Gå til innhold

Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

@Evopower det kan være gøy med slik som du sier og det er moro å følge med. Samtidig vil jeg ikke henge meg alt for opp i det, men synes det er interessant å følge med likevel. Jeg anbefaler å prøve en slik bil, eller lignende, det er gøy :)  Som du ser så lå jeg på 0,41L fra jeg hentet bilen til idag og det er slettes ikke ille. Men det skyldes at den elektriske driften dekker stort sett mitt daglige kjørebehov. Jeg har gått inn med mentaliteten at jeg skal godta forbruket uansett hva den bruker på langtur, fordi det er så sjeldent at det veier opp på en eller annen måte. Men ligger den på ca. 0,6L er jeg fornøyd. Jeg lå på 0,54 opp og ble om til 0,59 ned, men jeg var mer aktiv i kjørestilen på nedturen. :) 
 

@awt Tusen takk :) Fin ny vei fra Kristiansund og til Trondheim, jeg er bare for gammeldags og kjører Oppdal.
Hyundai er vel ikke ille det? Vel, sammenlignet med en flott X4 så ja, men objektivt sett så tror jeg ikke det? Var fornøyd med Velosteren jeg hadde for noen år siden iallefall. F45 er lite omtalt, det var en 225xe-tråd her da den var helt ny på markedet, men den døde fort ut. Jeg tror ikke den er like akseptert blant de die-hard BMW-folka, men det tåler jeg. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et heller påtvunget stopp på ferjeleiet på Kanestraum(?), så da ble det noen bilder. 😛

Resten av turen gikk dessverre uten et eneste stopp da jeg skulle nå et fly, men kunne godt tenkt meg å stoppe et par plasser på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt kjekt å lese innpå her, det er ikke like interessant å lese om forbrukserfaringene på en dieselbil 😛 hadde Minien inne til bremsevæskebytte hos Bavaria i dag og gikk mens jeg ventet rundt og kikket litt på det de hadde inne av Minien. Det gikk stort sett i Countryman SE Hybrid, som jo har samme hybridpakke som din. Den liker jeg mer og mer, spesielt med JCW-pakken! Eneste det var litt lite bagasjerom, hadde kanskje trodd det var større. Men alt i alt får en mye for pengene der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at dette har noe med tråden din å gjøre, så si fra om du vil jeg skal ta det bort.

Men jeg kjørte nettopp en X5 4,8i fra Ålesund til Trondheim og det ble 1,13 l/mil i snitt. Hadde vel 68kmt i snitt. Det var for sammenligning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Nye Mini Cuntryman er kul :) Forbruk skulle jeg ikke spamme tråden med, men slik ble det. Enkleste update egentlig på en slik type bil. Men som sagt i et tidligere innlegg idag så er ikke mentaliteten å spare mest mulig, men å ha mye bil for pengene. Dessuten en erfaring rikere ved tanke på hybridgreiene.

@Otis Det var ikke ille, jeg tipper X5en jobber litt lettere enn denne og derfor holder det på bare ca. det dobbelte av min. Som sagt ikke ille i det hele tatt. Jeg visste 225xe ville bruke mer enn en tilsvarende ren bensinbil på langkjøring. :) Greit å dele realistiske tall uansett.

Ellers gleder jeg meg til trådløs lading, når enn det kommer, hvor man bare kjører over en ladeplate. Å plugge i ladekabelen går på autopilot nå, så det går fint, men deilig å slippe også. Og ja jeg skjønner det ikke går på denne, men en annen bil i framtiden engang.

Jeg må vel snart prøve en slik hurtiglader, men frykter for imaget der jeg står å skal teste for første gang :lol:

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, macrorain skrev:

Men det lader seg selv og sånt, ref at Ikke- oppladbare hybrider eksisterer?

Joda, men likevel. Leste meg også opp på tester før jeg kjøpte den og de kommer fram til det samme. Nå er ikke 0,59 avskrekkende i det hele tatt. Det er veldig innafor. Min gamle E91 320xd brukte i snitt det samme på langkjøring, så :)

9 minutter siden, ahj skrev:

Men hva er forbruket når dere kun kjører med bensin? 
Hva er totalt forbruket når dere kjører langkjøring på hybrid? :) 

Totalt med hybrid havnet jeg på 0,59 på ca. 54 mil. Ren bensin på langtur aner jeg ikke :) Men innad i byen drikker den litt om jeg kjører kun på bensin. Her er jo el-driften suveren. Da jeg hentet bilen, før jeg resatte, lå den på 0,76 i snitt 🤷‍♂️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilvask. Jeg har spylt bilen jevnlig, selv om den er like skitten hver dag. Jeg har idag bestilt AVA P80 høytrykksvasker, noe frivillig påtvunget via jobb kan man si(kommer tilbake til dette når den er i hus, ca. 3 uker til). Så da solgte jeg den nesten nye K5en til gi-bort-pris. Det skal bli moro å teste AVA :)

Skitten af.

IMG_20190226_101848.thumb.jpg.d68d16eb5723dd9b32e472e3f0169329.jpgIMG_20190226_101843.thumb.jpg.99001c01c51c4a49d5001991d1f551bc.jpg

I denne som i alle andre biler jeg har hatt så ligger det en mikrofiberklut i hanskerommet til enhver tid. Viktig å holde det noen lunde fint i cockpiten :D

IMG_20190226_094826.thumb.jpg.a269602ae044fbf6a725158e62569cd3.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikrofiberkluter har for meg virkelig vært en åpenbaring sammen med at jeg sluttet å vaske bilen i bilvaskemaskin. Nå er lakken like blank etter flere år selv om jeg ikke bruker penger på spesielle bilpleiemidler (jeg har bruksbiler må vite). Jeg bruker heller ikke penger på fine mikrofiberkluter. Jeg kjøper heller billige kluter som jeg kun bruker 3-4 ganger.

Jeg liker hvordan denne tråden utvikler seg. Keep up the good work Marius... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Marius2002 changed the title to Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...