Gå til innhold

Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Grensesnittet er helt forferdelig :lol:

synes også det er irriterende at den bare viser statistikk fra siste tur, jeg vil gjerne ha full historikk (både alle turer + totalt).

Si du har kjørt 50 mil og er spent på hvordan det gikk, så stopper du og kjøper en pølse ti minutter før du er hjemme, da er dataene for turen på 50 mil borte vekk når du kommer hjem. 😛 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, macrorain skrev:

synes også det er irriterende at den bare viser statistikk fra siste tur, jeg vil gjerne ha full historikk (både alle turer + totalt).

Enig. På telefonen skal det liksom vises totalt, men det er mye som ikke stemmer der. Innstillingene for bilen(åpne/låse/lys og klima) er veldig greit i appen da, men det er det eneste. Heldigvis er det bedre opplegg inni bilen, og det viser det at jeg ligger på gjennomsnitt 0,63L på mila siden jeg resatt den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Enig. På telefonen skal det liksom vises totalt, men det er mye som ikke stemmer der. Innstillingene for bilen(åpne/låse/lys og klima) er veldig greit i appen da, men det er det eneste. Heldigvis er det bedre opplegg inni bilen, og det viser det at jeg ligger på gjennomsnitt 0,63L på mila siden jeg resatt den. :) 

Ja, jeg kjørte jo Oslo-Bergen på 0.56 eller 0.58 eller hva det var, så forbruket er ikke så galt ved normal kjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket bilen tidlig idag, men etter en dag med plussgrader var bilen like ille når jeg tok kveld. Uansett greit å bytte skitt. I frykt for at tråden skal bli spammet ned med forbruk, så tør jeg å poste litt mer om det. Så skal jeg roen :D Ifølge bilen selv lå gjennomsnittsforbruket fra siste reset på 0,64 på mandag. Jeg har konsekvent kjørt kun på strøm og brukt litt 4x4 idag med plussgrader og is og er nå nede på 0,57. Bilen tar seg fram med piggfritt, ble Federal piggfritt, men de virker å fungere svært bra hittil. Det har vært svært isete og sporete(dype med is som vegger) vegbaner idag, det betød aktiv ratting da bilen ble kastet hit og dit, men det er bare en form for kjøreglede :) 

Ser litt teit ut med panserskjøt en meter opp på panseret når såpen ligger slik :lol:🤷‍♂️


IMG_20190207_105836.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spylte av igår ettermiddag igjen, men var like ille når jeg kom hjem igjen. Som i forrige innlegg, greit å bytte skitt.

IMG_20190209_172848.thumb.jpg.0d7223a297d8a4992abbfae467d3eaa7.jpg

Lørdagskveld er matlaging og ordning min oppgave og da er to øl obligatorisk. Sideoppbevaringen i bagasjerommet er som skapt for to halvlitere :lol: Det ser ut som det er mye plass, men det er en grop nedi der hvor to passer akkurat perfekt. Ser man vekk fra å stable nedi gropen er det nok bedre plass 🤷‍♂️

IMG_20190210_144926.jpg

10-kg posen er strøsand. Glatt ved inngangspartiet til huset 😅

Ellers er det ikke servicehefte så jeg, det ligger vel elektronisk(?). Finner jeg dette eller er det kun verksted som kan hente ut/legge inn info? :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-stolpen.. Se hvor brei den er og det lille vinduet på førersiden er vel bare en vits for sjåføren :lol:

IMG_20190215_141300.thumb.jpg.2f21561ea13cc3e0aa309d12075a7c0c.jpg

Og dette skjuler seg bak A-stolpen:

IMG_20190215_141329.thumb.jpg.799420178533bdb910a459d3f38fb83c.jpg

 

Uviktig, men fra 0,64 til 0,48 på kort tid. Ser foreløpig ut til at det blir gjentakelse av tur til Nord-Norge, samme tur som i E91en, til sommeren. Det blir kjekt :)

IMG_20190215_145325.thumb.jpg.1001194c5e3d92ff13fb42ea3e084cf6.jpg

Prøvde med barnevogn idag for første gang. Var ikke mer plass enn det må være, men det gikk greit 😅 Ble ikke bilde dessverre.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Daniel. skrev:

Huff, nesten to A-stolper der 🤣 Selv den i E9x dekker "mye" til tider.

