Gå til innhold

Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

@Evopower det er planen og bytte om når dekkskiftet melder sin ankomst om noen år. Hvis ikke jeg finner noen brukte passende felger før. Det blir i allefall ikke noe i år og sikkert ikke til neste år heller :) Men er helt enig i at 18" kler bilen best! Hybridsystemet til BMW vil undertegnede påstå er blant markedets beste. Har bare prøvd VW, Volvo og Mitsubishi utenom da, men meningen står sterkt fortsatt :) 

58E1C8F6-C65D-47F5-815B-1AA0BEF39082.thumb.jpeg.53b0ba49a25777e6420df8f59422867d.jpeg

Passerte forresten 14500km idag, 14516 da jeg parkerte. Har sagt lenge jeg kun har kjørt 10000km siden bilen ble hentet 09. januar 2019 på 4500km, men nå er det et faktum. Har bare rundet opp i et par måneder :D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes også hjulsettene du har er kledelige, så det blir bra når dekkene en gang må byttes. Ellers fantaserte jeg litt i hodet mitt om hjul til denne, og har visualisert for meg at disse felgene hadde blitt noe særeget og kult på bilen din. I tillegg er det jo "effektive" sett ift. luftmotstand etc. Prøve? :D 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=176101735 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, nei, det er vel egentlig ikke riktige tider å svi av store summer på unødvendige ting. Tikker lottoen inn, står felgsettet på døren din før du aner det! :D 

Superkjapt i PS for grovt visualisering. Kunne gått det der :) Meeen!

i88888_kopi.thumb.jpg.e3c994d3aa2a6bd977a9deab03232d02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Huset må få seg et strøk med maling og bilen ble arbeidsbil. Alle bøttene er pent pakket inn i bærenett for ikke å rote.

2C3B46C3-4CC8-4337-8EBB-326C18B3F2FF.thumb.jpeg.305aea9fc6e0cdb2b46026053847251e.jpeg
 

Huset er idag Rørosrød, men vi bytter til Labrador, som er mørk grå. Og malingen ble Butinox Futura i helmatt(Soft Look). Så får vi se hvordan det blir. Så kult ut på malingsprøven i butikken ihvertfall. :) 

1D3FB87C-6C5A-400F-BFEA-CBD10870C45E.thumb.jpeg.464be92f77b2867f786f3c30404f0401.jpeg
 

Ja.. og bilen er bare gått 14700km. Jeg ser at appen på telefon er mer optimistisk på elektrisk rekkevidde enn bilen(jepp appen er oppdatert som dere ser på tidspunkt) :lol: 

D51CE06E-4B54-40C3-BB52-BABE44BFDE0A.thumb.png.86b70914a994f158e6a8377ecaeaeb3b.png
7F822B6C-43D9-464B-97C3-38C744075B6A.thumb.jpeg.64913bfa1ad042bb9d131e026213d6e6.jpeg

Snittforbruket ligger enda på 0,4. Jeg kjører så korte avstander at de få lengre turene på bensin ødelegger statistikken :D Farta er lav da 🤷🏼‍♂️ 

798BD5C4-1740-4A4E-8AA7-BBECEBC6568E.thumb.jpeg.158966e5dd00ecc48ca05baf89dd2e2b.jpeg
40977807-385C-46C7-BF68-BB554C7DE046.thumb.jpeg.34f32225672e2fa10b3f8dc7090360fa.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å kunne bruke bilen som en virkelig flerbruksbil! 

Personlig savner jeg hengerfeste på vår, men savner det kun de to dagene i året der jeg virkelig trenger det :P da låner jeg heller bil og henger eller kassebil fra jobb, så løser det seg. Matt finish på hus kan jo bli bra! 

