Gå til innhold

Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!


Daniel80
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk pakke i Posten på fredag. Eonon 9450B Headunit´en med tilbehør kom fram etter 4 uker på reise rundt i verden :P
IMG_3821.jpeg.2e8a122271309d4eb041203a26a5a052.jpeg

1322053853_IMG_3822(1).jpeg.d7e661e1d89864d7a7ae4cfbb8bf3dfe.jpeg
Desinfiserte selvsagt alt så godt jeg kunne siden det kommer fra kina og har vært på reise overalt, og så har jeg begynnt å teste oppkobling.. 
Det var til å klø seg i hode over siden det ikke fulgte med noen som helst installasjonsveiledning for Harman Kardon anlegg 🤔


Første steg var derfor å demontere litt og se hva som var av kontakter og moduler. Bak headuniten var det kun 2 små 8pins plugger. De skal ikke brukes i det heletatt (fant jeg ut til slutt), så de stuet jeg bort.. Derrette var det å sku løs modulene i bagasjerommet for å komme til pluggene der, og se hva som passet hvor.
*Motorola telefon modul
*Hansfree modul for motorola
*Telefon antenne modul
*GPS modul
*CD Skifter modulen
*Infomation center professional modul
*Tuner modul
*Video modul
og en til i skjermen jeg ikke vet hva er og ikke gadd plukke ut 😅

Sykt mye greier og kabler og styr. Ble så opptatt av arbeidet at jeg glemte å ta bilder.
Demonterte til slutt alt, og koblet til den nye kabelen. Fikk ikke alt til å virke med en gang , men til slutt fungerte det ved å bruke KUN den originale Harman Kardon forsterkeren, og plugge den nye kabelen til pluggen fra informasjons modulen, pluss at jeg måtte flytte canbus decoder delen fra en annen plugg over til en plugg i bagasjerommet.

IMG_3845.jpeg.19adbd0757e90edfa422e84752a85820.jpegIMG_3846.jpeg.e661e3972dd938da5d750cae1b48be24.jpegIMG_3848.jpeg.377b4597bf99edad7c29d4562711e9a8.jpeg

 

Modulene som ikke lenger er i bruk ble tatt ut av bilen. De blir lagret tilfelle ny eier vil sette bilen tilbake i original stand en gang.
IMG_3847.jpeg.d3102b5f4aa614ebc123e46b373cdd7d.jpeg

Begynner å få ting på plass nå. Tar mye tid å demontere interiør og trekke kabler til øst og vest for å legge på microfon, ryggekamera, GPS antenne, Dab antenner , Wifi antenne osv.. Dab antennen har jeg lagt på is foreløpi fordi jeg ikke aner hvor jeg skal plassere den. Frontruten er ClimaComfort uten felt som slipper igjennom radiosignaler, bakruten har varmetråder, og alla andre vinduer åpner og lukker.. 🤷‍♂️
Rygge kamera er heller ikke montert fordi jeg ikke gidder begynne på demontering av glassfiber bakluken for å trekke kabel osv.. 
IMG_3863.thumb.JPG.e69537454ebfdc5728e9b14ef6a059b9.JPG
Er ikke helt sikker på hva jeg synes om dette enda, men satser på det blir bra til slutt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.ebay.co.uk/itm/303431323524

Kan bruke følgende for å benytte org antenne i bilen. Har selv koblet opp dette, når sant skal sies så fungerer Kina DAB dårlig. Bedre å bruke nettradio app og heller ofre litt mobildata.

Jeg kjøpte radio forsterkeren hos bilradiospesialisten til en billigere sum, kursen er jo helt på res om dagen da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2020 den 23.36, tennbrikket skrev:

https://www.ebay.co.uk/itm/303431323524

Kan bruke følgende for å benytte org antenne i bilen. Har selv koblet opp dette, når sant skal sies så fungerer Kina DAB dårlig. Bedre å bruke nettradio app og heller ofre litt mobildata.

Jeg kjøpte radio forsterkeren hos bilradiospesialisten til en billigere sum, kursen er jo helt på res om dagen da så.

