Gå til innhold

Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!


Daniel80
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
På 30.7.2019 den 0.59, Thundercoil skrev:

Hvordan står det til med skjønnheten? :) 

Står fint parkert i vintergarasjen den :P  Jeg har vært vekkreist på campingferie noen uker, og vil uansett ta hjulstilling før jeg begynner å bruke den. Samtidig gidder jeg ikke ta hjulstilling før effektannlegg osv er montert, pluss at jeg vurderer å åpne girkassen igjen fordi jeg ikke er helt fornøyd med hvordan den sklier inn i gir. (visstnok fordi sentreringen av spaken ikke er blitt helt riktig). Så TTT. Satser heller på at alt er på stell til våren 2020 😅
Drømmer jo om å ha bilen når guttungen blir 18år (om 15år), så har jo god tid 😂 Viktigste er at alt blir 100%

Når alt teknisk er iorden begynner jeg nok innvendig med opptrekking av ratt, bytte alle interiørlister (fordi lakken på de flasser), og montere retrofit headunit med dab+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass! Høres ut som du har litt å sette fingrene i, ja, men med disse aldrende bilene går vi vel aldri tom for ting å gjøre på. Ble ikke mye 2019-sesong på meg heller. Kanskje man får kjørt 1-2 mnd før den skal til lagring igjen. 

Må hvert fall pøse på med bilder. :) Hadde vært kjekt å se den live en dag, også. Har du den minst i 15 år til, så er vel det uunngåelig. Haha. Lykke til med listen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demontert igjen 🙃
IMG_1619.thumb.jpeg.ca7c0a2a460443017ef88db9f145a03a.jpeg

Fjernet eksos og varmeskjold osv og har tatt ned girkassen igjen. Etter ombygging til manuell ble ikke girspaken riktig sentrert, og derfor skal kassen åpnes på nytt for å fikse dette. ( Det skal sies at jeg faktisk ikke har merket noe til dette selv, men han som har gjort ombyggingen av kassen var ikke helt fornøyd, så da blir det demontert igjen og rettet slik at det blir helt skikkelig). Dette skal visst også bidra til at den sklir enda bedre inn i gir også. Samtidig blir det byttet fremre simmerring på girkassen fordi jeg har oppdaget at den lekker litt. Greit å ordne alt slikt når kassen likevel er nede.  Bytter samtidig simmerring på utgående aksling fra motoren og tar oljeskift når vi først er i gang.
Når alt monteres igjen blir det nye effektanlegget fra GS med 200cellers race katalysatorer montert. Det originale anlegget blir lagret på garasjeloftet :) Er spent på eksos lyden fra dette anlegget, fordi jeg har kun hørt bakpotten på en bil hvor resten var original eksos, så krysser fingrene for at det blir bra med komplett effektanlegg også. (Hvis ikke lyden blir bra så selges det umiddelbart og så blir jeg nødt til å kjøpe drømme eksosen fra Rouge enginering.. Ulempen med det er at det kan bli slitsomt i lengden med orgasme i ørene hver gang bilen starter 😂 pluss at lommeboken får vakum ) Noe av det jeg er spent på med GS eksosen er at den ikke har sammenkobling mellom eksosrørene slik som det er originalt og på veldig mange andre effektanlegg. Her er altså 2 separate rør heleveien til bakpotten, og muligens igjennom bakpotten også.. Om dette teller positivt eller negativt aner jeg ikke, og jeg vet heller ingenting om hvorfor det er designet sånn, eller om det bare er tilfeldig.. Gleder meg til å bli kvitt rasp potten da. :) 

Et annet problem jeg sliter mye med for tiden er den jævla girkulen 😅 En orignal girkule fra en 5trinns bmw ble diskvalifisert og jeg gikk til innkjøp av en rimelig "original e46 M3 leather gearknob" på Ebay.. Dette var dessverre bare noe kina drit som ikke engang ligner på original kulen. Jeg ønsker meg en M3 (eller kanskje m-sport funker) kule fra E92, men de koster rundt 3000,- ny, så er på jakt etter noe brukendes til en litt mere fornuftig pris.  Om noen har noe forslag er det bare å skrike ut! Men jeg vil ha tilsynelatende original look.
s-l1600.thumb.jpg.83bcddf38c31e8ae1f338bbf4fa5a856.jpg

Avslutter denne lille posten med et bilde av guttungen som kontrollerer at det er nok mønster igjen til å kjøre 😅
IMG_1111.thumb.jpeg.f113be995eeac26aa11da827f14c1f48.jpeg

Og et lite bilde av doningen jeg har kjørt i sommer når jeg ikke kjører M3`en 🤪
X100D med Hobby 650KFU
IMG_1500.thumb.jpeg.7ef7e4cf2f73dbcd7309d3277a4efdb9.jpeg

Fortsatt god sommer💪👍

Endret av Daniel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hvert fall anbefale ZHP-kulen. :) Har brukt den på de 3 siste bilene mine og det fortsetter vel sånn der det er mulig. Litt kortere og tyngre, ligger bra i hånden. 

Ikke dumt med romslig elbil med krok, men E46en din er jo både penere og tøffere. 😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vært ute å kjørt litt nå, og synes lyden er helt super 😍 En del brumling og resonans ved belastning mellom 2-3000rpm, men regulerer lyden fint utifra pådraget. Over 3000rpm er det bare rå lyd, uten å være for høyt eller lavt. Det kjedelige med vestlandet er at det egentlig ikke finnes noen plasser å teste bilen. Bare jeg gasser opp til 3-4000rpm dukker politiet opp og sender stygge blikk selv om jeg holder meg innenfor fartsgrensen 😂🙈 Det er IKKE sånn med Teslaen for å si det sånn!

Fikk etter noen timers kjøring opp motorlys, men det var nesten forventet etter å ha montert race katalysatorer.. Regner med jeg må legge inn noe tuning, men har ikke bestemt meg for hva jeg vil gå for enda. Får ikke noe limp mode, og når jeg sletter feilkodene er de borte igjen lenge, så jeg har god tid til å gruble 🙃

Hjulstilling next

(PS: Girkassen og ZHP girkulen er blitt nydelig  å kjøre med nå 👌🏻)

DCC52E6F-150D-46FE-A554-FA9E4FB6D694.thumb.png.810666a12a495f39e9f2bfc33b584ef9.png

33F7F0DF-64B1-4A13-A878-8432EBCCFE00.thumb.jpeg.0c1c111c174d39d121fe0183b9a400fb.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, M3 Yngve skrev:

Kjøpte du helt ny ecu ? 

Ja i forbindelse med omprogrameringen til manuell gjorde jeg det.. Valgte å kjøpe helt ny styreenhet fra BMW med alle de nyeste oppdateringene, blandt annet for å slippe tull med EWS/CAS osv. Hadde det vært en uoriginal bil eller banebil ville jeg sikkert bare kjøpt en brukt styreenhet og programert vekk EWS/CAS modulen, men synes det blir litt jalla på en original M3 🤷🏼‍♂️🙂 Hadde sikkert fungert like greit med en brukt da, men det føles ihvertfall skikkeligere å ha kjøpt helt ny 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...