Ellers såg jo i8-felgene smashing ut på bilen, det ligger faktisk flere sett til salgs på finn (ja jeg har i det siste trålet "bmw" i dekk-og-felg-seksjonen der 😛 ) :D  :D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger jeg skal også bygge om platten litt som jeg ferdigstilte for 3-4 år siden (hadde E91en da) grunnet endringer i behov. "Endringer".., vinden tok paviljongen til helvette for tredje gang selv om den var skrudd og festet etter alle kunstens regler, så jeg skal bygge en permanent utestue istedet med skikkelig feste i grunn og må derfor ha mye materiale. Dagens paviljong er snart på dynga. Jeg savner bl.a. derfor også hengerfeste, selv om opphavet har sagt jeg kan låne deres A4 Allroad når jeg vil til hengeroppdrag, så er det kjekt og kunne gjøre slikt selv. Jeg fikk et svakt øyeblikk før jeg sovnet igår og kikket på denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=162330092 (fordi den står i hjembyen) som jeg synes var fin. Det står M-Pakke, men det er ingenting som tyder på M-Pakke utenom et påklistret M-merke på ratt og over nødblinkknappen(!!). Dette er jo easy fix å fjerne. Ser bort fra det så ser bilen grei ut, flott interiør, men noe slitasje som jeg tror skal gå an å freshe opp. Bl.a. bytte start/stopp-knapp. Samt noe jallagrøftelys som må bort.. Meeeeeen bilen er gått 215000km mer enn min, den er 10 år gamlere og bilholdet vil være "litt" mer uforutsigbart. Sovnet på sengekanten med mobilen i hånda og annonsen oppe. Våknet til fornuft idag :lol: 

Med det sagt liker jeg E70, karosseriet er gammelt, men overhodet ikke utdatert og jeg snur meg den dag i dag etter de :) 

Edit: Så nei, ingen bytte om det ikke kom tydelig fram :D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er det sportspakke på, ikke M Sportspakke. Syns faktisk sportspakken er vel så fin på E70, med kun skjermbreddere og breie dekk. Har og tatt meg i å se på eldre slike BMWer, men det blir med tanken. Når en har såpass ny bil er det merkelig nok en terskel på å gå så langt tilbake. 
 

Ja det er kjekt å kunne ordne ting selv og når en måtte ønske uten å være avhengige av andre. Så neste bil blir med hengerfeste har vi bestemt. Akkurat nå har vi et lite hageprosjekt gående, da fikk jeg lånt henger og bil på jobb til henting av natursingel til steinbed. Det høres rimelig kjipt ut å måtte bygge opp paviljongen igjen og igjen 😅 forstår godt at den ryker til fordel for noe mer skikkelig. Skulle av og til ønske jeg hadde hatt en pickup eller en annen type arbeidsbil der alt slikt bygningsmateriell og rape kunne lastes rett inni, men 99% av tiden 1) har vi ikke behov for en slik bil og 2) Minien er kjekkere :D 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger ja kunne gjerne hatt en Hilux stående som bil nr. 2. Men jeg har ikke plass. Jeg hadde også sikkert heller kjøpt en E36 eller Z4 eller noe i den dur som bil nr. 2 om det var aktuelt. Skulle hatt stor gårdsplass og vært millionær så hadde man hatt en av alt: kosebil, arbeidsbil og familiebil :lol: Neida, det ordner seg uansett. Det er ikke verre enn å låne A4en de ytterst få gangene jeg trenger hengerfeste, den er god å kjøre og fantastisk å dra hengere med. Jeg kan sikkert laste material på taket, mange gjør det, men jeg har aldri vært helt fan det. Henger er greia, da får jeg alt(ihvertfall mye) med hjem med en gang også :) 

Nei jeg koser meg i F45en selv om ingen ofrer et blikk på den, den er sprek men ingen fartsmonster og spørsmålet om det er en "ekte" BMW dukker opp ved jevne mellomrom. :D 
 

6E6B1B55-3BEF-48DB-8093-5ABC2980D100.thumb.jpeg.4ae093790f3a3324ecc9f0cc415b264c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom så koslig å lese disse oppdateringene du har på denne tråden .

Alt det daglige og ting som gjøres med den ,er sånn jeg liker det 😀.

