Gå til innhold

600hk Disel monster.


fretit
 Share

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, fretit skrev:

Hei, jeg er ute etter å bygge en disel motor med 600hk som er stabil og i god kvalitet. Noen som har en aning på hvilken motor/donor-bil jeg bør se etter?

kanskje etter eller annet religiøst trosamfunn kan hjelpe deg :D og finner du en vil jeg gjerne kjøpe en jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dodge Ram med en svær Cummins muligens eller gammel Mercedes OM606  med mekanisk pumpe. Hvor holdbart det er vet jeg ikke, ei heller noe du kjører på jobb med. Hva skal det brukes til?  Er det en Bmw hverdagsbil med skilt?  Eller motorsport? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

kanskje etter eller annet religiøst trosamfunn kan hjelpe deg :D og finner du en vil jeg gjerne kjøpe en jeg også :)

Haha, jeg har ihvertfal en drøm om å få bygget en disel med 600hk, men vanskelig å finne ut hvilken motor jeg skal bruke. ser i USA bygger de jo disel motorer med over 1000hk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hpi skrev:

Dodge Ram med en svær Cummins muligens eller gammel Mercedes OM606  med mekanisk pumpe. Hvor holdbart det er vet jeg ikke, ei heller noe du kjører på jobb med. Hva skal det brukes til?  Er det en Bmw hverdagsbil med skilt?  Eller motorsport? 

Det er e46 sedan hverdagsbilo med skilter ja. for øyeblikket er det en 320d facelift (m47tud20) med ca 200hk som står i den no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ihvertfall begynne med å bytte bil, en E46 med 600hk kommer aldri til å bli godkjent. Så kan du jo se på 50D motoren, den klarer muligens 500hk hvis den får puste fritt uten partikkelfilter etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, Hpi skrev:

Du må ihvertfall begynne med å bytte bil, en E46 med 600hk kommer aldri til å bli godkjent. Så kan du jo se på 50D motoren, den klarer muligens 500hk hvis den får puste fritt uten partikkelfilter etc

hva som må gjøres med den då antar chipping og fri opp eksosen, men ellers? planen er erligtalt ikke å godkjenne det, blir eventuelt motorbytte ved hver eu godkjenning 😕 med mindre reglene blir fri nokk til at jeg kan få det godkjent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, fretit skrev:

 

hva som må gjøres med den då antar chipping og fri opp eksosen, men ellers? planen er erligtalt ikke å godkjenne det, blir eventuelt motorbytte ved hver eu godkjenning 😕 med mindre reglene blir fri nokk til at jeg kan få det godkjent :P

det blir billigere å bare kjøpe en f1x 550d med en gang, holdbar effektøkning er aldri billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at løsningen er noe amerikansk, som Cummins 5,9, Chevy Duramax 6,6 eller Ford Powerstroke 7,3. En her i byen har ca 500 hester i en ellers helt standard utseende Ford Excursion. Går og ryker noe fælt... Men dette er jo lite forenelig med en E46, så løsningen må vel bli en BMW sekser. Må da vel være mulig å få tak i N57S fra en M550d, bør vel passe sånn nogenlunde i en E46. Disse går det vel å få opp i 500 hester, har jo 381 i utgangspunktet.

Høres iallfall ut som et artig prosjekt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den best egna motoren jeg kommer på også er 6.0 powerstroke. En motor med masse feil, men som forsvinner om man bygger om "hele" motoren til det effektuttaket du snakker om. Man har jo 6.6 duramax også. 7.3 powerstroke er noe av de safeste, men er mer en momentmaskin enn en jagende 600hk effektmaskin. 

Artig tanke, nen jeg forstår ikke tid, penger kontra nytteverdi på et slikt prosjekt med mindre det er for drifting elller traktorpulling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Eneste problemet med de store dieselmotorene til VAG er vel at de ikke tåler noen ting. De går jo i stykker selv i standard utførelse.. Skal ikke påstå at dette er riktig, men har iallfall hørt snakk om det.

Det er helt riktig. Vår firmabil som har gått 31kkm har allerede byttet en dyse pga den lot returen stå åpen. Dette er da 122hk 2l diesel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...