Ifølge bilradiospesialisten kunne jeg ikke bruke en slik fordi de mente at når jeg har FM antennen i bakruten så er det en aktiv antenne og det fungerer ikke med slike splittere 🤷‍♂️😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Daniel80 skrev:

Ifølge bilradiospesialisten kunne jeg ikke bruke en slik fordi de mente at når jeg har FM antennen i bakruten så er det en aktiv antenne og det fungerer ikke med slike splittere 🤷‍♂️😥

Huh, rart. Jeg har stasjonsvogn med ruteantenne bak. Tok bare fakra pluggen på ant IN, også brukte jeg 12v eller 5v, husker ikke helt fra spilleren og koblet på radioforsterkeren. Så tok jeg fakra dab ut og inn på xtron sin dab USB stick. Antenna er jo jordet. Jeg skal se om jeg finner igjen guiden jeg brukte, mener det var e39mafia eller noe i den duren. De brukte samme radioforsterker.

 

fant noe kjapt her. http://download.speedy-pics.de/uploads/weblink/BMW_E39_XTRONS-DAB-Splitter.pdf

 

https://www.m5board.com/threads/xtrons-pb7639bp-android-head-unit-installation.586378/page-4

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Våler kjøringen over for denne gangen :D Var arti å få testet bilen litt, og jeg er veldig fornøyd. Alt har funket supert, og ingenting har gått galt (bortsett fra at det begynnte å regne da) :) Håper på å få litt bilder eller filmer av min bil fra andre etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2018 den 14.29, Daniel80 skrev:

IMG_1975.thumb.jpeg.c72f8d836e2c34ad622a91c92670317c.jpeg
Prøvde noen gamle senterkopper jeg hadde liggende, men det ble ikke fint på CSL felgene. Nye senterkopper fra Bmw har endret litt design (men samme varenummer), så de ble stikkende litt ut, så jeg venter nå på gamle typen senterkopper som jeg fant på Ebay. De har ligget 14dager i singapore ifølge pakkesporingen, så lurer litt på hva som er greien med det, siden jeg kjøpte de fra en fyr i Frankrike :P hehe.  Alltid spennende å kjøpe ting på Ebay.

Felgene er forresten 8,5x19 ET38 og 9,5x19 ET 27. Ikke Originale Bmw felger, men kvaliteten virker bra. Flowforged, men ikke smidde.
Når jeg får på dekkene skal jeg prøvemontere felgene for å se om jeg skal ha spacere i tillegg.. Regner med 10mm spacer forran og 12mm bak, men har sett andre M3`er med samme ET og 20mm spacere forran og bak. Da blir det enten subbing eller så må det heftig camber til tror jeg isåfall, og det vil jeg ikke ha. 

Som nevnt venter jeg fremdeles på dekkene som skal være 
Michelin Pilot Sport 4S i 235/35-19 og 265/30-19

Hei Daniel, fantastisk flott bil du har bygget deg! Lurer fælt på hvor du fikk tak i felgene dine, da jeg vurderer å få tak i ett sett til min f30 328i M-sport hvis de passer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vant jeg budrunden på ett alt for dyrt hus i dag 😅🙈 Gleder oss veldig til å flytte inn i drømmeboligen 😍
Dessverre var ett at kravene fra banken for å innvilge så høy finansiering at bilen blir solgt å egenkapitalen ble lagt til boligkjøpet.
Det betyr derfor at M3`en kommer til salgs etter 17.Mai. 😭
Sett derfor av feriepengene, max ut kredittkortet, selg katten og tøm sparekontoen så du kan kjøpe deg en nydelig E46 M3! 🥳

Legger den ut for 350k, så får vi se hva markedet sier. 
I god stand, men ikke strøken.
Rådelager skiftet på kampanje, airbager skiftet på kampanje, er sveist inn forsterkninger i subframe + polyforinger,  Godkjent i vognkort med Bilstein B16 PSS10 høyde og stivhetsjusterbart senkesett,  CSL bremser, bakluke og diffusor, nyoverhalt diff, manuel gir, sort skinninteriør, Eonon stereo, med bluetooth, og medfølgende dab+, og ryggekamera (ikke montert),  GS Performance effektanlegg fra header/grenrør. Nesten nye Michelin 4s dekk, ++++ 173000km.
IMG_4046.thumb.jpeg.d1ee673e5f7aee1654ffe7b180c3b1f1.jpegIMG_4049.thumb.jpeg.8936f4475fc8a9ea003f9e91b9024b40.jpegIMG_4050.thumb.jpeg.218325c662119fb49a9301229573dfff.jpegLøp å Kjøp :D 

Endret av Daniel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...