Snakket forøvrig med en som hadde lik bil og han var strålende fornøyd .

Om tidligere nevnt ,hadde jeg vært småbarnsfar ,så hadde jeg valgt en sånn.

Billig å kjøre og driftsikkert ,som er viktige faktorer .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Takk :) Det er lite mekking og updates, så da blir egentlig det daglige mest naturlige å skrive om. Det er svært hyggelig du finner dette interessant, det er også kjekt å skrive litt om den daglige driften, men jeg prøver å være moderat så jeg ikke pøser ut poster i vildens sky uten mening. De jeg kjenner som har prøvd min(eller en annen en) har vært overraskende positiv, men ei jeg kjenner solgte sin F45 218d grunnet A-stolpen som er så tykk at hun følte hun ikke hadde kontroll. Det er egentlig greit det, men det blir en vanesak, en må bare bøye seg en gang ekstra fram inn mot kryss for å være 100% sikker på dødsonen.

Jeg håper denne er driftsikker og har troen på det, men @lagunilla nevnte noe om at de var inne for bytte av ett eller annet som følge av at el-motoren og bensinmotoren switcher hyppig om det var det(eller tar jeg feil?). Man gir bånn gass og bensinmotoren kutter inn og rett på 5000rpm for så og slås av for så på igjen rett på fullt trøkk, så vil dette i lengden sikkert slite om jeg skjønte det rett. Samtidig at bensinmotoren ikke alltid har rukket å gått seg varm. Det gir ihvertfall mening i mitt hode, men det kan være feil?. Jeg prøver å unngå dette i den grad jeg kan og skal jeg gi på så vil jeg ha bensinmotoren med fra bånn og driftstemp og ikke at den hopper inn brått langt opp på kurven. Er en oversikt i iDrive som viser at motoren er varm, kan slenge ut et bilde etterpå av dette. Mulig jeg er helt på jordet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen har stått i ro siden mandag ettermiddag. Altså 4 døgn. Mange har bevegd seg ut på vinterføret på sommerhjul og mange har havnet i grøften og derfor mistet lappen. Jeg kunne sikkert byttet om til vinterhjul, da det er 30-35 min hver vei og gå til jobb som jeg har gjort tirsdag, onsdag, torsdag og fredag. Meeen det er deprimerende å måtte bytte så jeg tar beina fatt bare istedet. Det er kommet 1 meter med snø på 4 dager. Idag klokken 15 slo været om etter å ha snødd hele dagen og det ble plussgrader og regn. Etter at brøytebilen hadde vært her så ble det bare veier og jeg kunne lufte bilen litt igjen. :) Når snøen smelter blir det sykkel til jobb uansett. Måtte knipse bilde av bilen istad, parkerer lengst mulig unna folk og fe🤷🏼‍♂️
 

F5780642-44FA-41D6-9CA4-E6280FBA6E3E.thumb.jpeg.9dcda0e200cdf723a34011985c8d069d.jpeg5FA2C5CE-DB38-45A5-A3A9-D46878E9C85E.thumb.jpeg.0282107a085081f4f89d29ff3d0f0dbc.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Igår fikk bilen seg en etterlengtet vask. Den passerer 15000km ila. dagen idag og kanskje litt påfyll av drivstoff, er 2 måneder siden sist påfyll :) 

200083CD-D060-45C2-8E73-50740B00208A.thumb.jpeg.23bc2366e8ff71d65393da676a2c1456.jpeg
 

Vi har litt lyst på campingvogn, men jeg har bare klasse B, så vi må ha en lett en. Det er også ganske greit, da vi ikke ser behovet for større enda. 225xe blir ikke byttet ut, vi er for glad i denne. Hvor dårlig drar en E46 316i ei vogn på tillatt totalvekt 1200kg? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=179832033
Den kan dra opp til 1400kg, men jeg orker ikke stå fast i en oppoverbakke. Vi er bare på stadiet hvor vi ser på mulighetene, ikke noe bestemt overhodet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Marius2002 changed the title to Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...