Gå til innhold

Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

@macrorain den ser jeg :) Kjøp 220d, så får du utblås på hver side bak. :D

Haha, kanskje det. Var liksom ikke så mange gran tourer på finn, mest active tourer. 

Men denne så kanskje ikke så dum ut ad.html?finnkode=201958573https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201958573

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, macrorain skrev:

Haha, kanskje det. Var liksom ikke så mange gran tourer på finn, mest active tourer. 

Men denne så kanskje ikke så dum ut ad.html?finnkode=201958573https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201958573

Den må da være innafor. Nå var det ingen bilder, men vi vet nå hvordan en Safirsort F46 M-Sport ser ut. Så ut ifra spesifikasjonene så støtter jeg at denne må sjekkes nærmere ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tja, da passerte jeg idag 22000 kjørte kilometer på bilen :) 
9. januar var bilen 2 år i mitt eie. Det vil si at på 2 år så har jeg kjørt kun kjørt 17500km, noe som grovt vil si 9000km i året. Da var jeg på en nesten 3000km lang ferietur i sommer som jeg synes bilen absolutt levde opp til sitt! Jeg ser den nå ligger på ca. 0,46 i gjennomsnittsforbruk i følge bilen. Det er over all forventning. Jeg merker den sluker bensin når man må gi litt på i bykjøring, mens den er veldig økonomisk på langturer. Det er forventet, men jeg synes likevel den er gjerrig, med tanke på vekt og bruk(husk jeg har bare bratte motbakker hjem fra jobb som tar knekken på den elektriske rekkevidden og da er bensinforbruket oppe i ihvertfall 1,5 om jeg må bruke den motoren). Jeg har siden jeg kjøpte bilen kjørt ca. 9800km elektrisk og innspart ca. 1000 liter bensin ifølge BMWs Connected-side online. Tja, det er den økonomiske delen.

Så må man ikke glemme det som hybrid egentlig er -> mye bil for pengene.
At bensinmotoren går av og til er vel bare sunt og at det renner igjennom litt suppe gjør ingenting.
Kjøper man hybrid for KUN å kjøre på el, så har man faktisk kjøpt feil bil. Jepp, det tør jeg å si. 
Det er fortsatt en forferdelig liten tank (38L), men det skader ikke å stoppe noen få ganger på en langtur for å fylle i 2-3 minutt. Det utgjør egentlig ingenting i det store om man velger å være litt rund :) 

Jeg har til dags dato ikke hatt noen problemer med bilen, jeg har lært den å kjenne. Jeg har funnet et bruksmønster som passe meg perfekt og bilen leverer til dette. Klart at bosted og avstand til jobb har en innvirkning på dette og det passer ikke alle. Jeg vet hva jeg skal gjøre i situasjoner hvor ikke 4x4 kicker inn på millisekundet(egentlig bare når man står og skal ut på en vei med en liten bakke opp og man står å spinner på bakhjulene om man har kun eldrift). Jeg legger girspaken over i sport med en gang jeg kommer inn i krysset/stopper opp og har ikke hatt det problemet noen sinne igjen. I fart så reagerer 4x4-systemet med en gang.

Tja, er alt så rosenrødt som jeg skal ha det til i denne 28-siders tråden? FWD-basert BMW...
Ja og nei. Bilen fungerer godt til familiebil som bevist flere ganger med bildebevis og faktisk video fra Bavaria. Bilen har levert gang på gang, den er hurtig i trafikkbildet og jeg synes tyngdepunktet er bra slik at man kan kjøre aktivt uten å føle at hele bilen står å vipper. Det er likevel ingen racerbil, men det prøver den ikke å være heller. Det er uansett alltid noen utfordringer, uansett bil faktisk. Her er ikke alltid nok plass om man er litt utstyrsfrik. Jeg måtte skaffe meg takboks, men det er det pakkingen som avgjør. Jeg hater forresten takboks, fysj. Men bilen brukte kun 0,65L på mila på 300 mil med fullastet bil og fullastet takboks på taket. Det er superbra. Bruker takboksen sjeldent da. Det er heller ikke hengerfeste på bilen og selv om jeg har en bil som jeg kan låne ved behov så er det litt tungvint. Så ja, jeg savner hengerfeste.