Ser ut som du får greit forbruk med den :)

Hvordan syns du den er sammenlignet med E91? Sånn generelt sett.

Nesten to ja :blink: Forbruket bestemmer jeg selv, den er jo ingen rakett på ren el, men til vanlig kjøring og på snø er det best(les: mest moro på snø). Ved 4x4 og i Sport så sparker det greit unna, men forbruket også. Det blir som det blir :beer:

Sammenlignet med E91. Tøft spørsmål. Bedre og verre? E91 er mer kjøreglad og skikkelig BMW. E91 har også et xDrive-system som jeg elsker. F45 xe er mer bil og utstyr for pengene og mye kraft. Det skiller også 7 år på de, så litt vanskelig da det to forskjellige biler🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Marius2002 skrev:

Nesten to ja :blink: Forbruket bestemmer jeg selv, den er jo ingen rakett på ren el, men til vanlig kjøring og på snø er det best(les: mest moro på snø). Ved 4x4 og i Sport så sparker det greit unna, men forbruket også. Det blir som det blir :beer:

Sammenlignet med E91. Tøft spørsmål. Bedre og verre? E91 er mer kjøreglad og skikkelig BMW. E91 har også et xDrive-system som jeg elsker. F45 xe er mer bil og utstyr for pengene og mye kraft. Det skiller også 7 år på de, så litt vanskelig da det to forskjellige biler🤷‍♂️

Skjønner :P Har ikke vært noe særlig borti BMW sine hybrid/elbiler. Men ser som sagt ut som det er greit forbruk på de :)

Ja tror nok E91 gir best "kjørefølelse" :) Har prøvd en F45, men det var veldig lenge siden så husker fint lite.

Er nok mer bil i denne ja :) Er jo som du sier 7 år nyere.

Virker som en grei bil dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel. Jeg kjøpte denne litt, ehm, spontant etter en prøvetur. Føler det er mye bil og et fornuftig valg. Lite erfaring her også, prøvde 225xe i 10 minutt på en BMW i-tour for to år siden. Jeg hadde egentlig utelukket denne modellen, og egentlig hybrid generelt, men noe skjedde og det ble slik likevel. :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servicehefte ble elektronisk fra 2015ísh. Dette henter du elegant frem i drive.

Men din er vel såvidt ny at du neppe har hatt noen servicer ennå?

Min var på service idag, den har tradisjonelt servicehefte (papir) men denne servicen (GS bil skien) ble også lagt inn hos BMW systemet, slik at den ligger nå også i BMW systemet, kjekt.

 

Fremdeles fornøyd med bilen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Servicehefte ble elektronisk fra 2015ísh. Dette henter du elegant frem i drive.

Men din er vel såvidt ny at du neppe har hatt noen servicer ennå?

Min var på service idag, den har tradisjonelt servicehefte (papir) men denne servicen (GS bil skien) ble også lagt inn hos BMW systemet, slik at den ligger nå også i BMW systemet, kjekt.

 

Fremdeles fornøyd med bilen?

 

Takk for oppklaring! :) Nei, skal inn 01/2020 eller om 23000km, men med min kjøring er det nok 01/2020 som er gjeldende og med min kjøring er den vel gått mellom 10000 og 15000km da. :)

Fremdeles storfornøyd :D Angrer ikke et sekund på denne nei. Merker tydelig lengre rekkevidde denne uken hvor gradestokken har ligget på ca. 5 grader og bikket 10 grader igår!

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Marius2002 changed the title to Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...