Gå til innhold

Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!


Daniel80
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan prøve Martyn's Ecuworx program for å fjerne postcat testingen til DME'n. Om det er de nye katalysatorene dine du mistenker skaper motorlampen til å lyse så vil nok det fjerne problemet ditt. Evt så kan du jo bare kjøre og se om ikke DME'n blir litt mer vant til de nye verdiene og ikke tenner motorlampelyset så ofte.

Om du ikke vil betale for lisens til programmet hans så kan du vurdere å laste ned BMW flash og sende meg BIN-fila så kan jeg gjøre det for deg.

ECUworx.thumb.jpg.5b230c575e8e51c13c10b18aa5cf9eb7.jpg

Sjekk på lista om noe appelerer til deg.

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fornøyd med lyden at jeg får lete fram gopro’en og ordne noen lyd/film snutter i uken 🤗 

Målte forresten 104db max inni bilen ved pådrag. Synes det er passelig. 

 

Endret av Daniel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått photoshoppet på lyktespyler dekslene fordi det tar så lang tid å få på igjen nye 🤣

Historien:
Fikk tilbake bilen fra lakk, med nylakkerte lyktespylerdeksler blandt annet.. Jeg skulle stå for montering av  delene selv.
Monterte dekslene på lyktespyler dysen og trykket dysen inn på plassen sin under lykten.. Det sa klikk og jeg tenkte ikke mere over det. Brukte bilen litt noen dager, og en dag brukte jeg vindusspyleren. Lyktespylerdysene med de nylakkerte dekslene flagret avgårde, og ble nok overkjørt før de havnet i kostebilen bak meg.. Inne jeg fikk snudd var de borte, og jeg har aldri sett de igjen 🙈

Har kjøpt nye deksler, og bestillt original spraylakk og klarlakk fra BMW som en nødløsning. Så til vinteren når bakluken og bakfangeren skal lakkeres opp blir lyktespylerdekslene også lakkert igjen med skikkelig lakk og riktig nyanse :) 

I mellomtiden må jeg støtte meg på photoshop 😁

69384603_10162117192530487_4315550574578761728_n.jpg.e486ceafe9ee51c2d9e7e1f945d50e02.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått skiftet motorolje og filter, pluss vanos filteret. Gikk for Gulf Racing 10W60 olje.
Har også montert Powerflex Black indre stabstag foringer forran, noe som jeg trodde skulle være lett, men som var mye stress fordi de var så sykt stram  😂 Gikk fint til slutt da, men er STOOOR forskjell ifra originale foringer!
Har også fått lakkert lyktespyler dekslene med original estoril spray og klarlakk fra BMW, så er spent på å montere de i morgen når de er tørr, og se om lakkforskjellen blir synlig.
Skal også skifte drivstoff filter i morgen siden jeg ikke rakk det i dag.. Koselige putle-dager 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_2104.thumb.jpg.7a3cded0691dfad385f16c5c4da5756a.jpg

🤔Lyktespylerdeksel montert.  Det er litt fargeforskjell mellom sprayboksen fra Bmw og lakken på bilen, men det synes ikke før du ser etter akkurat det, så det er godt nok for nå :) 
Drivstoff filteret gikk fint å bytte, og hjulstilling er bestillt, så nå begynner alt å komme på plass.. 👍


En ting jeg lurer på er montering av front leppe da.. Selv synes jeg fronten er ok originalt, men jeg er under hardt press om å montere carbonleppe fra GS. Vil gjerne høre hva andre mener om dette. Er det "må ha!, eller "styr unna!" ?? 
Det er denne leppen det eventuelt er snakk om:
5fcfc7f4e77d69fa254f0fb07dca303e.jpg.f780c024dbb63b7e5491e575d090f38f.jpg

Det neste jeg lurer på er om jeg bør space ut hjulene , siden de stikker godt inn i hulbuen.. Men samtidig vil jeg ikke at bilen skal se rånete ut. Jeg liker den clean og fin.

Siste som er oppe til vurdering er svarte nyrer i framskjermene 

På 25.8.2019 den 19.12, mr.Wreckless skrev:

Evt så kan du jo bare kjøre og se om ikke DME'n blir litt mer vant til de nye verdiene og ikke tenner motorlampelyset så ofte.

Trodde ikke dette var mulig, men jeg slettet feilkoden til motorlyset som dukket opp de 3 første dagene (1 gang pr dag), og siden det har jeg kjørt flere dager uten at feilkoden kommer tilbake 🤷‍♂️ Er det virkelig sånn at motorstyringen "lærer" hvilke lambda-verdier som er normalt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med CSL-leppa, har lignende montert på min bil.

Synes ikke spacere er rånete heller, de fleste biler ser "rett" ut når man får felgen flush med skjermen. Om man skal ha en rånete look så er det vel mer snakk om blodsenka biler, klistremerker og frieksos?

Svarte nyrer eller ikke får jo bli en smakssak, du får vurdere det selv men om resten av bilen er fri for krom så blir det i mine øyne et helhetsspørsmål så får du selv gjøre deg opp en mening om hva som er godt for helhetsinntrykket av bilen din :)

Ang DME'n så er jeg ikke noe ekspert, men mener å ha for meg at til en viss grad kan en DME gjøre seg vant til nye verdier. Om den har kjørt langt med originale katalysatorer og er godt vant med lite endringer i de verdiene så forstår jeg godt at den kan være litt kranglete når du bytter til noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spacere er bare fint så lenge man spacer riktig og ikke for mye... sånn CSL leppe har jeg tilgode å se med bra passform iallefall. Di jeg har sett ser lissom klaska utenpå ut. Jeg har selv hatt strassentech leppe på noen av di jeg har hatt å ville mye heller gått for en slik👌 forresten digg bil med riktig farge og riktige hjul!

9FB95559-9631-4385-86CB-2F6649AE3303.jpeg

D7265B77-4387-4690-A0C8-740630D53E55.jpeg

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
2 timer siden, mr.Wreckless skrev:

Teaser indeed! Er det GS bakpotte + seksjonen med nye katalysatorer? Låter jo lovende.. Hvordan låter det ved pådrag?

GS bakpotte, GS midtseksjon, og 200cellers stål katalysatorer fra UK Performance.  

Jeg er veldig fornøyd med lyden, men har ikke hørt den utenifra ved kjøring. Tror det er bra lyd utvendig også da. Ihvertfall om jeg skal vurdere utifra antall tommelopp fra folk jeg passerer 😂
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke så mye nytt her.. Bilen står på vinterlagring i oppvarmet lokalet, og den blir ikke tatt ut igjen før saltet et borte :)

Har fått innkalling til skifte av airbager, moduler og gassgenerator hos BMW da. Litt overrasket over at de kaller inn en nesten 20år gammel bil, men synes det er bra at de gjør det hvis de mistenker problemer.  Var ikke så enkelt å få bestilt timen da, for de hadde vanskelig for å skjønne at jeg ikke ville kjøre bilen til verkstedet før April 2020. Gikk jo ikke an å bestille time så langt fram i tid 😂  Det er motsatt iforhold til Tesla, hvor det ikke mulig å få time til utbedringer før April 2020 💩🙈
InkedA8A2EDB0-14E1-4094-A5AD-AD382E40855E_LI.thumb.jpg.9d6dec8f316dfeda59d9dbf1ae36104d.jpg

Ellers slenger jeg med ett bilde av Teslaen som har fått 22" Bmw X5 vinterhjul på også 😎 Synes det ble bra.

IMG_2594.thumb.jpeg.00297a172e61859f8f0408804ef24219.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...