, mens jeg har xtrons. Han er stor fornøyd, og jeg er misunnelig på de knappene hans da OEM er finere og kler bilen bedre.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, tennbrikket skrev:

Har hatt ett par sånne spillere opp gjennom tidene. Nå har jeg xtrons da jeg syns den er finere enn eonon. Leveres uten logo, vet ikke om eonon har snudd på dette enda. Ellers er jo avin avant fin, denne har oem look. Så knapper og alt er likt som org. Anbefaler px6 chipset og ibus resler interface da får man hentet ut alt i kjøre computeren på bilen og visst det fram på en app. Digital fuel level osv.

https://avinusa.com/avant-4-multimedia-navigation-system-for-bmw-3-series-e46-m3.html

https://www.ibus-app.de/index_en.html

 

Fins haugevis med videoer, men prøvde å finne noe kort og informativ en kjapt.

 

Kollega har avin, mens jeg har xtrons. Han er stor fornøyd, og jeg er misunnelig på de knappene hans da OEM er finere og kler bilen bedre.

Prisforsjellen er vesentlig da. 7500,- + frakt for Avin, og 2500,- til 4000,- for xtrons og Eonon 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daniel80 skrev:

Prisforsjellen er vesentlig da. 7500,- + frakt for Avin, og 2500,- til 4000,- for xtrons og Eonon 😳

Er vel ikke akkurat sesongen for utenlandshandel nå uansett. Jeg hadde ventet til krona var sterkere og sett om avin kjører noen tilbud mot høsten. Hvis ikke så hadde jeg klemt på med xtrons. På tiden jeg kjøpte min xtrons, så hadde ikke avin kommet med sin enda, og kollegaen min endte ikke opp med å betale så fryktelig mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt Eonon GA9450B Android 10 inkl Apple Carplay da :)
Skjønner at det for noen er som å banne i kirka når jeg velger en spiller som ikke ser ut som en original spiller, men det var den jeg hadde lyst på, pluss at det var ikke noe tydelig informasjon om hvilken spesial kabel man trengte for å koble retro spilleren til Harman Kardon anlegget, så da droppet jeg den og gikk for det jeg selv ville ha og som var tydelig informert om.  
Det fulgte i tillegg med OBD2 leser/sender og ryggekamera, men ikke dab+. Derimot kunne jeg bruke uoriginal dab+ tuner med USB tilkobling, så har bestilt dette på ebay. Totalpris ca 4000,- NOK
Ankomst om ca 4 uker, så får håpe det blir bra :) 

211486379_lastned(1).jpeg.b5264bed8836aed3546a22393bcc5279.jpeg

 

(Og jeg tar vare på original spilleren så den kan følge bilen ved evt salg en dag. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått bilen tilbake med nytt motorledningsnett :) 

Glad for å få bilen tilbake monterte jeg CSL bremsene jeg har hatt liggende. 👍Jeg synes det var en god oppgradering fra original bremsene, så er veldig fornøyd :D 

Dessverre skal det jo alltid være noe, så nå er den ene støtdemperen forran gåen :(  Vet ikke om det er mulig å få tak i bare demper, eller reparer den, men om noen har noe tips er jeg åpen for det.  Har Bilstein B16 PSS10 understell, så må få tak i riktig justerbar Bilstein demper eller levere den til noen som kan reparere den (hørt at det er mulig)..

Endret av Daniel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var endelig demperen skiftet, så nå er bilen i praksis klar for testkjøringen på Vålerbanen om 2 uker 🤗 Synes det er utrolig deilig når alt er iorden, og bilen føles super å kjøre 👌

Oppsummert har jeg fått nytt motor ledningsnett, byttet plugger og coiler, montert CSL bremseskiver og klaver , GSPreformance bremseklosser, ny støtdemper forran og fått fikset klirring i subwooferen til harman Kardon anlegget iløpet av de siste ukene. :D 

Å bytte demperen skulle egentlig være en kjapp enkel jobb, men selvsagt knakk bolten nederst, og jeg bruke nesten 2 timer på å borre den ut uten å ødelegge gjengene i godset.😅 Gikk heldigvis fint til slutt..
IMG_3768.jpeg.d65d675b1279ab2810b111c10d5d5c19.jpeg
 Måtte forborre. Bolten er 10-9 kvalitet, så tok sin tid.

IMG_3772.jpeg.fe8f709aaf690061181ae6164ac6421f.jpeg

Brukte 2mm -> 4,5mm -> 5,5mm ->7mm og 9mm borr..

IMG_3773.jpeg.eda281190f037e10a387fca56a321bfa.jpeg

IMG_3774.jpeg.87bb821a5dd9d049915984100504eea4.jpeg

Frisket opp gjengene til slutt også 👍

IMG_3778.jpeg.92fecafeda7a50c2d931b2834ba9a05e.jpeg

 

Ferdig resultat med ny demper og CSL bremser 🥰😍

IMG_3780.jpeg.7f4de34bb78c1de838954de4bd3d3202.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå husker jeg knakk samme bolten første gang jeg skulle montere coilovere. Måtte borre ut hele driten. Fy, så frustrert og forbanna jeg var på alt og alle. Men med litt hjelp fra fadern løste deg seg tilslutt. Jeg endte med å kjøpe lenger bolt med mutter da gjengene gikk at skogen. Har faktisk tilsvarende bolt i verktøykassa idag om det samme skulle skje igjen. 

Hvem er det som har regi på kjøringa på Våler om to uker?

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme da jeg monterte coils på e46en. Hode spratt av bolten så måtte borres ut. Kjøpte komplett ny spindel, artig historien der var at første jeg skulle kjøpe var fra en dude på finn, han runda samma bolten, så da ble det ikke noe der. Ringte så til lokale høggern, han runda samma bolten, men heldigvis hadde han enda en e46 stående så løste seg tilslutt. Rustløser for så å varme bolten rødglødende må vel være trikset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...