Gå til innhold

600hk Disel monster.


fretit
 Share

Anbefalte innlegg

Har en kollega som har en chevy duramax, her har han 670hk 1700nm 

Men da har han brukt 120k på ny innmat til girkassen og plenti på motoren 😂 for min del forstår eg ikkje dem som vil trimme diesel mer en chip og litt da dei går helt ok til vanlig bruk, og du må hørre på traktor sus hele tiden. Men dømmer ikkje. Men ein sprek bensin bil med deilig lyd måtte vært alternativ for min del. Men igjen du som skal ha det 😜 

M50d  klarer fint 500 uten noen invendige modifikasjoner og om det skal brukes på vei. Alt til sin pris. Skal du herje 24/7 så tåler ingenting det over tid. Men m50d, med fjerna partikkel, egr, ny software med mer juice, andre turboer mer trykk bedre innsug som tåler mer og mer flow, så tror eg du har ein god sjangs. Husk å oppgradere drivverk :) 530d kassa holder nok. Standard driv aksler holder ikkje 👌

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tusen takk for gode råd :D ser ut som det blir 330d motor i første omgang så får vi se hva tiden bringer :P Vet erligtalt ikke hvorfor eg satte meg 600hk som mål, jeg har en bensiner og en disel og ønsker såklart at begge skal vere så rask som mulig, men kvalitet er eg også veldig optatt av. Liker ikke å bruke masse penger på noe som ryker fort :P får lese mer på diverse som er nevnt her :D m50d høres veldig interesangt ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, fretit skrev:

Tusen takk for gode råd :D ser ut som det blir 330d motor i første omgang så får vi se hva tiden bringer :P Vet erligtalt ikke hvorfor eg satte meg 600hk som mål, jeg har en bensiner og en disel og ønsker såklart at begge skal vere så rask som mulig, men kvalitet er eg også veldig optatt av. Liker ikke å bruke masse penger på noe som ryker fort :P får lese mer på diverse som er nevnt her :D m50d høres veldig interesangt ut :D

600 driftsikre diesel hester? Hva slags budsjett har du?

Begynn med en 330d med f.eks. steg 4 fra TRF så har du en ganske kvikk bil med et kvalitetsprodukt som er veltestet, til du har spart deg opp maaaasse penger ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2019 den 22.46, mowz skrev:

600 driftsikre diesel hester? Hva slags budsjett har du?

Begynn med en 330d med f.eks. steg 4 fra TRF så har du en ganske kvikk bil med et kvalitetsprodukt som er veltestet, til du har spart deg opp maaaasse penger ;-)

 

Hva er prisen for  dette? Link til en nettside? Har ikke helt sotte meg inn i dette med tuning steg osv. alle jeg kjenner inkludert meg sjøl gjør alt sjøl. Hva er TRF og hva innebærer steg 4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, fretit skrev:

Hva er prisen for  dette? Link til en nettside? Har ikke helt sotte meg inn i dette med tuning steg osv. alle jeg kjenner inkludert meg sjøl gjør alt sjøl. Hva er TRF og hva innebærer steg 4?

TRF er en velkjent tuner, en BMW diesel ekspert om du vil. Du kan finne han her på forumet, bare søk på TRF.

Se info om steg her: http://quickfix.no/tuning-bmw/steg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

bare sånn for å knuse litt drømmer, 600 holdbare diesel hester fra en europeisk motor er vel like aktuelt som ei Høne med hestebein å løvehodet.

å til og med om du skal ha no fra "Trump County" så skal du ikke belage deg på at det vare lenge uten div kostbare oppgraderinger.

 

såklart nå er det jo forskjell hva folk mener som holdbart, noen mener jo 2 uker kjøring å en trackday er en bra sesong , men jeg er nå litt mer på den at man skal i utgangspunktet kun bytte olje å kjøre 10.000 km på sommeren vertfall :-P  ( å gjenta en del år på rad)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 28.1.2019 den 14.01, stig. skrev:

bare sånn for å knuse litt drømmer, 600 holdbare diesel hester fra en europeisk motor er vel like aktuelt som ei Høne med hestebein å løvehodet.

å til og med om du skal ha no fra "Trump County" så skal du ikke belage deg på at det vare lenge uten div kostbare oppgraderinger.

 

såklart nå er det jo forskjell hva folk mener som holdbart, noen mener jo 2 uker kjøring å en trackday er en bra sesong , men jeg er nå litt mer på den at man skal i utgangspunktet kun bytte olje å kjøre 10.000 km på sommeren vertfall :-P  ( å gjenta en del år på rad)

Er enig der, ser at jeg må justere drømmene mine litt. tenker jeg lander på en m57tu2d30 eller noe i den duren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...