Ellers er det ingenting å utsette. Bilen var på service nå, fikk videohilsen fra Bavaria der de gikk over bilen under og alt var nok en gang i tipp topp stand av bremser og fjærer og dekk osv. osv. 

1979088129_Skjermbilde2021-01-20kl_12_26_04.thumb.png.1759f1eafb8d5b899cb4c067198d9358.png


Så i skrivende stund holder jeg på med kartoppdatering 2021-1 :) 

1912159093_Skjermbilde2021-01-20kl_12_25_04.thumb.png.b64c5b3fb5df9fc127d0e051cb4b83a1.png

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Marius2002 changed the title to Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel

Synd å avslutte et fint kapittel, men noen ganger blir ting avsluttet noe uventet, er ikke alt som er i «våre» hender i disse tider dessverre!

Er gøy å se at hybrid har fungert knirkefritt for dere, kanskje det blir hybrid en gang i fremtiden igjen?

Dobbelt gøy at det var underdog’en 2 serie som har visst seg å være det den  skulle være, en fleksibel bil med flere talenter.

Håper Svensken holder seg og gjør jobben, så satser vi på bedre tider for oss begge! 

Håper likevel å se deg rundt her Marius, ikke bare bruk tiden på Volvo forum :-)

Bidragene dine i tråden din her og ellers på bimmers er kjærkomment, så håper våre veier krysses, masse lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Ron Jeremy said:

Håper Svensken holder seg og gjør jobben, så satser vi på bedre tider for oss begge! 

Håper likevel å se deg rundt her Marius, ikke bare bruk tiden på Volvo forum :-)

SPOILER ALERT! SPOILER ALERT! SPOILER ALERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snagg30 skrev:

Hva er planen nå?

Det er planen ;) 

4 timer siden, sveigis skrev:

Masse lykke til med salg av fin bil 😊👍

Takk! :) Bilen er helt konge og vil bli et stort savn!

4 timer siden, Evopower skrev:

Flotte bilder i annonsen :)

Bilen er jo nesten ikke brukt! Er spent på hva neste blir. 

Bildene ble veldig bra og ja den er lite brukt, men passet svært godt på :) 
Neste bil er ikke så spennende.

2 timer siden, Otis skrev:

Dette kom noe overraskende på, vil jeg si!

Hva skjer?

Her og. Av og til må man bare prioritere av uventede hendelser :)

1 time siden, papertiger skrev:

Lykke til med salg! Du skal endelig kjøpe F36? 🤩

Takk og jeg skulle ønske så :) F36 er et fantastisk karosseri!

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ja, nå venter vi spent på hva som skjer der i gården, @Marius2002 :) 

Nei, uff, vil ikke prate særlig om dette :) Bil må få være bil denne gang :) 

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

[lengst tekst]

Takk Lasse :) Jeg holder meg ikke unna bimmers! Volvo-forum er uaktuelt.
Hybrid er helaktuelt for oss en gang i fremtiden, noe så fantastisk og "sytalaust".
Jeg er også sikker på at våre veier krysses!
F45 er en undervurdert bil, de som kjøper denne vil ha en fantastisk god bil i mange år, med mye og riktig utstyr. Jeg tror flere kunne hatt godt av å prøve en 2-serie hybrid engang og faktisk innse og oppleve hvor god den faktisk er, uten å ha en 5-serie i tankene når man setter seg inn :)  Nei, den blir virkelig et savn og jeg tror og håper de som kjøper den blir like fornøyd som jeg var. Sålenge man går in med mindset at hybrid er mest mulig bil for pengene og ikke henge seg opp i den elektriske rekkevidden. F45 ligger som støpt på veien, godt vektet og jeg koste meg på langturer i sommeren som var og sommeren før :) 

Vi kjøpte en så kjip bil som en 2010 Volvo XC60 2.4d. Kinetic tror jeg den heter, den helt uten utstyr. Bilen er passet godt på og nettopp byttet det som byttes skal(reg.reim, vannpumpe, turbo +++). EU-godkjent på tirsdag uten en eneste feil eller noe å sette fingeren på. Så dette blir en ren bruksbil fremover. Den var ikke så ille å kjøre. :) 

Edit: Takboksen er for lengst hevet av..

F9E69985-F6AF-4F24-86DB-93491B0B7AC4.thumb.jpeg.3d305ae0ca41590ec3f8df9d6716957f.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...